נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםחשד להתעללות בליעד בן ה-15: "לא הפסיק לבכות"

חשד להתעללות בליעד בן ה-15: “לא הפסיק לבכות”

הסייעת של הנער מהצפון שחי עם אוטיזם נחשדה בהתעללות לאחר שהוקלטה. האם מספרת: "לקח לי זמן להתאושש מזה". חקירת המשטרה עדיין מתנהלת

קרן וליעד שחר. צילום פרטי
קרן וליעד שחר. צילום פרטי

“הדבר הכי נורא הוא שהבן שלי לא מדבר, לכן אני לא יכולה לדעת כמה פעמים התעללו בו”, אמרה לאתר “שווים”, קרן שחר ממעלות תרשיחא, אימו של ליעד בן ה-15 שחי עם אוטיזם, עיכוב התפתחותי, אפילפסיה ומתנייד בכיסא גלגלים חשמלי.

בנה, ליעד, הוכה על פי החשד במשך זמן רב על ידי הסייעת הצמודה שלו בזמן נסיעותיו לבית הספר. תלונה הוגשה במשטרה בנושא על תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה ע”י אחראי, ועל הסייעת בת ה-60 נאסר על יצירת קשר עם ליעד ומשפחתו למשך 30 יום. גם הנהג בהסעה נחקר על ידי המשטרה ושוחרר ללא מגבלות.

הקלטת הסייעת המתעללת בליעד. באדיבות המשפחה

“הסייעת הייתה כמו בת בית אצלנו”, סיפרה שחר. “היא הייתה מגיעה מתי שהיא רוצה אלינו, והדלת עבורה הייתה פתוחה תמיד. לא האמנתי ששמעתי בהקלטה את אותה סייעת מכה את הבן שלי, אי אפשר לחשוב אחרת”. לפני מספר שבועות אימו של ליעד קיבלה את השיחה הקשה ממחלקת החינוך בעירייה, בה הודיעו לה שקיים חשד שבנה עבר התעללות פיזית בהסעה. “הייתי בהלם, לקח לי הרבה זמן להתאושש אחרי ששומעים דבר כזה”, היא שיחזרה.

הנורות האדומות נדלקו לטענתה חודש לפני השיחה הקשה, בה היא התלוננה בפני הסייעת כי לבנה יש סימנים כחולים על הרגליים. “שאלתי את הסייעת על כך והיא סיפקה לי כל מיני תירוצים, מאז הייתי בודקת את הבן שלי כל הזמן כדי לראות שאין עליו סימנים, אבל תמיד חשדתי”.

ליעד שחר. צילום פרטי
ליעד שחר. צילום פרטי

הסייעת הוקלטה

אימו של אחד הילדים שנוסעים עם ליעד בהסעה לבית הספר סיפרה לשחר על כך שהסייעת מכה את ליעד, לאחר שהדבר נודע לה מבנה. אותה האם החליטה, בצעד נועז, לשים מכשיר הקלטה בתיק של בנה כדי לנסות ולתפוס את הסייעת בשעת מעשה. ברגע שזה קרה, האם פנתה לעירייה והשמיעה להם את ההקלטה. יום לאחר מכן עלתה מלווה אחרת להסעה וטענה בפני מחלקת החינוך בעירייה כי אותה סייעת צבתה את ליעד. הסייעת הושעתה.

לצערו של ליעד, זה לא המקרה הראשון בו חווה התעללות פיזית. חצי שנה לפני המקרה המדובר, אדם שעבד בצהרון בעיר מגוריו פגע בו. האם הגישה תלונה במשטרה, האדם נעצר לחקירה, אך הוחלט שהוא לא כשיר לעמוד לדין, ונמצא כיום במחלקה הפסיכיאטרית. אותה סייעת, בזמנו, הגנה על ליעד ולטענת האם אפילו “כאבה את כאבו”.

שטפי הדם על הרגליים של ליעד. צילום פרטי
שטפי הדם על הרגליים של ליעד. צילום פרטי

ליעד יושב בבית

שחר טוענת כי מאז מקרה ההתעללות ליעד יושב בבית. “לא מוצאים לו סייעת, ולכן הוא לא יכול לחזור לבית הספר”, סיפרה. “אף אחד מבית הספר לא נמצא איתו בתהליך, אף אחד לא התקשר אלינו. רק מהעירייה השיגו לי סייע, אחרי שבועיים שהוא לא הלך לבית הספר. אותו סייע לא מכיר את ליעד. באותו היום, אותו סייע כבר לא עבד בבית הספר”, אמרה שחר. הסיבה לכך: המצב הקשה בו מצאה את בנה בכיתה לאחר שחזר ללימודים עם אותו הסייע.

“הסייע סיפר לי שהוא ירד מההסעה ופנה למנהלת בית הספר של ליעד בבקשה לעזרה, כי הוא לא מכיר אותו ולא יודע איך הוא מתנהג”, היא המשיכה וסיפרה. “הסייע ניסה לשתף פעולה עם ליעד שהיה בלחץ גדול מהמצב החדש. התקשרתי אליו בסביבות 8 ורבע בבוקר והוא אמר לי שהוא (ליעד) דופק את הראש באטרף, ומסרב לשתף איתו פעולה”.

האם הגיעה במהירות לבית הספר ומצאה את ליעד במצב קשה מאוד. “הגעתי לבית הספר בסביבות 9 וחצי, וראיתי שהעיניים שלו נפוחות. הוא לא הפסיק לבכות. הסייעת הכיתתית ישבה בכיתה ולא עשתה כלום. אף אחד לא התקרב לליעד. המכנסיים שלו היו רטובות מפיפי. אמרתי להם שליעד לא יחזור בחיים לבית הספר הזה”, סיכמה.

ליעד במצב קשה בכיתה. צילום פרטי
ליעד במצב קשה בכיתה. צילום פרטי

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: “ראשית כל יובהר כי ישנו חשד לפגיעה ולא קביעה חד משמעית לפגיעה פיזית. בכל מקרה, מרגע שהובא הנושא לידיעת אגף החינוך בעירייה, הסייעת הושעתה באופן מידי מעבודתה. הנושא כאמור נמצא בחקירה ובבדיקת המשטרה. אנו נמתין לסיומה של החקירה ולמסקנותיה, בטרם נגבש צעדים נוספים”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברים: “מיד עם קבלת התלונה בחודש נובמבר, המשטרה פתחה בחקירה במהלכה זומנו מספר מעורבים למתן עדות וכן חקירת חשודה באזהרה ששוחררה בתנאים מגבילים. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך לחקור תוך ביצוע הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת”.

תגובת משרד החינוך תתפרסם כשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות