נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותעשרות מוסדות תרבות ברחבי הארץ יונגשו לכבדי שמיעה

עשרות מוסדות תרבות ברחבי הארץ יונגשו לכבדי שמיעה

קול קורא מטעם משרד התרבות הציע להיכלים שונים ברחבי הארץ לרכוש מערכת שמע ייחודית שתסייע לאנשים עם מוגבלות שמיעתית ליהנות מהתכנים המוצגים בהם

אולם קולנוע. צילום - BigStock
אולם קולנוע. צילום – BigStock

בשורה חשובה לציבור האנשים עם מוגבלות שמיעתית: כ-100 מוסדות תרבות שונים ברחבי הארץ ירכשו מערכות שמע חדשניות לקהילת החרשים וכבדי השמיעה, ויאפשרו להם ליהנות ממופעים והצגות לפי מדיניות השוויון הכוללת של משרד התרבות והספורט. אמש (שלישי) נסגר קול קורא שהציע למוסדות התרבות לרכוש את המערכות שעלותם הכוללת עומדת על 5 מיליון שקלים.

מי שעומדת מאחורי היוזמה הזו, היא הח”כית לשעבר מהמחנה הממלכתי, שירלי פינטו (חירשת בעצמה) שבירכה על המהלך ומסרה לאתר “שווים”: “שמחה ונרגשת לראות כי התקציב שדחפתי בכהונתי האחרונה, והעבודה המשותפת עם השר חילי טרופר להנגשת מוסדות תרבות לאנשים עם מוגבלויות קורם עור וגידים. גם לאנשים עם מוגבלויות מגיע להנות מתרבות נגישה כמו כל אדם אחר”.

ח”כית שירלי פינטו. צילום באדיבות המצולמת

“חשיבות רבה בהנגשת האולמות”

הנגשת השמע תתאפשר באמצעות רכישה של מערכות שמע ייעודיות, ביניהן מערכת שמקלה על קליטת תכני קול לאנשים כבדי שמיעה ומערכת כתוביות לאנשים חירשים. מנכ”ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, אמר: “המשרד רואה חשיבות רבה בהנגשת שמע באולמות ובמוסדות תרבות לאנשים עם מוגבלות, ופועל על מנת לתקצב נושא חשוב זה. המשרד ימשיך לפעול לשילובם ולקידומם של אנשים עם מוגבלות בתחומי התרבות, ובכלל”.

כאמור, בתחילת החודש ציינו את היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. בהמשך לכך, ומתוך שאיפה להעניק שוויון ומתן הזדמנויות לכולם, משרד התרבות והספורט פועל כל העת על המשך הנגשת מוסדות ומופעי תרבות לאנשים עם מוגבלות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות