נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותנמצא פתרון לסייעות: קייטנות חנוכה יתקיימו כרגיל

נמצא פתרון לסייעות: קייטנות חנוכה יתקיימו כרגיל

לאחר שהנהגת ההורים פנתה לשלטון המקומי בבקשה למנוע אפליה בתקצוב הסייעות והמשלבות בחינוך המיוחד, היו"ר חיים ביבס הודיע: "נמצאו מקורות תקציביים לנושא"

גן - אילוסטרציה
גן – אילוסטרציה

בשורה לתלמידים ולהורים: “כלל הסייעות בחינוך המיוחד, כולל המשלבות והרפואיות, יקבלו תגמול בקייטנת חג החנוכה”, כך הבטיח יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, חיים ביבס, במכתב ששלח אתמול (שלישי) לראשי הרשויות בישראל.

התגמול לסייעות הרפואיות והמשלבות יהיה דומה לתגמול שניתן להן עבור עבודתן בחופשת הקיץ – תוספת של 75 שקלים ליום עבודה בן חמש שעות לפחות. בנוסף, יתוגמלו הסייעות והמשלבות בחינוך המיוחד בדרגת בינוני-קשה, בשכר של 37 שקלים לשעה במקום 24 שקלים.

הסתדרות המעו”ף (ארגון הגג של כלל הסייעות) הוציאה מכתב לפני שבוע לכלל ראשי הרשויות המקומיות, בו פורטו תנאי ההסדר המוסכם בין הסייעות למרכז לשלטון מקומי. במכתב הופיע פירוט נרחב לגבי מועדי הפעלת הקייטנות בחג החנוכה והסכמי התגמול שיקבלו הסייעות שיעבדו בחג החנוכה, אבל ההסכם החריג את סייעות החינוך המיוחד.

מבקשים למנוע אפליה

המכתב של ביבס הגיע בתגובה לבקשת הנהגת ההורים הארצית שהשלטון המקומי יתערב ב”אפליה”, לטענת הארגון, הנעשית בהסתדרות המעו”ף כלפי הסייעות, ואי תגמולן בקייטנות החנוכה.

“אי הכללת הסייעות ממשיכה את הפגיעה בתלמידים עם צרכים מיוחדים, הזקוקים לתמיכה וסיוע גם בימים בהם מתקיימת פעילות במסגרות החינוך”, נכתב ליו”ר מרכז השלטון המקומי. “אנו יודעים כי טובת הילדים עם צרכים מיוחדים עומדת בראש מעייניך, ואנו קוראים לך להגיע להסדר הוגן התואם את ההסדר עם יתר הסייעות, כך שלתלמידים יובטח רצף לימודי-חברתי עם חבריהם לספסל הלימודים”.

לכן, ביבס בישר במכתב ששלח לראשי הרשויות ולהורים המודאגים כי נמצאו מקורות תקציביים שיאפשרו את הפעלת הסייעות, כך שכלל התלמידים יוכלו להשתתף בקייטנות חנוכה בגנים ובבתי הספר ואמר כי: “בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם קיבוצי בעניין”.  

זאת לא הפעם הראשונה שלא מתחשבים בצרכי תלמידי וסייעות החינוך המיוחד. רק בחודש מרץ האחרון בקייטנות הפסח היה חשש ממשי שתלמידים משולבים לא יוכלו להשתתף בקייטנות בשל חוסר מקור תקציבי לסייעות, ומשכך התלמידים יישארו בביתם בעוד שחבריהם יהיו בבית הספר ובגנים. החשש הזה הוסר עם מציאת הפתרון כמו במקרה הנוכחי.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות