נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאוטיזםהיסטוריה: 3 חיילים אוטיסטים יוצאים לקורס קצינים

היסטוריה: 3 חיילים אוטיסטים יוצאים לקורס קצינים

שלושת הצוערים הם בוגרים של תוכנית "תתקדמו" לגיוס אוטיסטים לשירות מלא בצה"ל. נ', אחד הצוערים: "הצבא רק ירוויח וילמד מזה הרבה דברים"

הצוערים החדשים: קמ”א א’ מאגף התכנון, רב”ט נ’ מאגף התקשוב, רב”ט כ’ מאגף המודיעין. צילומים באדיבות “תתקדמו”

מאת אודי הלר

“יש לך אולי אוטיסט שמשרת במילואים?” שאלה אותי לאחרונה הדוברת של אלו”ט. “מה מילואים? יש לי שלושה אוטיסטים של ‘תתקדמו’ שיוצאים לקורס קצינים! הראשונים בעולם, זה מטורף!” עניתי לה בהתלהבות.

ישר הרמתי טלפונים, וככה נולד הראיון בגלי צה”ל עם מפקדת פלוגת נבו, קורס הקצינים לבעלי פרופיל נמוך, והמפקדת של נ’, שממש עוד רגע יהיה צוער.

את נ’ ליוויתי מהטירונות. הוא התגייס ב 29/12/2021, המחזור השני של תוכנית ‘תתקדמו’ לגיוס אוטיסטים לשירות מלא בצה”ל, ועדשת המצלמה שלי לא החטיאה אותו. כשהגיע הרגע בו היה עליי לבשר לו על השיבוץ, הוא היה מאוד לא מרוצה מהתפקיד. ראיתי לנגד עיניי בחור צעיר וחדור מוטיבציה שרוצה תפקיד במחשבים. הצעתי לו תפקיד באגף התקשוב והוא כל כך שמח.

ההחלטה הזו, של שנינו, הוכיחה את עצמה והוא הגיע לנאום בפני הורים וצעירים בשני כנסים של “תתקדמו” ברחבי הארץ. אין לי ספק שנ’ יהיה קצין למופת. איתו יוצאים עוד שניים, רב”ט כ’ מאגף המודיעין וקמ”א (קצין מקצועי אקדמי) א’ מאגף התכנון.

לינוי ירדני (סרן במיל’ – במרכז התמונה), מפקדת פלוגת קורס קציני נבו, בה”ד 1, והצוות שלה. צילום באדיבות “תתקדמו”

“אני שמח שיש אדם כמוך בצה”ל, וזה רק מראה את החשיבות שיהיו עוד קצינים על הרצף”, כתב לי נ’. “הצבא רק ירוויח מהזכות הזו וגם ילמד מזה הרבה דברים”.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו באגף התקשוב, אגף המודיעין, למפקדים באגף התכנון ולכל העוסקים במלאכה באגף כוח האדם. אנחנו, האוטיסטים, נכבוש כל מקום בצה”ל, נהיה מובילים, נהיה קצינים.

בהצלחה לשלושה.

האזנה לראיון בגל”צ (5 דקות):

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות