נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותדוח הביטוח הלאומי: לנכים סיכוי גבוה יותר לאי ביטחון תזונתי

דוח הביטוח הלאומי: לנכים סיכוי גבוה יותר לאי ביטחון תזונתי

הממצאים שהציג הביטוח הלאומי מעלים תמונה עגומה ביותר לציבור האנשים עם מוגבלות בישראל. השרים החדשים מבטיחים לתקן

המוסד לביטוח לאומי בחיפה צילום: משה מילנר, לע”מ.

33% ממקבלי קצבאות הנכות חיים במצב של אי ביטחון תזונתי, כך עולה היום (שלישי) מהדוח החדש של הביטוח הלאומי על מצב הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל. “הסיכויים להימצא באי ביטחון תזונתי אצל משפחות המקבלות קצבאות נכות, גבוהים עד פי כמעט 3 מאשר מי שאינם חיים על גמלאות אלו”, נכתב.

מנהל המחקר והתכנון של הביטוח הלאומי בחן את תופעת האי ביטחון התזונתי במדינת ישראל כחלק ממחקריו בנושא העוני והאי שוויון. את תוצאות המחקר, שפורסם בשבוע שעבר, ביססו על תוצאותיו של סקר שנערך בשנת 2021. הממצאים מהסקר מראים על שיפור כללי במצב הביטחון התזונתי באוכלוסייה, כשגם באוכלוסיית הנכים יש שיפור ב-3% מהסקר הקודם ב-2016. על הסקר השיבו 3,475 משפחות.

הממצאים מראים שלמעט מקבלי קצבאות נכות, מעל למחצית מהמשפחות חיו בביטחון תזונתי בכל שלושת הסקרים. הממצאים של הסקר מראים שיפור כללי במצב הביטחון התזונתי באוכלוסייה, אך עדיין שיעור גבוה מדי של משפחות ונפשות חיים באי ביטחון תזונתי בישראל, בייחוד באוכלוסיית הנכים והאנשים עם מוגבלות.

“תמונה עגומה שחייבים לתקן”

שר הבריאות והפנים, אריה מכלוף דרעי: “דוח הביטחון התזונתי שפורסם הבוקר מצייר תמונה עגומה שאנו מחויבים לתקן. כפי שהתחייבנו, נפעל בכל הכלים שקיבלנו כדי להבטיח שילדים בישראל לא ילכו לישון רעבים. אנו פועלים להעניק תלושי מזון למשפחות מכל המגזרים שידן אינה משגת, להקים את הרשות הלאומית למלחמה בעוני ולגייס את כל משרדי הממשלה למאבק בתופעה הקשה הזאת”.

שר הרווחה, ח"כ יעקב מרגי. צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת
שר הרווחה, ח”כ יעקב מרגי. צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

שר הרווחה והביטחון החברתי, ח”כ יעקב מרגי: “ממצאי הדו”ח מציבים בפנינו מציאות עגומה ונוראה, ישנן מאות אלפי משפחות בישראל אשר מעבר להימצאותם בקו העוני סובלות גם מאי ביטחון תזונתי וכמחצית מהם סובלות מאי ביטחון תזונתי חמור. זהו מצב בלתי נסבל שחייבים לתת עליו את הדעת. הדו”ח הזה מתווסף לדו”ח העוני שפורסם בשבוע שעבר וממחיש את הצורך בתוכנית פעולה מיידית. הנחתי את גורמי המקצוע במוסד לביטוח לאומי ובמשרד הרווחה להציג בפניי בהקדם תוכנית למיגור העוני ושיפור מצב האי ביטחון תזונתי בישראל. מיד עם קבלת התוכנית אדרוש לקיים על כך דיון דחוף בממשלה ע”מ לקדם הצעות החלטה לקידום תוכנית למאבק בעוני ובאי ביטחון תזונתי”.

השר במשרד הרווחה והביטחון החברתי, הרב יואב בן צור: “למעלה מחצי מיליון משפחות בישראל חיות באי ביטחון תזונתי, זהו נתון מזעזע וכואב שחייבים לטפל בו בדחיפות. אנו רואים את האוכלוסיות המוחלשות בחברה, בפריפריה ובערים, קורסים תחת הנטל הכבד של יוקר המחיה ומוותרים על ארוחות בסיסיות מתוך מצוקה כלכלית קשה. כמדי יום מאות אלפי ילדים בישראל הולכים למוסדות החינוך בלי ארוחת צוהריים טובה וזהו מצב עגום שמדיר את מנוחתי. יש צורך בשינוי התפיסה למציאות העגומה והכואבת בכדי להבטיח מחייה בכבוד וסיוע למי שזקוק לכך באופן רוחבי וחוצה מגזרים. מדיניות רווחה ודאגה לאוכלוסיות החלשות בחברה זהו ערך עליון מוסרי המחייב את כולנו, נפעל בכלל הכלים העומדים ברשותנו בכדי לתת מענה תזונתי לאותם ילדים רעבים”.

הביטוח הלאומי: רואים בדוח מדיניות חקיקה

מ”מ מנכ”ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: “דוח האי ביטחון התזונתי נמצא בהלימה לדוח העוני. אנו רואים שמשפחות שהיו עניות ולא הצליחו ‘לשים אוכל על השולחן’ בעבר, מצבם בדרך כלל נשאר כשהיה, זהו מצב לא סביר במדינה מפותחת ואנו רואים בדו”ח הזה ככלי מדיניות לקידום חקיקה, הן בדבר עליית הקצבאות והן בדבר הקלה בפרמטרים לקבלת קצבאות קיום. הביטוח הלאומי יציג בימים הקרובים מספר פתרונות למקבלי ההחלטות לטובת סיוע לאוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות