נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותהפרא-רפואיים מוחים: רבבות חתמו על עצומה נגד שינוי בחוק

הפרא-רפואיים מוחים: רבבות חתמו על עצומה נגד שינוי בחוק

ההתנגדות לתיקון לחוק מקצועות הבריאות כחלק מההסכמים עם המפלגות החרדיות נמשכת. יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות: "יגרום לכניסת מטפלים לא מיומנים"

חה"כ זאב פינדרוס (יהדות התורה). צילום: דוברות הכנסת
חה”כ יצחק זאב פינדרוס (יהדות התורה). צילום: דוברות הכנסת

כ-28,000 אנשים חתמו על עצומה של הסתדרות העובדים הארצית הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את התיקון לחוק מקצועות הבריאות (קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק), הקיים בסעיפי ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות (ש”ס, יהדות התורה).

לעצומה לחצו כאן

כפי שפורסם ב”שווים”, יש חשש כי הממשלה תקדם חוקים מיוחדים להכשרת מטפלים שיוכלו לעסוק במקצועות הבריאות בקהילה בלבד, ללא תואר אקדמי, ועם הכשרה מקצועית שתינתן להם בידי מוסדות להכשרה מקצועית. החשש שנוצר בעקבות שינוי זה הוא הוזלה של המקצועות הפרא-רפואיים, שיגיע אפילו לכדי פגיעה ממשית באיכות הטיפול בילדים רבים בישראל.

במכתב שנשלח על ידי יו”ר איגוד מקצועות הבריאות אלי גבאי לרה”מ נכתב כי: “ההסתדרות תומכת ואף עוסקת ותורמת לקידום שילובם של חרדים בתעסוקה, כמו גם של כלל האוכלוסיות במדינה. ברור שזוהי מטרה לאומית משותפת. יחד עם זאת, היתר לעיסוק במקצועות הבריאות והטיפול ללא תואר אקדמי מתאים, תוביל לפגיעה באיכות הטיפול ושירות הבריאות ובזילות של מקצועות הבריאות, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, תזונה, ייעוץ גנטי, סייעות שיניים והטיפול באומנות”.

ממשלת ישראל ה-37. צילום – עמוס בן גרשום, לע"מ
ממשלת ישראל ה-37. צילום – עמוס בן גרשום, לע”מ

הרפורמה תוריד את רמת המטפלים?

גבאי מזהיר כי במידה והסעיפים בהסכמים הקואליציוניים יתממשו, זו תהיה פגיעה בבריאות הפיזית והנפשית של המטופלים. “הנמכת רף הזכאות לעיסוק במקצועות אלה על ידי ביטול החובה לרכישת תואר אקדמי מתאים, תאפשר כניסתם של עובדים לא מיומנים דיים עם הכשרה פחותה ביחס לעמיתיהם למקצוע. איגוד מקצועות הבריאות בראשותי מתנגד לשינוי בתנאי הזכאות לעיסוק במקצועות הבריאות והטיפול באומנות, וזאת מתוך תפיסה של אחריות לאומית הרואה הן את מטופלי הקצה, מכלל המגזרים במדינה, שזכאים לטיפול בריאותי איכותי ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר, והן את אלפי העובדות והעובדים במקצועות אלה, שעמדו בתנאי סף מחמירים ובהכשרה אקדמית ומעשית ברמה גבוהה, שזכאים לשמור על כבוד המקצוע לו הם משתייכים ולאיכותו המקצועית ללא פשרות”.

“לשם שמירה על בריאות הציבור ועל עובדי המערכת, אני קורא לך, ראש הממשלה, להוריד הצעות אלה מסדר היום, ובמקום זאת, לפתוח בשיח מקצועי משותף עם משרד הבריאות ואיגוד מקצועות הבריאות, על מנת לבחון את צרכי המערכת ואת הפתרונות האפשריים”, הוסיף גבאי במכתבו.

מטפלת בילדים - אילוסטרציה
מטפלת בילדים – אילוסטרציה

ח”כ יצחק זאב פינדרוס (יהדות התורה) אמר בראיון לגלי צה”ל אמש כי הטענות של האיגודים המקצועיים לא נכונות: “לא ביקשנו שינויים בתכנים, ולא קיצור לחצי שנה בהסמכה של מטפלת פרא-רפואית. המטפלות ילמדו בדיוק כמה זמן שצריך, כמו המטפלות הפרא-רפואיות, עם אותו סילבוס ותוכן, אלא רק שזה יהיה בסמינרים חרדיים, שם ירגישו טוב יותר. כל אמירה אחרת היא לא אמת. אין שום חשש למקצועות אלה, דווקא להפך. יהיה עוד כוח אדם במערכת”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות