נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםצעירי האופרה הישראלית יופיעו לצד להקה של אקים

צעירי האופרה הישראלית יופיעו לצד להקה של אקים

שבוע שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות מגיע גם לבימת האופרה בתל אביב, עליה יופיעו חברי אנסמבל "כלים שלובים" של העמותה, לצד המוזיקאים הצעירים המבטיחים במדינה

חברי אנסמבל “כלים שלובים” של אקים לצד זמרי האופרה

הפסנתרן רועי גינת והזמרת ליטל לסקר יעלו הערב (רביעי) לראשונה על בימת האופרה הישראלית בתל אביב, לצד חברי אנסמבל “כלים שלובים” של עמותת אקים. הלהקה וזמרי האופרה הצעירים מסטודיו מיתר יקחו חלק במופע משותף, כחלק משבוע שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות, המצוין באירועים שונים ברחבי הארץ והעולם.

גינת בן ה-25 מנתניה הוא אדם עיוור, עם אוטיזם, שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית קלה. כל זאת כמובן לא מפריע לו לנגן על פסנתר, ומי שראה אותו מעיד על כך שהוא מוכשר ביותר. “אני נרגש מאוד לקראת המופע המשותף. אנחנו מאמינים שהמופע יהיה מהמם, ואנחנו עובדים עליו כבר שנה”, אמר גינת לאתר “שווים”. “הופענו בעבר באוניברסיטת בר-אילן, אבל להופיע בבית האופרה זה כבר משהו אחר”.

לסקר בת ה-25 מאשדוד היא זמרת על הרצף האוטיסטי, ומלווה בכלי הקשה. עבורה הופעה על בימת האופרה תהיה חשיפה גדולה ומשמעותית. “העובדה שחברי האופרה הישראלית ישמעו אותנו זה משהו גדול”, אמרה. “בעבודה באופרה נחשפתי לסגנונות מוזיקה שונים, וזה שינוי אדיר עבורי. אפשר לעשות הכל, אני לא רואה אף אחד ממטר. הדרך שלי היא החשובה”. 

כשמנגנים – כולם שווים

גל כוכב בת ה-29 היא אחת מזמרות האופרה שתופיע לצד להקת “כלים שלובים”. כוכב הכירה את הפסנתרן גינת עוד מילדות, כשהשניים היו מבין חבריה של מקהלת “מורן” בעמק חפר. “מדובר בפסנתרן מטורף, יכולות הנגינה שלו מדהימות”, אמרה כוכב על גינת. “זו בשבילי סגירת מעגל אחרי שלא ראיתי אותו שנים רבות. אני בקשר עם אמא שלו גם, וזה מרגש אותי מאוד. זה מדהים לראות את ההתפתחות של כל אחד בתחום המוזיקה, ואיך החיים הובילו אותנו לרגע המיוחד הזה”.

רועי גינת וגל כוכב

כוכב סיפרה על המורכבויות השונות לעבוד עם אנשים עם מוגבלות, והקשר שנבנה עם חברי הלהקה והזמרים באופרה. “המוזיקה מדברת בסוף, זה היופי שלה. כשמנגנים כולם שווים”, אמרה. “כמו כל קשר שמתחיל לאו דווקא בגלל שמדובר באנשים עם צרכים מיוחדים, לוקח זמן להתחבר ולהבין אחד את השני וזה טבעי”.

לדבריה, חברי האנסמבל מאקים באו מאוד מוכנים להופעה. “עבורי זה היה טבעי מאוד לעבוד עם מוזיקאים עם מוגבלות, כי זה לא חדש לי. הייתי פעמים רבות לצד אנשים עם צרכים מיוחדים. כשאנחנו מנגנים ביחד את ‘Let it Be’, המוזיקה מדברת ולא אנחנו, וזה הקסם”.

רועי גינת וגל כוכב בילדותם

תוכנית פורצת דרך ללימוד מוזיקה

המופע המשותף הוא חלק מ”כלים שלובים”, תוכנית תלת-שנתית ללימודי מוזיקה לאנשים עם צרכים מיוחדים בעלי זיקה ואהבה למוזיקה. התוכנית משותפת לאקים ישראל, ולמנהל המוגבלויות במשרד הרווחה והמחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן. מדובר בתוכנית פורצת דרך וראשונה מסוגה בישראל ואינטנסיבית מאוד.

במשך חמישה ימים בשבוע, סטודנטים עם מוגבלויות שונות בין היתר: אוטיזם, מוגבלות שכלית, שיתוק מוחין ועוד, מגיעים למחלקה למוסיקה באוניברסיטת בר-אילן ברמת גן ולומדים את רזי מקצוע המוזיקה. הלימודים מאפשרים למשתתפים למצוא כלים למציאת עבודה בתחום המוזיקה שמאפשרת להם למצות את כישרונם המוזיקלי. את הלימודים מלווה צוות מקצועי רחב ומגוון.

רותי רייניך, מטפלת במוזיקה ומנהלת תוכנית “כלים שלובים”, שעבדה באקים במשך 17 שנים, אמרה: “פניתי לפרופ’ אבי גלבוע שהיה אז ראש המחלקה למוזיקה בבר אילן שפתח את הדלת עבורנו, ובזכותו יש לנו בית. יש היום מקום נפלא לסטודנטים עם מוגבלות להיות כאחד האדם וללמוד מוזיקה. התחלנו עם שבעה סטודנטים והיום אנחנו כבר עם מעל 30 סטודנטים עם מוגבלויות שונות, מוכשרים מאוד שלומדים את מקצועות המוזיקה”.

רייניך סיפרה על החיבור שנוצר עם האופרה הישראלית שפתחה את הדלת לסטודנטים ומעסיקה את חלקם בתפקידים שונים באופרה כעובדים מן המניין וחולמת על עוד מוקדי מוזיקה ותרבות שיפתחו את הדלת עבורם. “מדובר במוזיקאים מעולים, וכולם יראו זאת במופע”.

המופע בשעה 20:30 באולם הקטן באופרה הישראלית. כניסה מרחוב לאונרדו דה וינצ’י 28, תל אביב

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות