נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיכבדי ראייהסטודנטים עם מוגבלויות? בואו "לעוף על התואר"

סטודנטים עם מוגבלויות? בואו “לעוף על התואר”

להיות אדם עם מוגבלות בסביבה רגילה יכול להיות אתגר, במיוחד בסביבה תחרותית כמו האקדמיה. מיזם ייחודי של מתנדבים מסייע לסטודנטים עם מגובלות ומלווה אותם עד סיום התואר

סטודנטים. אילוסטרציה - BigStock
סטודנטים. אילוסטרציה – BigStock

“לעוף על התואר” הוא מיזם ברשת המיזמים של “ארץ עיר”, שחרט על דגלו לסייע לסטודנטים עם מוגבלויות להשתלב ללא פחד באקדמיה, ולספק להם את כל האמצעים הנחוצים כדי להצליח בזירה התחרותית וההישגית הזו. לסטודנטים שמצטרפים למיזם מוצעת הזדמנות להשתייך לקהילה ולקבל מידע חשוב בנושאים כגון זכויות, לימודי מוגבלות וקבלת החלטות.

סתיו ניסר, האישה שעומדת מאחורי המיזם, חוותה בעצמה קשיים רבים בזמן לימודיה באקדמיה והחליטה לעשות מעשה. “לא רציתי שאף אחד יעבור את מה שאני עברתי”, היא מספרת. ניסר, בת 31 מירושלים, היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ואנגלית ותואר שני בחקר סכסוכים – וגם עיוורת. “כשהקמתי את ‘לעוף על התואר’ עם עוד המון אנשים טובים, חשבנו מה יכול לסייע לאנשים עם מוגבלויות באקדמיה. חשבנו מה היה חסר לנו כשהגענו למקום החדש והמאיים שנקרא האקדמיה, והגענו למסקנה שאין מידע בלתי אמצעי נגיש ונוח בנוגע לזכויות שלנו כסטודנטים עם מוגבלויות, לשילוב חברתי, ובעצם למימוש הפוטנציאל שלנו”.

קורסים מיוחדים ומותאמים לקהל

בקורסים הכוללים שישה עד שבעה מפגשים, לומדים הסטודנטים נושאים כמו ניהול זמן, מיצוי זכויות, ניהול פיננסי, קבלת החלטות, סטורי-טלינג, משא ומתן ועוד. הקורסים בנושאים שונים ומותאמים לבקשת הקהל, כך שכל קורס מעוצב בהתאם לקבוצה שמשתתפת בו. בנוסף לקורסים, מתקיימים אירועים חודשיים בנושאים שונים ביניהם זוגיות, חשיבה יצירתית, פוסט טראומה ועוד. המיזם פועל מזה שנתיים, ומופעל באמצעות מתנדבים ובסיוע תרומות.

“הצוות והפורום המייעץ מורכבים מאנשים עם מוגבלויות. אנחנו מלמדים איך ללמוד ונותנים את הכלים המתאימים”, ממשיכה ניסר. “הבוגרים שלנו אומרים שאנחנו יודעים לדבר ולטפל במוגבלות בצורה מיטבית, כי אנחנו מבינים אותם. זה מיזם משנה חיים שנותן ביטחון, יציבות והמון אפשרויות בחירה. יש לנו פורום מייעץ, מרצים וחברי צוות שכולם פועלים בהתנדבות”.

“נתן לי הזדמנות”

הלל מלמד, בן 20, יוצא מהחברה החרדית ולקוי ראייה, מספר על החוויה שלו כסטודנט שנעזר במיזם. “‘לעוף על התואר’ נתן לי הזדמנות. אני רוצה לציין במיוחד שתי נשים שליוו אותי במהלך המכינה האינטנסיבית שבה השלמתי בגרויות במכללת הדסה. אחת מהן הייתה המרצה שלי לאנגלית, והשנייה הייתה החונכת שלי. שתיהן השקיעו בי את הנשמה ובזכותן סיימתי בהצטיינות”. 

“הגעתי מרקע חרדי והיה לי פער גדול”, ממשיך מלמד, נגן כינור שלומד כיום באקדמיה למוזיקה. “כאדם שהגיע מרקע שונה וצבר פערים גדולים, אני לפעמים אני לא מעכל שעשיתי את זה. יש משהו בלפגוש אנשים שמתמודדים עם קשיים כמו שלך, שנותן לך הכרה וערך. זה מאפשר לחלוק חוויות, לקבל כלים של מה מגיע, מה מותר לבקש, מה הזכויות, מספק שיתוף והכוונה, הצבת גבולות ועוד. זה עזר לי ועוזר לי עד היום. אני ממליץ בחום לכל סטודנט עם מוגבלויות להצטרף למיזם הכל כך חשוב הזה. הם עשו עבורי המון ממקום טהור ונקי ועל כך אני רוצה לומר תודה”. 

אם אתם סטודנטים עם מוגבלויות, או אנשים עם מוגבלויות שמעוניינים ללמוד לתואר, ב”לעוף על התואר” ישמחו  להיות אוזן קשבת וכתף תומכת עבור כל אחד ואחת מכם. מוזמנים להירשם דרך הקישור הבא.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות