נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכוכב הטיקטוק על הרצף יוצא לסדרת מופעים חדשה

כוכב הטיקטוק על הרצף יוצא לסדרת מופעים חדשה

למי שגולל הרבה בטיקטוק הדמות של ליאור סורין לא זרה. למרות הקשיים כאדם עם אוטיזם, הוא לא נותן לטוקבקים הרעים לנצח – ועולה על הבמה לראשונה

ליאור סורין. צילום מתוך אלבום פרטי
ליאור סורין. צילום מתוך אלבום פרטי

ליאור סורין בן ה-25 מאשקלון לא נותן לעובדה שהוא על הרצף לעצור אותו מלכבוש פסגה אחר פסגה. סורין הוא אושיית טיקטוק עם למעלה מ-55 אלף מנויים, שם הוא בין היתר מדבר ומנסה לקדם בפני הדור הצעיר בעיקר את ההכרה כי אנשים על הרצף הם כמו כל האנשים.

בחודש הבא ישתתף סורין באירוע מיוחד של עיריית קריית גת, בו יעשה מופע ג’אגלינג וטיקטוק, ואף יעלה בחודשים הקרובים מופע עם אימו ואביו, בו יפתחו חלון לקהל דרכו אפשר ללמוד על ההתמודדויות וההצלחות שבגידול ילד מיוחד.

חשבון הטיקטוק של ליאור: https://www.tiktok.com/@liorsorin

“אני יכול להיות דוגמה לאחרים”

סורין גדל באשקלון לעופר וזאבה סורין, ילד שני מבין שניים, שבא לאחר שנים רבות של ניסיונות להיכנס להיריון וטיפולי פוריות. כשליאור היה בן שנתיים, הוא אובחן על הרצף האוטיסטי, מה שהיכה את המשפחה בתדהמה, אך פתח דלת לאתגר חדש וחשוב לא פחות – להסתכל על החוזקות ולדאוג שיגדל ויהיה ככלל הילדים.

ליאור סורין. צילום מתוך אלבום פרטי
ליאור סורין. צילום מתוך אלבום פרטי

אימו של סורין, זאבה, שיתפה וסיפרה ל”שווים” על דרכי ההתמודדות בגידול ילד על הרצף. “כבר בתחילת הדרך החלטנו שאנחנו מסתכלים על החוזקות שבו, זאת דרך שכל הורה אמור לנהוג בה”, היא משתפת. “ראינו שליאור מצטיין במוסיקה, הוא מנגן על ארבע כלי נגינה, מה שרוב האנשים לא עושים. זה לא מובן מאליו. בזכות מתנת יום הולדת שקיבל, בגיל 15 ליאור התחיל להתאמן בג’אגלינג, ובנוסף לכך שהוא התאהב בתחום, הוא הצטיין בו ומתאמן עד היום”.

עם זאת, למרות שליאור גילה כישורים ורבאליים מאוד חזקים, הוא לא תחזק קשרים חברתיים, ורוב השנים לא היו סביבו חברים. על ההתמודדות הלא פשוטה בחשיפה ברשתות החברתיות, שמלווה מצד אחד בהמון פירגון ואהבה, אך לעיתים גם בלעג ובחוסר הבנה, אמרה אימו: “כשליאור גילה את הרשתות החברתיות, הוא התחיל לקבל המון אהבה ופירגון מצד ילדים רבים. היו ימים שהטלפון שלו היה מוצף בהודעות ושיחות תמיכה ואהבה”.

ליאור סורין עושה ג’אגלינג. צילום באדיבות המצולם

“אחרי כל השנים הקשות, ליאור פתאום היה מוקף באנשים וזה שימח אותו מאוד”, היא הוסיפה, ומיהרה לסייג. “אבל ברשתות כמו ברשתות, היו גם הרבה מקרים של ילדים ואנשים שלא יודעים לקבל את השונה. עד היום אני מנסה ללמד אותו ולהסביר לו שיש גם צד אפל ואנשים פחות טובים, אבל בסך הכל ליאור מאוד מודע לעצמו ולאוטיזם שלו, ואני גאה בו. חוץ מהטיקטוק והרשתות הוא עובד ומלא בעוד המון פעילויות, וזה כיף לראות את זה”.

סורין סיפר בעצמו על תחושותיו ועל הדרך הלא פשוטה שעבר: “בהתחלה היו לי כמה עמודים ברשתות שנחסמו, אבל לא ויתרתי. אני נהנה מאוד מהעשייה וחושב שאני יכול להיות דוגמה לעוד אנשים שנמצאים על הרצף. חשוב מאוד שאנשים ידעו שאנחנו לא שונים מהם בכלום, וגם בגלל זה אני כן מעלה גם תכנים שקשורים בנושא הזה”.

ההופעות המתוכננות

“בסוף חודש פברואר ליאור הולך להופיע במסגרת שבוע משותף בקריית גת, שם הוא הולך לעשות מופע ג’אגלינג ועוד מספר פעילויות”, מוסיפה זאבה. “אני יותר מגאה להגיד שנשארו כרטיסים בודדים לאירוע. לפני תחילת האירוע אני אפתח בכמה מילים, כדי לתת הקדמה”, היא מסבירה, זאת, על מנת להסביר לחלק מהאנשים בקהל שלא יודעים שליאור חי עם אוטיזם.

פרטי ההופעה של ליאור בקרית גת
פרטי ההופעה של ליאור בקרית גת

לבסוף, מטרתם המשותפת של ליאור ושל אימו היא לגרום לליאור לפרוץ מחוץ לגבולות הרשתות החברתיות והאזור הגאוגרפי בו הוא חי. “המטרה שלי היא בסופו של יום להוציא את ליאור מהתחום הזה של אזור קריית גת-אשקלון, ולהיפתח לאזורים נוספים. בעברי הייתי בתחום ההוראה, מה שעוזר לי להעביר את החוויות וההתמודדויות בגידול ילד על הרצף”.

להזמנת כרטיסים לאירועים העתידיים ופעילויות נוספות ניתן לפנות לזאבה – 052-4526913

יליד 1994. רווק מראשון לציון. מתמודד עם קרוהן, אבל לא נותן למחלה לנהל את חיי. בוגר תואר ראשון במדעי המחשב, ומשלב בכך את תפקידי בשווים, שנותן במה גם ליצר העיתונאי וליצר הנתינה לקהילה שבי, שקיימים מילדות.

כתבות אחרונות