נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהחברה ממחדל בית דפנה התרסקה השנה ב-50%

החברה ממחדל בית דפנה התרסקה השנה ב-50%

היום צנחה מניית דנאל ב-16.8% לאחר שדיווחה על תוצאות כספיות מאכזבות. מתחילת השנה: 4 דיירים איבדו את חייהם תחת אחריותה

מדליקים נרות בכניסה לבית דפנה אחרי מות שלושת הדיירים. צילום: אביחי חיים

זו לא השנה של חברת דנאל, אחת מהחברות הגדולות בישראל בתחום השירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים. מניית החברה נפלה היום ב-16.8% במסחר בבורסה בתל אביב והשלימה מתחילת השנה צניחה של 50% בשוויה.

הירידות הנוכחיות הגיעו בעקבות פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי של 2022. בשורה העליונה הכנסות דנאל דווקא עלו ל-116.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת הכנסות של 110.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001. לעומת זאת, הרווח הנקי של החברה נחתך מ-30.9 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד ל-26.4 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. את תשעת החודשים הראשונים של 2022 סיכמה דנאל עם רווח של 94.7 מיליון שקל, ואם מסתכלים על הרווח של כל 2021 שעמד על 184.8 מיליון שקל, נראה שבסיכום השנה הנוכחית היא עשויה להציג ירידה ניכרת ברווח השנתי.

דנאל מורכבת ממספר חטיבות. חטיבת משאבי אנוש שמתמחה בגיוס ובהעסקת עובדים; חטיבת סיעוד שמתמחה במתן שירותי סיעוד לקשישים; חטיבת רפואה פרטית; וחטיבת אוכלוסיות מיוחדות שמספקת שירותים בתחומי חינוך, דיור ותעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים. החטיבה הזו אחראית ל-34 הוסטלים ובתים לדיירים עם מוגבלויות ברחבי הארץ, וכן למרכזי תעסוקה ולמוסדות חינוך מיוחד. הדיור הוא החלק הארי של פעילותה.

במקביל לאובדן הערך הכספי, איבדה השנה החברה גם לא מעט מהמוניטין שהיו לה, וזאת בעקבות רצף של מקרים חמורים שאירעו במוסדות שתחת אחריותה. המוכר שבהם הוא מותם של שלושה דיירים בבית דפנה בחולון בחודש מאי, שנגרם כתוצאה מטיפול לקוי בבשר במטבח המעון. בית דפנה מופעל על ידי בית אקשטיין, חברה בת של דנאל.

מנכ”ל דנאל אילן ישראלי. צילום מסך מיוטיוב

בנוסף, דיווחנו כאן בחודש אוגוסט על דיירת (35) במעון של בית אקשטיין בבנימינה שנחנקה למוות ממזון. למרות שהיה ידוע במעון כי יש לה בעיית בטיחות באכילה וכי יש להשגיח עליה מקרוב, בדנאל לא מיהרו לקחת אחריות על מותה. מהחברה נמסר בעקבות אותו אירוע כי “מעונות בית אקשטיין, כמו גם מעונות דומים של גופים אחרים, מטפלים בשגרה באנשים עם מחלות ובעיות בריאותיות קשות, לצד פגיעה קוגניטיבית והתנהגותית משמעותית, ועל רקע זה קיימים לעיתים, לצערה הרב של החברה, גם מקרי פטירה”.

לאלה התווסף מקרה אלימות קשה כלפי דייר במעון של בית אקשטיין בפרדס חנה. שחר גרשון בן ה-18, שהתגורר במקום, עבר התעללות פיזית בידי מטפלת שעבדה במעון, ובימים אלה היא עומדת למשפט.

על הרקע הזה ספגה דנאל ביקורת חריפה גם על ההתנהלות הכספית שלה. מצד אחד, לחברה הכנסות גדולות והיא משלמת משכורות עתק למנהליה (המנכ”ל אילן ישראלי השתכר ב-2021 יותר מ-4 מיליון שקל), ומצד שני המטפלים והמדריכים בשטח, שעושים את העבודה הכי קשה מול אוכלוסייה עם צרכים מורכבים ביותר, נאלצים להסתפק בשכר מינימום.

כאן ב”שווים” כתבנו כי המנכ”ל ישראלי מרוויח כמו 70 מדריכים שלו ביחד. בנוסף, מטפלים ומדריכים של בית אקשטייו מעידים כי הם לא מקבלים הכשרה מספקת כדי להצליח להתמודד עם המטופלים שלהם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות