נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויות"לילה סגול" 2022: כל האירועים והפעילויות

“לילה סגול” 2022: כל האירועים והפעילויות

ביום חמישי הקרוב נציין זו השנה השלישית את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. רוצים לקחת חלק? הנה רשימת האירועים, לפי יישובים

לילה סגול, שנה שעברה

ביום חמישי הקרוב, ה-1 בדצמבר 2022, פרויקט “לילה סגול” חוזר: כמו בשנתיים האחרונות, גם הפעם יוארו מאות בניינים בכל רחבי הארץ בצבע סגול, וזאת לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ולכבודם של 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל. מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, השלטון המקומי והאזורי ואתר “שווים”. נושא האירוע השנה הוא “שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, בקהילה ובעבודה”.

יום לפני כן, ה-30 בנובמבר, ייערך בבסיס חטיבת גבעתי בשדה תימן אירוע לכבוד “לילה סגול” בהשתתפות חיילים מהחטיבה הסגולה. באירוע יופיעו “גדולים במדים”, להקה צבאית המורכבת ממתנדבים צעירים עם צרכים מיוחדים, וכן הסטנדאפיסט ארתור לזרב, שחולה במחלת הנטינגטון. לזרב, ששירת כלוחם בפלחה”ן גבעתי, מגיע לסגור מעגל עם מופע מר-מתוק-מצחיק על חייו.

רוצים לקחת חלק באירועים? קודם כל האירו את ביתכם בסגול, כבר החל משעת השקיעה ועד הבוקר. שנית, תוכלו לקחת חלק במגוון אירועים שייערכו סביב “לילה סגול” לאורך כל החודש הקרוב. הנה הרשימה, לפי ערים.

ירושלים

בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין מוזיאון ישראל בירושלים לאיגוד הפסיכיאטריה, יאפשר המוזיאון לפסיכיאטרים לתת למטופליהם הפניה לביקור חינם במוזיאון בין התאריכים 4-9 בדצמבר 2022. מקור היוזמה הוא מחקרים רפואיים מהעולם המצביעים על כך שהתבוננות באמנות וביקור במוזיאון מסייעים בהפחתת מתח נפשי ובעידוד חוויה נפשית חיובית. כדי להגן על פרטיותו, המטופל לא יצטרך להציג את ההפניה בכניסה למוזיאון. הוא מוזמן לשלוח אותה למוקד השירות בדוא”ל [email protected]  ולקבל כרטיס כניסה דיגיטלי רגיל. פרטי המטופלים לא יישמרו במערכת או יועברו לגורם אחר. ילד עד גיל 18 זכאי למלווה אחד חינם.

בת ים

הקול המיוחד אירוע קהילתי לשירת המונים של אנשים עם ובלי מוגבלות, ביום א’ – 4.12 בשעה 18:00, טרמינל לעיצוב בת ים. רישום מראש באתר העירייה כאן

“אל תהיו בדאון”: מופע סטנד-אפ של הורים לילדה עם צרכים מיוחדים. יום ה’, 8 בדצמבר, בשעה 20:30 באודיטוריום בת ים, רחוב הדדי 6. הכניסה חינם לאחר רישום באתר העירייה.

אשדוד

הפנינג נגישות ב-1 בדצמבר בשעות 9:00-12:00 ברחבת העירייה, שיכלול שירה בציבור והדלקת בניין העירייה בסגול.

חולון

אירוע “אומנים מיוחדים של החיים”: מרכז קהילתי נווה ארזים, בשיתוף מועדון “במיוחד בשבילכם”, קורא לאומנים עם מוגבלות להציג את אומנותם. תחומי אמנות אפשריים: פיסול, ציור, מוזיקה, שירה, בישול, תכשיטנות, ג’גלינג, ריקוד, צילום ועוד.

האירוע יתקיים ביום א’ ה-4 בדצמבר בין השעות 17:00-19:00 במרכז קהילתי נווה ארזים. אחריו יאירו את המרכז באור סגול, כאות הזדהות והשתתפות במיזם “לילה סגול”. אומנים מיוחדים שרוצים לקחת חלק יכולים להירשם דרך אתר האינטרנט של המרכז או לפנות בוואטסאפ למספר 054-6694347.

רמת גן

עיריית רמת גן מזמינה אתכם למגוון אירועים למען העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות. בבתי הספר ובגני הילדים יתקיימו שיעורי חברה ומפגשים. בניין העירייה והפארק הלאומי יוארו בצבע הסגול.

הקרנה קהילתית של הסרט “מחוברים לחיים”
27.11 | בשעה 18:30 | בית קריניצי | ללא עלות ברישום מראש באתר

שעת סיפור: הצב של יואב.
29.11 | בשעה 17:30 | מתנ”ס רמת שקמה, שלם 32 | לגילאי 7-3 | ללא עלות ברישום מראש. להרשמה לחצו כאן

בדרך מבית הספר יואב מוצא צב הפוך על הגב ומיד מאמץ אותו להיות לו לחבר, אלא שהצב אינו מוכן לצאת מביתו ולשחק. ליואב אין סבלנות והוא מנסה להוציאו בדרכים שונות ומשונות. האם הילדים יוכלו לעזור?! לבסוף מתברר שיש רק דרך אחת להוציא את הצב מביתו.

הצגת ילדים: המשאלה של צבי
30.11 | בית הצנחן, רוקח 121. משאלתו של צבי הצב שיהיו לו זוג אוזניים. בדרך פוגש דמויות שונות ועובר חוויות רבות, אבל מה הסוד שמחכה לו בסוף המסע? להרשמה לחצו כאן

מרכז לעיוורים רמת גן מציג: ״סתם יום של חול״
4.12 | בשעה 10:30 | רח’ האם 2 | חברים בוועדה: נציגי עירייה, פעילי קהילה נגישה ומוזמנים רלוונטיים על פי צורך. לרגל אירועי המודעות, הוועדה פתוחה לקהל. מותנה ברישום מראש. להרשמה לחצו כאן

ועדת נגישות עירונית
11.12 | בשעה 10:30 | רח’ האם 2 | חברים בוועדה: נציגי עירייה, פעילי קהילה נגישה ומוזמנים רלוונטיים על פי צורך. לרגל אירועי המודעות, הוועדה פתוחה לקהל. מותנה ברישום מראש. להרשמה לחצו כאן

הצגה: “מה זאת אהבה”

23.11 בשעה 10:00 בתיאטרון רמת גן. מופיע מוזיקלי ייחודי, פרי שיתוף פעולה של אנשים עם מוגבלות מ”מועדון רעות”, לצד סטודנטים למשחק מבית צבי. ההצגה סגורה לתלמידי בית הספר אוהל שם ותיכון איתן.

הטבות לתושבי רמת-גן עם תעודת נכה לבילוי בספארי ובמוזיאון האדם והחי ברמת גן: בתאריכים 27/11-1/12
מחיר של כרטיס לאדם + מלווה במחיר 67 שקלים במקום 134 שקלים. אין כפל הנחות

מוזיאון האדם והחי: תערוכה חדשה + מופע מיוחד במהלך חנוכה 18-27.12
מחיר מוזל לאדם עם תעודת נכה + מלווה: 20 שקלים במקום 70 שקלים.

שוהם

ב-1.12.22 יציינו בשוהם את יום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשורה של פעילויות ביישוב, במסגרת פעילות “מודל עיר נגישה” בשוהם.

הפנינג שוויון זכויות ייערך בין השעות: 16:30-18:30 בכיכר הפיס בעיר. שם יופעלו תחנות שעת סיפור והיכרות עם עולם המוגבלויות, תחנת יצירה עם כפפות על הידיים, תרגום כתב חידה בשפת הסימנים, פעילויות עם כיסויי עיניים וכסאות גלגלים ועוד.

ניתן להירשם לפעילויות כאן.

חבל מודיעין

ערב קהילה נגישה של חבל מודיעין. האירוע מתקיים ביום 12.12.22 בבית רוני, מושב רינתיה, במעמד ראש המועצה. במופע המרכזי שרון בגדדי אמן חושים במופע בידור על חושי. לרישום – https://www.modiin-region.muni.il/events/472/ בנוסף בחודש דצמבר, סדנת טיפול עם כלבים בגבעת כח, ועוד מגוון אירועים. למידע, פרטים ועדכונים לקהילה הנגישה בחבל מודיעין, אוזן קשבת, מתן מענה ועוד. כנסו לקבוצת הוואטסאפ: https://chat.whatsapp.com/CYJ3V4zJwNmHTnvsMOFCaW

גבעתיים: אירועי שווה לי:  אבי נוסבאום בהופעה. מופעי חימום: תכלת גינס , אופיר דהן מהדורה מוגבלת סטנדאפ  כרטיסים בקישור http://bit.ly/3GO98DQ  ב-7.12.22 בתיאטרון גבעתיים בשעה 20:00. בנוסף תהיה גם תערוכת אמנים עם מוגבלות החל מהשעה 19:00. המופעים והתערוכה מתקיימים במסגרת אירועי “שווה לי”, לקידום מודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. המופעים מונגשים באמצעות תמלול בזמן אמת ותרגום לשפת הסימנים.

למידע נוסף ולהסדרי נגישות פרטניים, ניתן לפנות לעידו גרנות, מנהל מחלקת צמי”ד, האגף לשירותים חברתיים, בהודעת ווטסטאפ למספר 050-7591448
או בדוא”ל:[email protected]

רמלה

שנה שלישית ברציפות שצמי”ד מאירים בתי אב ברמלה למען העלאת המודעות לשיוויון והכלה של אנשים עם מוגבלויות. אם אתם רוצים להצטרף אלינו גם השנה, הירשמו בקישור המצורף ואנחנו  נדאג לספק לכם שרשרת נורות לד סגולות באורך שלושה מטרים. השרשרת ללא תשלום, כל בית אב זכאי לשרשרת אחת. ניתן להירשם כאן

כפר סבא

אירוע פתיחת חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות, יום ראשון 4.12.2022
הרצאה מעוררת השראה ונוגעת ללב של ליהיא לפיד: “המסע של חיי”, מסע של אימא לילדה מיוחדת.

במעמד ראש העיר, רפי סער. מחיר כרטיס: 20 שקלים. לרכישה הקליקו כאן

תל אביב

במהלך כל חודש דצמבר יתקיימו עשרות אירועים והטבות בכל רחבי העיר. לרשימת האירועים המלאה והרשמה הקליקו כאן.

בין יתר האירועים, הרצאה של החותרת הפראלימפית פסקל ברקוביץ’; אירוע סיום סדנת יצירת סרטים דוקומנטריים במרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראייה; ועוד.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות