נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמסלול שנת שירות חדש יאפשר להתנדב בהוסטלים של אלו"ט

מסלול שנת שירות חדש יאפשר להתנדב בהוסטלים של אלו”ט

יוזמה של האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם והתנועה הקיבוצית תאפשר לצעירים לפני שירות בצה"ל להתנדב ב"בתים לחיים": "חוויה מבגרת ומעשירה"

נמרוד זיגלמן, מנהל המתנדבים באלו"ט. צילום: יח"צ
נמרוד זיגלמן, מנהל המתנדבים באלו”ט. צילום: יח”צ

אלו”ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) בשיתוף עם התנועה הקיבוצית, יוצאות ביוזמה מקורית במסגרתה יוקמו לראשונה קומונות שנת שירות במסגרות “הבתים לחיים” (הוסטלים של אלו”ט) ברחבי הארץ. החל משנת הפעילות הקרובה יוכלו חניכי שנת השירות להתנדב בקומונות שיוקמו בתוך מסגרות הדיור והתעסוקה לבוגרים עם אוטיזם של אלו”ט.

בשלב הראשון ישתלבו חניכי שנת השירות בפיילוט בארבעה מרכזים, ובהמשך הכוונה היא להמשיך את התוכנית ולשלב את המתנדבים בכ-40 המרכזים האחרים הפזורים בכל רחבי הארץ. חניכי שנת השירות ייקחו חלק בליווי והדרכה טיפולית של האוטיסטים המתגוררים בבתים לחיים, לצד צוות המדריכים הקבוע במסגרת. תפקיד המדריך הטיפולי הוא לדאוג לביטחונם, כבודם ושלומם של הדיירים, ללוות ולהדריך אותם בפעילותם במרכזי הלימוד והתעסוקה.

“יוצא דופן ומעצים”

“בנינו מתווה של שנת שירות יוצאת דופן ומעצימה, הכוללת היכרות עם אוכלוסייה מיוחדת, חיי חברה יחד עם צעירים וצעירות איכותיים שחקני נשמה, וחוויה מבגרת ומעשירה של פעם בחיים”, אומר נמרוד זיגלמן, מנהל המתנדבים באלו”ט.

זיגלמן השתחרר משירות של 24 שנים ארוכות בצבא הקבע, מתגורר בקרית אונו, נשוי ואב לשני ילדים. החודש הוא הצטרף לפעילות העמותה. “בצה”ל שירתי כקצין משאבי אנוש ביחידות קרביות, ובתפקידי האחרון כראש ענף האחראי על כוח המילואים של צה”ל”. הוא מספר כי בעזרת השותפה שלו לצוות, סתיו אייזיק, הוקם מערך המתנדבים הארצי באלו”ט.

“חשוב לומר שבעבר היו מספר ניסיונות שלא הבשילו לכדי תהליך ממוסד ארוך טווח בנושא של שנת שירות בהוסטלים”, מוסיף זיגלמן. “באלו”ט נוצר חלום משותף לארגון ולעובדים לייצר מערך כזה, ואני מאוד אשמח להגשים אותו בשנה הקרובה. זה הפרויקט הראשון שהתחלתי לעבוד עליו עם כניסתי לעמותה, לאור ההיכרות שלי עם צה”ל ומנגנוני הגיוס, ועם השותפים במשרד הביטחון”.

במה טוב החיבור בין קומונות בני שרות לעבודה עם אוטיסטים?
“כמי שראה את החיילים במשך עשרות שנים, אני יודע לומר עד כמה חשובה שנת שירות לגיבוש הזהות העצמית ולתפיסת המנהיגות. אבל קודם לכל, שיתוף הפעולה יפגיש את  החברים (הדיירים שעל הרצף האוטיסטי) באלו”ט, עם הנוער האיכותי ביותר במדינת ישראל. לא רק שמדובר בצעירות וצעירים שמתגייסים לשורות צה”ל, ובדרך כלל לתפקידים משמעותיים מאוד, אלא שהם בחרו לתת עוד שנה מעצמם לטובת החברה הישראלית – ללא כל תמורה ועל חשבון זמנם. אני מצדיע להם, הם בהחלט הפסגה הערכית של מדינת ישראל”.

“יש לנו הרבה פניות”

זיגלמן מספר בגילוי לב על הקשר המיוחד שלו עם אוטיזם: “אני אבא לילד מיוחד. לאורך הדרך ראיתי כיצד הצוותים המטפלים, נשות החינוך והמסגרות השונות מעצימות את האוטיסטים בישראל – והחלטתי להצטרף למאמץ”.

“להגיע לשנת שירות כזו, ובכלל לעבוד, לשרת או להתנדב באלו”ט – הוא בהכרח עניין של בחירה”, מוסיף זיגלמן, “זה עניין של רצון ושל התגייסות אישית. מדובר במשימה הדורשת תעצומות נפש ויכולת אישית ורגשית גבוהה, ולשמחתי יש לנו הרבה פניות שמתוכן אנו בוחרים את המתאימים”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות