נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותהתרומה המרגשת של קייט ווינסלט

התרומה המרגשת של קייט ווינסלט

מחירי האנרגיה המאמירים גרמו לאם לילדה עם שיתוק מוחין מסקוטלנד לצאת בקמפיין גיוס המונים. את הסכום הזה היא לא ציפתה לקבל

קייט  ווינסלט. צילום - GabboT
קייט ווינסלט. צילום – GabboT

המשבר הכלכלי העולמי ממשיך לגבות מחיר מרבים בעולם, ובייחוד ממרבית אזרחי מדינות אירופה, שנאלצים בימים אלו להישען על מקורות אנרגטיים מזדמנים כדי לשמור על הבית מחומם. התוצאה: מיליוני אנשים ומשפחות מוחלשות נאנקות תחת הנטל הכלכלי הכבד שיצר המצב החדש.

בעקבות התנאים הקשים האלו, קרוליין האנטר, אם לארבעה מסקוטלנד, יצאה בתחילת החודש בקמפיין מימון המונים במטרה לגייס כסף עבור העלויות השוטפות של חשבונות האנרגיה העצומים שאין באפשרותה לשלם. עבור בתה פרייה, בת ה-12, הדבר יכול להיות גזר דין מוות, שכן אם ינותק החשמל, הציוד שמחזיק אותה בחיים יחדל גם הוא מלפעול. לפרייה יש שיתוק מוחין לצד בעיות בריאות קשות ומוגבלויות אחרות. היא סובלת מבעיות נשימה כרוניות, נעזרת בחמצן ומקבלת טיפול סיעודי ביתי 24 שעות ביממה. 

חשבון אנרגיה בסך אלפי פאונד

האנטר ומשפחתה נמנים עם מיליוני בריטים העומדים בפני חורף מאתגר במיוחד. בספטמבר האחרון, חברת המחקר Auxilione העריכה כי ללא תוכנית חדשה להורדת מחירים, חשבון האנרגיה השנתי הממוצע למיליונים עשוי להגיע ל-5,700 ליש”ט (22,847 שקלים) החל מאפריל הבא. הקמפיין של האנטר נועד לגייס 20,000 פאונד (81,840 שקלים), שזוהי העלות המוערכת של חשבונות האנרגיה הכוללים של המשפחה.

“העלות השנתית עבור חשבונות החשמל והגז שלנו תהיה ככל הנראה בסביבות 17,000 פאונד. כרגע אנחנו משלמים 6,500 פאונד על מנת להפעיל את הציוד ולחמם את הבית, וכבר נאלצו לקצץ גם ככה בחודשים האחרונים”, כתבה האנטר בדף גיוס ההמונים. “כדי לשמור על עלויות נמוכות ככל האפשר, החדר של פרייה היה היחיד שמחומם כדי לשמור על נוחות לה ולעובדי הבריאות. המועצה המקומית הציבה פאנלים סולאריים כדי לעזור, אבל לא חושבת שזה יעזור עם החשבון”, הוסיפה לבקשתה.

עזרה בלתי צפויה

קייט ווינסלט, שחקנית פופולרית, הזכורה לכולנו במיוחד מהסרט האייקוני “טיטאניק”, היא תומכת ותורמת לארגון Go Beyond, ארגון צדקה המספק סיוע בחינם והפוגה מקשיי היום יום לילדים ברחבי אנגליה. ווינסלט תרמה לקמפיין הגיוס של המשפחה לא פחות מ-17,000 ליש”ט (68,200 שקלים) וחתמה במילים “מקייט ווינסלט והמשפחה”.

“כששמעתי על הכסף פשוט פרצתי בבכי, לא האמנתי שזה אמיתי”, סיפרה האנטר בתגובה לתרומה המיוחדת של ווינסלט. “אני ניצלתי בזכות התרומה הנדיבה, אבל מה יעלה בגורלם של אנשים אחרים במצבי? אני מקווה שהמדינה תסייע, כי זה לא תפקידם של סלבריטאי לעזור אלא של הממשלה”, אמרה לסיכום.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות