נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאיבדה את ידה במקסיקו – ותככב בקמפיין אופנה

איבדה את ידה במקסיקו – ותככב בקמפיין אופנה

ידה של המעצבת אדר כהן נקטעה עקב תאונת טרקטורון קשה, אבל זה לא עוצר אותה מלדגמן לרשת SCOOP, שבחרה בה כדי לעורר השראה אצל נשים אחרות

אדר כהן בקמפיין של SCOOP. צילום: יח"צ
אדר כהן בקמפיין של SCOOP. צילום: יח”צ

אדר כהן בת ה-25 מאשדוד היא מעצבת אופנה בתחילת דרכה, שאיבדה את ידה בתאונה טרגית במהלך טיול במקסיקו בחודש האחרון. בימים אלו מותג האופנה SCOOP משיק קמפיין חדש בכיכובה, לצד הפרזנטורית הקבועה של המותג, הזמרת אודיה אזולאי.

“התרגשתי מאוד לקבל את ההצעה לקמפיין הראשון שלי, ועוד לרשת אופנה”, מספרת כהן על רגשותיה לאחר הבחירה, “מי שמכיר אותי יודע כמה אני חובבת נעליים ואקססוריז, ואוהדת מושבעת של המותג”. הקמפיין צפוי לעלות לכלי התקשורת המרכזיים כבר בחודש מרץ הקרוב, בהשקעה של כשלושה מיליון שקלים, ויפרסם את קולקציית אביב-קיץ של הרשת.

אדר כהן. צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה
אדר כהן. צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

תאונת טרקטורון נוראית

כהן, כאמור, איבדה את ידה בנסיבות טרגיות במיוחד. בחודש האחרון נסעה למקסיקו לחופשה עם חבריה, ובמהלך טיול טרקטורונים באזור טולום, תאונה קשה גרמה לפציעתה. שרוול השמלה שלבשה כהן בעת הרכיבה נקלע בין גלגלי הטרקטורון, וידה התרסקה ונמחצה לגמרי. על אף הפציעה הקשה, כהן הצליחה להתאושש ולעצור את הדימום הקשה, ואפילו להזעיק עזרה רפואית על ידי שוטרים שהסתובבו במקרה באזור בו התרחשה התאונה. לאחר מכן היא פונתה באמבולנס להמשך טיפול רפואי.

אחרי המקרה הנורא, שבה כהן לישראל, ללא ידה השמאלית, שנאלצה לעבור תהליך של כריתה כבר במקסיקו. בימים אלו היא עוברת שיקום בבית החולים תל השומר ברמת גן, והיא צפויה להשתחרר סופית כבר בשבוע הקרוב. הבחירה לקמפיין גרמה לה למצוא נקודת אור במקרה הקשה שאירע לה, ושינה את חייה מהקצה אל הקצה, היא מספרת: “אני מתרגשת מכך שאת הסיוט הגדול הצלחתי להפוך להישג. כולי תקווה שעוד חברות אופנה ישימו בקדמת הבמה נשים ודוגמניות עם מוגבלות פיזית”.

אדר כהן בקמפיין SCOOP. צילום: יח"צ
אדר כהן בקמפיין SCOOP. צילום: יח”צ
יוצאת האח הגדול, דיאן שוורץ, שהגיעה לבקר את אדר כהן בבית החולים לאחר פציעתה

“יכולה לתת כוח להרבה נשים”

רשת SCOOP, בבעלותם של אנשי העסקים פרדי ורוני איינסאז, מתמחה בייבוא ושיווק נעליים, תיקים ואביזרי אופנה לכל המשפחה. למותג קיימים 76 סניפים ברחבי הארץ, והוא מהווה מקור פרנסה ל-670 עובדים. בין הפרזנטוריות הבולטות של המותג בקמפיינים השונים ניתן למצוא את דניאל גרינברג, רוסלנה רודינה, אלה אייבינדר ונטע ועומר ברזני.

“הלכתי לפגוש את אדר כהן בבית החולים תל השומר, ונפגשתי שם עם צעירה אמיצה, חזקה, אצילת נפש, שיכולה לתת כוח להרבה מאוד נשים שעוברות משברים כאלו ואחרים”, משחזר מנכ”ל הרשת, רוני איינסאז. “אדר היא דמות מובילה, בעלת אמות מידה חיוביות שנקשרות באופטימיות וראיית הטוב בחיים, ולכן החלטנו לבחור בה כפרזנטורית למותג – מתוך הרצון לתת השראה ומודל להרבה מאוד צעירות כדי שיקבלו כוח, ביטחון עצמי ותושייה לחולל פלאים, כפי שהיא קיבלה ועדיין מקבלת על עצמה”.

“מעבר ליופי של אדר, והחיבור שלה עם הפרזנטורית שלנו אודיה אזולאי, אי אפשר שלא לזהות את הסטייל והצד האופנתי המשובח שלה, עם אמירה וסגנון אישי”, מוסיף איינסאז. “זה לא מפתיע, כי היא עוסקת בעיצוב שמלות ערב בעצמה. אנחנו נשמח לפרגן לה במהלך הצילומים בלוקים שישלבו את שמלות הערב בעיצובה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות