נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהאם המלך הנרי השמיני ניסה להסתיר את הנכות שלו?

האם המלך הנרי השמיני ניסה להסתיר את הנכות שלו?

מסתבר שאפילו מלכים באירופה של ימי הביניים התקשו לחשוף בפני יקיריהם ונתיניהם את המוגבלות שלהם. סרטון חדש בהפקת אוניברסיטה בריטית שופך אור על הנושא

המלך הנרי השמיני. צילום מתוך ויקיפדיה
המלך הנרי השמיני. צילום מתוך ויקיפדיה

כשאנחנו חושבים על המלך הנרי השמיני, מלכה ה-21 של ממלכת אנגליה, מילים כמו מרשים, עוצמתי ומפחיד עשויות לצוץ בראש. בעוד שבני תקופתו החשיבו אותו כאחד השליטים המלומדים והכריזמטיים שהיו אי פעם, הרי שבשנותיו המאוחרות הוא תואר כמלך תאוותן, אנוכי, קשה וחסר ביטחון. המונרך האימתני כידוע, ערף את ראשן של שתיים משש נשותיו. אז מה גרם לשינוי כה משמעותי באישיותו ובתפיסה הציבורית לגביו? סרטון חדש אולי יוכל לפתור את התעלומה.

הסרטון Everywhere and Nowhere של ארגון ה-National Trust (ארגון הצדקה הגדול ביותר לשימור באירופה), מציג את הסיפורים הכי פחות מוכרים על אנשים עם מוגבלויות לאורך ההיסטוריה. הסרט נעשה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת לסטר באנגליה, שתיארה אותו כ”מבט רענן” על דמויות שחשבנו שאנחנו מכירים דרך ספרי ההיסטוריה. ההפקה חוקרת בין היתר כיצד הנרי השמיני הוצג בדרך כלל כמונרך נמרץ, רב עוצמה ואנרגטי, אך גם מספרת כיצד הפך להיות תלוי בעזרי ניידות במשך רוב חייו. 

יש מספר היסטוריונים המאמינים כי התאונה אולי תרמה להתנהגותו הלא יציבה בשלב מאוחר יותר בחייו, עד שנפטר בשנת 1547. יש טענות של מומחים הסוברים כי לאחר התאונה שקל המלך יותר מ-28 אבן (180 קילוגרם), אולם הסתיר את בעיות הניידות שלו בכל הנוגע לתדמיתו הציבורית. לראיה – דיוקנאות שהוזמנו רשמית לארמון, לא נתנו ולו רמז לליקויים הפיזיים שלו.

מלך בכיסא גלגלים

“כולנו מזהים את הנרי השמיני במספר דיוקנאות, כולל זה בפארק שרלקוט בוורוויקשייר”, אומר האמן כריסטופר סמואל, “אבל כמה מאיתנו יודעים שהוא סבל משתי פציעות שבגללן הוא נאלץ להשתמש במקל הליכה, בכיסא גלגלים ובמנגנון גלגלת שהותקן בארמון וויטהול כדי להרים אותו למעלה ולרדת במדרגות? הנרי השמיני עיצב את דמותו בקפידה, והסתיר את הליקויים שלו כדי להציג תמונה בנויה מאוד של כוח ומלכות, אבל מה זה אומר על הקשר בין מוגבלות לכוח לאורך ההיסטוריה?”.

“מאחורי הסרטון מסתתר שיתוף פעולה מחקרי שנמשך שנה, ולמרות מאמץ מורכב, המחקר שלנו עד כה מצביע על כך שהקשרים לאנשים עם מוגבלות אכן נמצאים בכל מקום, מושחלים דרך מבני המורשת והנופים שלנו, החיים, האוספים והחומר הארכיוני המצורף אליהם”, אומרת ד”ר שרה פלומב, עמיתת מחקר בכירה במרכז המחקר למוזיאונים וגלריות באוניברסיטת לסטר. “לעיתים קרובות ניתן להציג אנשים עם מוגבלויות מהעבר בדרכים מצמצמות או סטריאוטיפיות. בחלק מהמקרים מצאנו מבט מחודש על רישומים היסטוריים, שחשפו את אותם חיים מלאים בהזדמנות ואוטונומיה, השפעה והרפתקאות, אהבה ושמחה”. 

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות