נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותמחצית מנכי צה"ל הם כבר בני הגיל השלישי

מחצית מנכי צה”ל הם כבר בני הגיל השלישי

רק 10% מהנכים המוכרים הם בגילאי 30 ומטה. עלייה של 50% במספר המוכרים בגין פוסט טראומה לעומת השנה הקודמת

נכי צה”ל באירוע בירושלים. צילום: מארק ניימן, לע”מ

כ-1,200 מתמודדים עם פוסט טראומה הוכרו בשנה האחרונה כנכי צה”ל על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון – עלייה של 50% לעומת 2021. כך עולה מנתונים שפירסם היום המשרד לרגל יום ההוקרה ההמלכתי לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

לפי הנתונים, 59,973 נכי צה”ל מטופלים באגף השיקום, המספר הגבוה ביותר מאז הקמת האגף. “בשנה האחרונה טיפל אגף השיקום בכ-700,000 בקשות של נכי צה”ל – גידול של כ-25% בהשוואה לשנה הקודמת”, נמסר בהודעה שיצאה לעיתונות. “למעלה מ-5,700 בקשות להכרה טופלו במהלך השנה האחרונה – עלייה של 50% לעומת 2021. 95% מההחלטות לגבי פוסט טראומה ניתנו לצמיתות, לעומת 61% בממוצע בשנים קודמות”.

בני כמה רוב נכי צה”ל המוכרים? לפי הנתונים, 50% הם כבר בני הגיל השלישי, ולעומתם 10% בלבד עד גיל 30. 12% מתמודדים עם פוסט טראומה, 6% הן נשים ואחוז אחד הם נכים עם נכות מיוחדת (מעל 100%).

“ציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל כיום ממלכתי מדגיש את המחויבות העמוקה של החברה הישראלית לאלו שהגנו בגופם ונפשם למען ביטחון המדינה”, אמרה לימור לוריא, ראש אגף השיקום במשרד הביטחון. “במסגרת רפורמת ‘נפש אחת’ פועל משרד הביטחון, בשיתוף עם ארגון נכי צה”ל וצה”ל, במטרה להרחיב את המענה הניתן לפצועי מערכות ישראל ולשפר עבורם את השירות. נמשיך לעבוד בכל הכוח למען הפצועים, שבזכותם כולנו חיים במדינה בביטחון”.

יו”ר ארגון נכי צה”ל, עו”ד עידן קלימן, אמר כי “במדינתנו האהובה חיים קרוב ל-60,000 פצועות ופצועי מערכות ישראל שמתמודדים יום יום, בגבורה ובאומץ, עם הפציעות הפיזיות והנפשיות. היום הזה, יום ההוקרה, הוא היום בשנה בו כולנו עוצרים על מנת להכיר ולהוקיר את אלה שהקריבו מגופם ומנפשם למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. הוא גם היום להזכיר שבמשך שנים הטיפול בפצועי צה”ל היה לקוי, וכעת יש רוחות של שינוי, אולם הדרך עוד ארוכה”.

ראש אגף כוח האדם בצה”ל, אלוף יניב עשור, פנה לנכים ואמר: “לכל אחד מכם סיפור אישי, משנה חיים, שהוא בגדר עולם ומלואו. ביום הזה אנחנו מבקשים להוקיר את המסירות, ההתנדבות וההקרבה למען ביטחון ישראל; ובעיקר לומר כי אנחנו פה איתכם, באהבה רבה ומחויבות בלתי מתפשרת לשיקום, ליווי ותמיכה”.

לטענת משרד הביטחון, במסגרת רפורמת “נפש אחת” הורחבו בין השאר הוועדות הרפואיות לבתי חולים שיקומיים; הוקמו בית מאזן ובית בטוח ייעודיים למתמודדים עם פוסט טראומה; בוטל מבחן ההכנסה; הורחבה ההכרה בצוללי הקישון; צומצם ב-60% פער 10,000 הבקשות להכרה משנים קודמות; הוקמה מערכת למיצוי זכויות – “מצפן הזכויות”; הושק המשכן החדש של היחידה לתגובות קרב; בוטלה הבדיקה במקרי נכות לצמיתות; הורחב המענה לטיפול באמצעות קנאביס ועוד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות