נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויות"החלום שלי שבעתיד פרסומות כאלה יהיו המובן מאליו"

“החלום שלי שבעתיד פרסומות כאלה יהיו המובן מאליו”

דיאנה שנייר בת ה-41 כיכבה בפרסומת לקידום אנשים עם מוגבלות בעולם התעסוקה, וזכתה ב"קקטוס הזהב": "אנשים מבקשים ממני חתימות ברחוב, זה מצחיק ומרגש בו זמנית"

מתוך הפרסומת של ההסתדרות. צילום מסך יוטיוב
מתוך הפרסומת של ההסתדרות. צילום מסך יוטיוב

“הרבה אנשים מסתכלים עליי כיום כהשראה. אני לא חושבת ככה, אני אדם רגיל לגמרי”, אמרה לאתר “שווים” דיאנה שנייר (41), ספורטאית ראגבי פאראלימפית במקצועה, והכוכבת הראשית של הפרסומת לעידוד תעסוקת אנשים עם מוגבלות של ההסתדרות וחברת הפרסום “חושבים בצבע”.

הפרסומת של ההסתדרות מציגה את דיאנה כמועמדת למקום עבודה, המתראיינת כשהיא על כיסא גלגלים. אותו תשדיר הצליח לעצבן ולרגש במקביל את הגולשים, וההוכחה לכך הייתה הכתרתו כזוכה במקום השלישי והמכובד במצעד הפרסומות האהובות של השבוע של “קקטוס הזהב” בתוכנית הרכילות והבידור הפופולרית “ערב טוב עם גיא פינס” בערוץ 12.

“אנשים מבקשים ממני חתימות ברחוב”, מעידה שנייר. “זה מצחיק ומרגש בו זמנית. תמיד רציתי להיות אישה משפיעה שמעבירה מסר חשוב, ואין יותר חשוב מהמסר של שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה”, היא מוסיפה ומספרת על הצלחת הפרסומת. “אני חושבת שהרגע הזה שבו מראים אותי ואת המראיין והוא אומר את המשפט ‘זה לא רלוונטי’, ונראה שיש תחושה שבגלל הנכות שלי הוא לא מקבל אותי לעבודה, יצרה אצל הרבה אנשים כעס כלפיו. אך רגע לאחר מכן, כשהם רואים שהמוגבלות שלי היא באמת לא רלוונטית, ומה שחשוב היא היכולת המקצועית שלי, הם נשמו לרווחה. היום, לצערי הרב, הרבה מאוד אנשים עם מוגבלות שומעים את המשפט “זה לא רלוונטי”, ומקבלים את זה כמובן מאליו”, היא מוסיפה. “את המחשבה הזאת רצינו לשנות, ואני חושבת שהצלחנו במעט לעשות את זה”.

“ספורט זה החיים שלי”

שנייר עלתה לבדה בגיל 17 מאוזבקיסטן לישראל. היא לא תיארה לעצמה שמספר חודשים לאחר מכן היא תיאנס על ידי אדם קרוב אליה. כמעט במקביל, היא החלה לסבול מכאבים קשים בגוף, שהביאו אותה גם לאשפוזים בבתי החולים השונים. לאחר מכן הגיעה גם האבחנה הרפואית, שקבעה שהתפתחה אצלה בגוף מחלת עצבים היקפית שנקראת “הניורופתיה”. המחלה גורמת לניוון השרירים, והובילה אותה למצבה כיום, שבו היא מתניידת בכיסא גלגלים, ומתמודדת עם דלקת בעצם הזנב. המצב הרפואי הזה הביא אותה לפרוש באופן זמני מכל פעילותה הספורטיבית. בימים אלו היא מרצה על חייה, עובדת ב-WinWork ומנגישה את עולם העסקים לאנשים עם מוגבלות.

דיאנה משחקת ראגבי. צילום: קרן איזקסון
דיאנה משחקת ראגבי. צילום: קרן איזקסון

“אני כבר רוצה לחזור להתאמן ולשחק”, היא אומרת על החלום שלה לחזור למגרשי הראגבי אותו היא משחקת כבר שנים באופן מקצועני. “ספורט זה החיים שלי. בכל מקום אני מדברת על זה, ובזה אני אתרכז. אולי לא אוכל לחזור לשחק, אבל עדיין יש בי תקווה שזה לא יקרה. במידה וכן, אני ארצה להיות מאמנת, ולפתח את הדור הבא של השחקניות והשחקנים”.

“האמנתי בפרסומת הזו מהשנייה הראשונה”

הפרסומת בה השתתפה שנייר צולמה לפני כשנתיים, ועלתה לרשתות החברתיות לפני כשנה, ביום שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. באותה העת היא הצליחה לגרוף אלפי צפיות ברחבי הרשת, אבל לא באותה רמת חשיפה חסרת תקדים שהיא זכתה לה לאחר שעלתה לשידור על גבי מסכי הטלוויזיה.

“לצלם פרסומת במשך תשע שעות בכיסא גלגלים זה דבר לא פשוט”, משחזרת שנייר. “כל הצוות היה נפלא, כולל הפרטנר שלי, בן. כולם היו מכילים ומבינים, ובכלל הם פשוט אנשים נפלאים. אני מדברת בהרצאות על הסיפור שלי, ועכשיו אני קולטת שאני נמצאת בדיוק במקום הנכון כדי לעשות שינוי. אני מלאת אנרגיות בגלל זה. זרקתי את עצמי למים, תרתי משמע, ואני שמחה שזה הצליח”.

דיאנה שנייר ובעלה, סורל. צילום: יונית קריב כהן
דיאנה שנייר ובעלה, סורל. צילום: יונית קריב כהן

“אני האמנתי ביכולת של הפרסומת הזאת להגיע לתהילה מהשנייה הראשונה”, אמר בן סלע, השחקן והמרצה שגילם את תפקיד המראיין בפרסומת. “ברגע שקיבלתי את התסריט לידיים שלי, ממש התרגשתי. כשהגעתי לצילומים ופגשתי את דיאנה החיבור היה כל כך טבעי. היה מדהים לעבוד איתה, היא כל כך מוכשרת, מרגשת ועוצמתית. אני ממש הרגשתי שאני מאכזב אותה ומשמח אותה במקביל”, מוסיף סלע ומצטרף לתחושותיה של שנייר.

“אני באמת מאמין שכל בעל עסק שראה את הפרסומת הזאת, משהו זז אצלו בגוף, ושינה משהו בכל הנוגע למחשבה על אנשים עם מוגבלות בעולם העבודה. גם אם זה קרה אפילו בחלקיק המחשבה של אותו אדם, עשינו את השינוי, וזה מבורך. זה מה שאני אומר לאנשים בהרצאות שלי – הכל אפשרי, צריך רק להאמין בעצמך”, אומר עוד סלע.

“אנשים מתפלאים שהפרסומת הגיעה למקומות הראשונים, החלום שלי הוא שפרסומות כאלה לא יעוררו בעתיד עניין רב, ויהיו כמובן מאליו”, אמרה שנייר. “זה תלוי אך ורק בנו, אנשים עם מוגבלות. אומרים לנו לא? אנחנו צריכים להפשיל שרוולים ולעשות את העבודה שלנו, שאנחנו מאמינים בה וטובים בה. אני לא חשבתי שאוכל לעבוד במשהו מהרגע שהפכתי להיות אדם המתנייד עם כיסא גלגלים, עכשיו אני רואה שלא רק שאני יכולה לעבוד, אלא אני יכולה לעשות דברים אדירים”, סיכמה שנייר.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות