נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםהיסטוריה: 3 חיילים אוטיסטים יוצאים לקורס קצינים

היסטוריה: 3 חיילים אוטיסטים יוצאים לקורס קצינים

שלושת הצוערים הם בוגרים של תוכנית "תתקדמו" לגיוס אוטיסטים לשירות מלא בצה"ל. נ', אחד הצוערים: "הצבא רק ירוויח וילמד מזה הרבה דברים"

הצוערים החדשים: קמ”א א’ מאגף התכנון, רב”ט נ’ מאגף התקשוב, רב”ט כ’ מאגף המודיעין. צילומים באדיבות “תתקדמו”

מאת אודי הלר

“יש לך אולי אוטיסט שמשרת במילואים?” שאלה אותי לאחרונה הדוברת של אלו”ט. “מה מילואים? יש לי שלושה אוטיסטים של ‘תתקדמו’ שיוצאים לקורס קצינים! הראשונים בעולם, זה מטורף!” עניתי לה בהתלהבות.

ישר הרמתי טלפונים, וככה נולד הראיון בגלי צה”ל עם מפקדת פלוגת נבו, קורס הקצינים לבעלי פרופיל נמוך, והמפקדת של נ’, שממש עוד רגע יהיה צוער.

את נ’ ליוויתי מהטירונות. הוא התגייס ב 29/12/2021, המחזור השני של תוכנית ‘תתקדמו’ לגיוס אוטיסטים לשירות מלא בצה”ל, ועדשת המצלמה שלי לא החטיאה אותו. כשהגיע הרגע בו היה עליי לבשר לו על השיבוץ, הוא היה מאוד לא מרוצה מהתפקיד. ראיתי לנגד עיניי בחור צעיר וחדור מוטיבציה שרוצה תפקיד במחשבים. הצעתי לו תפקיד באגף התקשוב והוא כל כך שמח.

ההחלטה הזו, של שנינו, הוכיחה את עצמה והוא הגיע לנאום בפני הורים וצעירים בשני כנסים של “תתקדמו” ברחבי הארץ. אין לי ספק שנ’ יהיה קצין למופת. איתו יוצאים עוד שניים, רב”ט כ’ מאגף המודיעין וקמ”א (קצין מקצועי אקדמי) א’ מאגף התכנון.

לינוי ירדני (סרן במיל’ – במרכז התמונה), מפקדת פלוגת קורס קציני נבו, בה”ד 1, והצוות שלה. צילום באדיבות “תתקדמו”

“אני שמח שיש אדם כמוך בצה”ל, וזה רק מראה את החשיבות שיהיו עוד קצינים על הרצף”, כתב לי נ’. “הצבא רק ירוויח מהזכות הזו וגם ילמד מזה הרבה דברים”.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו באגף התקשוב, אגף המודיעין, למפקדים באגף התכנון ולכל העוסקים במלאכה באגף כוח האדם. אנחנו, האוטיסטים, נכבוש כל מקום בצה”ל, נהיה מובילים, נהיה קצינים.

בהצלחה לשלושה.

האזנה לראיון בגל”צ (5 דקות):

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות