נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםברנדן פרייז'ר: "בני אוטיסט – והוא הכי מאושר בעולם"

ברנדן פרייז’ר: “בני אוטיסט – והוא הכי מאושר בעולם”

לאחר שנעלם מהעין הציבורית בשנים האחרונות, הכוכב ההוליוודי חוזר עם הסרט עטור השבחים "הלוויתן". בראיון לקראת צאתו, סיפר על ההשראה שקיבל מבנו שעל הרצף

ברנדן פרייז'ר בהשקת "הלוויתן". צילום: ניל גרבובסקי, פסטיבל הסרטים מונטקלייר בקנדה (ויקימדיה, CC BY 2.0)
ברנדן פרייז’ר בהשקת “הלוויתן”. צילום: ניל גרבובסקי, פסטיבל הסרטים מונטקלייר בקנדה (ויקימדיה, CC BY 2.0)

כשעמד על במת פסטיבל ונציה כדי לקבל את פרס “אריה הזהב” על סרטו החדש, “הלוויתן”, השחקן ההוליוודי הוותיק, ברנדן פרייז’ר, לא הצליח לעצור את הדמעות. בסרט החדש ועטור השבחים, פרייז’ר מגלם את צ’ארלי, גבר ששוקל 272 קילו, המסתגר בביתו ומנסה לחדש את הקשר עם בתו בת ה-17 (סיידי סינק מ”דברים מוזרים”), תוך כדי התמודדות נפשית עם הטלטלות המשפחתיות והדיכאון המתמשך בחייו.

באחד הראיונות לקראת השקת הסרט, שבוים על ידי דארן ארונופסקי ונכתב על ידי סמואל ד. האנטר, סיפר פרייז’ר על משפחתו ועל ההשראה שקיבל מבנו הבכור, ששימשה אותו בתפקידו בסרט. “יש לי שלושה ילדים. לבן הבכור שלי גריפין, יש צרכים מיוחדים. הוא אוטיסט ורק מלאו לו 20”, סיפר פרייז’ר. “הוא ילד גדל מידות – יש לו ידיים ורגליים גדולות, גוף גדול, ולכן אני מבין מה זה להיות קרוב לאדם שחי עם השמנה. זה אירוני, אבל היופי במצבו על הספקטרום – זה שהוא לא מבין ציניות. אתה לא יכול להעליב אותו, הוא לא יכול להעליב אותך. הוא האדם המאושר ביותר בעולם. גריפין עבורי ועבור רבים אחרים, הוא הביטוי של אהבה”.

קריירה עמוסת הצלחות ומשברים

פרייז’ר, בן 53, היה הכוכב הענק של דור המילניום עם מספר שוברי קופות כמו “אלים ומפלצות”, “המומיה”, “הג’ונגל מת מצחוק” ועוד. לאורך הקריירה שלו הוא חווה עליות ומורדות, כשחלק מסרטיו זכו להצלחה מסחררת, בעוד חלק נוסף מהם היו לכישלון מוחלט, שרק בקושי כיסו את עלויות ההפקה. ניכר כי לכישרון שלו בבחירת תפקידים לא הייתה הלימה אחת עם כישרון המשחק יוצא הדופן שלו.

לאורך השנים התמודד פרייז’ר עם לא מעט משברים. בשנת 2007, הוא נפרד מאשתו, אפטון סמית’, לאחר תשע שנות זוגיות ושלושה בנים. במהלך השנים כרע פרייז’ר תחת עומס דמי המזונות שפסק בית המשפט לשלם לילדיו. במקביל, מצבו הפיזי הידרדר, והוא סבל משלל בעיות בריאות אחרי שנים של פעלולים שביצע בעצמו בסרטיו. בין היתר, עבר ניתוח להסרת זיזי עצם ורקמות מעמוד השדרה, החלפה חלקית של מפרק הברך וניתוח במיתרי הקול. ב-2012 נפצע פרייז’ר בגבו לאחר שניסה לפנות עץ שנפל, ונזקק לטיפולים נוספים. לאורך השנים הוא נכנס ויצא מבתי חולים.

בשנת 2018 הוא עבר תקיפה מינית על ידי הנשיא לשעבר של איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד. התקרית גרמה לו לדיכאון חמור ומתמשך, מה שגרם לו להסתגר ולהיעלם מהעין הציבורית. “האשמתי את עצמי והייתי אומלל”, הוא סיפר באחד הראיונות. פרייז’ר גם רמז שהוכנס לרשימה השחורה על ידי האיגוד, שמיעט להזמין אותו להשתתף בטקסי גלובוס הזהב לאחר מכן. “השתיקה הייתה מחרישת אוזניים”, אמר.

ברנדן פרייז’ר ב”הלוויתן”. צילום מסך מתוך הסרט

החזרה למסך הגדול

התלאות שעברו על השחקן שנחשב בסוף שנות ה-90 לסמל מין, השפיעו עליו נפשית וגופנית כאחד. הוא העלה המון במשקל והטלפונים מהוליווד פשוט הפסיקו להופיע. אבל פרייז’ר המשיך לעבוד בכל העת, ומכיוון שהמסך הגדול הפנה לו עורף, הוא פנה למסך הקטן והשתתף בשלל סדרות כמו Texas Rising, “הרומן”, “קונדור” ו”נאמנות”, ובסדרת גיבורי-העל “דום פטרול”. אט אט אהבת הקהל חזרה לתפוס מקום בחייו, והטלפון חזר לצלצל.

לפתע הגיעו שתי הצעות שהחזירו אותו לחיים הציבוריים ולמסך הגדול. האחת – תפקיד שקיבל בסרטו של מרטין סקורסזה, דרמת הפשע “רוצחי פרח הירח” שצפויה לעלות לאקרנים ב-2023 לצד לאונרדו דיקפריו ורוברט דה נירו. השנייה – תפקידו הנוכחי ב”הלוויתן”, שככל הנראה גם יזכה אותו באוסקר.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות