נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהכירו את האסטרונאוט הראשון עם מוגבלות

הכירו את האסטרונאוט הראשון עם מוגבלות

ג'ון מקפול, אצן פארלימפי בן 41 מאנגליה, זכה להשתתף במחנה האימונים של סוכנות החלל האירופי, ועשוי להיות האדם הראשון עם מוגבלות פיזית שיוצא מכדור הארץ: "אני יכול לתת השראה לאחרים"

ג׳ון מקפול. צילום מתוך אתר ESA
ג׳ון מקפול. צילום מתוך אתר ESA

הישג מדהים לקהילת האנשים עם מוגבלות: ג’ון מקפול, אצן פארלימפי אנגלי עטור מדליות, קיבל הזדמנות ראשונה מסוגה לאדם עם מוגבלות – הוא נכנס למחנה האימונים לאסטרונאוטים של סוכנות החלל האירופית (ה-ESA). בימים האחרונים מקפול מייצר כותרות רבות בממלכה המאוחדת, בעקבות האפשרות שיהפוך להיות האדם הראשון עם מוגבלות שיעזוב את כדור הארץ.

מקפול, בן 41 מהעיר סארי, איבד את רגלו בתאונת אופנוע מחרידה בתאילנד לפני כ-20 שנה, אבל הוא לא נתן לזה לעצור אותו. במשך השנים הוא גרף הישגים מרשימים בתחום הספורט הפאראלימפי, כשהתחרה במקצי 100 ו-200 מטר בריצה ברחבי העולם ואף דורג במקומות הראשון והשני בעולם בשנת 2007.

“כשבסוכנות החלל האירופית הכריזו שהם מחפשים מועמד עם מוגבלות פיזית, חשבתי שזו הזדמנות מסעירה ומעוררת השראה”, אמר מקפאל לכתבים שראיינו אותו ברשתות הטלוויזיה השונות בבריטניה.  “הסתכלתי על המפרט, וחשבתי: ‘וואו, זה באמת דבר מאוד נועז, אמיץ ושאפתני לעשות’, ועם הרקע המדעי הרחב שלי, הרגשתי שאני חייב להגיש את המועמדות שלי”.

ג׳ון מקפול. צילום - Tarique Naseem
ג׳ון מקפול. צילום – Tarique Naseem

“אני יכול לתת השראה”

במידה ויסיים את תוכנית ההכשרה המפרכת לאסטרונאוטים, ויישלח לחלל, אחת מהמשימות אליהן יידרש מקפול היא מחקר מדעי. כעת עולה השאלה עד כמה אדם עם מוגבלות פיזית יוכל לבצע עבודת חקר משמעותית בתנאי חוסר הגרביטציה של החלל. על כך השיב מקפול בעצמו: “אני חושב שאני יכול להביא הרבה דברים למחקר, אבל בלי קשר אני חושב שבמיוחד – אני יכול לתת השראה. אני יכול להראות שהמדע הוא לכולם”.

האתלט הפאראלימפי נבחר להשתתף במחנה האימונים של סוכנות החלל האירופית מתוך 22,500 מועמדים, שכללו 257 מועמדים עם מוגבלות.

“ג’ון יהפוך לגיבור”

ד”ר פול בייט, מנכ”ל סוכנות החלל הבריטית, אמר בתגובה להיבחרו של מקפול למחנה האימונים: “זהו יום משמעותי עבור סוכנות החלל הבריטית, תחום החלל והמדינה כולה. באמצעות ההשקעה שלנו בסוכנות החלל האירופית, בריטניה משחקת תפקיד מוביל בחקר החלל, ומשתפת פעולה ברחבי העולם כדי להשתמש בנקודת התצפית הייחודית של החלל בשביל להועיל לחיים בכדור הארץ”.

“לחלל יש כוח מדהים לעורר השראה”, הוסיף בייט, “ואני בטוח שג’ון יהפוך לגיבור עבור צעירים רבים, ויצליח לעורר בהם השראה לגעת בכוכבים”. לסיכום, הוסיף: “חשוב לזכור שמאחורי כל אסטרונאוט עומד צוות מסור של אנשים שפועל מאחורי הקלעים כדי להשיג את הבלתי ייאמן”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות