נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכאן 11 ינגישו את המשחק המרכזי בכדורגל לעיוורים

כאן 11 ינגישו את המשחק המרכזי בכדורגל לעיוורים

את המשחקים ישדר יורם ארבל המיתולוגי באמצעות תיאור קולי מפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו. מנכ"ל כאן: "בשביל זה יש שידור ציבורי"

יורם ארבל ינגיש את משחקי הכדורגל. צילום - BigStock ויוסי צבקר
הללויה: יורם ארבל מגיש ומנגיש. צילומים: BigStock ויוסי צבקר

כאן, תאגיד השידור הישראלי, יחד עם משרד התרבות והספורט, מינהלת הליגות לכדורגל והספרייה המרכזית לעיוורים ישתפו פעולה בהנגשת המשחק המרכזי השבועי של ליגת העל בכדורגל עבור עשרות אלפי עיוורים וכבדי ראייה בישראל. את המשחקים ישדר השדרן המיתולוגי יורם ארבל.

לאחר הצלחת השידורים המונגשים לציבור העיוורים וכבדי ראייה, החירשים וכבדי השמיעה והנזקקים להנגשה קוגניטיבית במשחקי המונדיאל ששודרו בכאן לפני כחודשיים, הוחלט בתאגיד לפעול עם אותם שותפים להנגשת המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל עבור עיוורים וכבדי ראייה.

השידורים יותאמו לצרכיו הייחודיים של ציבור העיוורים וכבדי הראייה באמצעות תיאור קולי מפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו – פעולות המאמנים, השופטים והאירועים מחוץ לכר הדשא וביציעים.

המשחקים ישודרו באזור מיוחד באתר האינטרנט של כאן מדי שבוע וייפתחו כבר ביום שני הקרוב ב-20:00 במשחק בין מכבי נתניה למכבי תל אביב באיצטדיון בנתניה.

“אני שמח על היוזמה הברוכה שמוביל יחד איתנו תאגיד השידור הציבורי להנגשת שידורי המשחקים גם לעיוורים ולכבדי ראייה”, אמר מיקי זוהר, שר התרבות והספורט. “הספורט הוא הדבק שמאחד בין כולנו והנגשת הספורט לכל חלקי האוכלוסייה היא ערך חשוב. אני מקווה ומאמין שהיוזמה תתרחב בהיקפיה ותגדל בעתיד”.

“תאגיד השידור הישראלי רואה חשיבות גדולה מאוד בהנגשת שידוריו לכלל האוכלוסיות בישראל וימשיך לעשות מאמץ להרחבת השידורים המונגשים”, אמר מנכ”ל כאן גולן יוכפז. “זה בדיוק תפקידו של שידור ציבורי. אני מודה לשותפינו – שר התרבות והספורט, מינהלת הליגות לכדורגל, הספרייה לעיוורים ויורם ארבל”.

יורם ארבל אמר שמדובר באתגר מקצועי מרתק. “אני שמח להוביל את הפרויקט הנפלא הזה כשדר. אני בטוח שנעשה טוב לעשרות אלפי אוהדי כדורגל שנבצר מהם לראות את המשחקים ונצית להם את הדמיון. זה מרגש!”

עמוס באר, מנכ”ל הספרייה המרכזית לעיוורים: “הנגשת הספורט היא חלק בלתי נפרד וחשוב מתחום הנגשת התרבות בישראל אותו מובילה הספרייה בשנים האחרונות. אנו מברכים על המהלך של הנגשת שידורי ליגת העל ורואים בו צעד נוסף לקידום החזון של צמצום הפער החברתי-תרבותי בציבור”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות