נושאים קשורים

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש



נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
ראשיבריאותכך תצפו במידע האישי של ילדיכם באתר הביטוח הלאומי

כך תצפו במידע האישי של ילדיכם באתר הביטוח הלאומי

הורים רבים התקשו להנפיק סיסמה ייחודית לכל ילד בסניף. מעכשיו, כל המידע הרלוונטי יהיה מרוכז במקום אחד, תחת שם המשתמש של ההורה | מדריך בתמונות

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי

כל הורה לילד עם מוגבלות (מתחת לגיל 16) בוודאי נתקל בבעיה הזאת: כדי להוציא פרטים מאתר הביטוח הלאומי לגבי הילד או הילדה שלך, צריך להנפיק לו בסניף שם משתמש וסיסמה – דבר שיכול לייצר הרבה סיבוכים מיותרים, שמקשים על הגישה לאתר האינטרנט שמרכז את כל הפרטים. מעתה, יש שינוי באפשרות לקבל סיסמה לשירותי האינטרנט רק מסניף הביטוח הלאומי, וניתן לדלות את המידע על הילדים בעזרת מספר תעודת הזהות של ההורה, תחת האזור האישי שלו.

מה הוביל לשינוי?

“אם יש לך יותר מילד אחד נכה כמוני, אז כל פעם היה צריך לצאת מהמערכת ולכתוב מחדש את השם משתמש והסיסמה של הילד האחר”, סיפר ל”שווים” אבי כהן, אבא לשני ילדים עם מוגבלות וחבר בארגון לי”ן (למען ילדים נכים). “לפני שנה וחצי עלה לי רעיון על בסיס חוויה אישית שלי, שכל פעם שהייתי רוצה לראות פרטים על הילדים שלי, מכתב, פרוטוקול, ניידות וכו’, הייתי חייב להיכנס עם שם משתמש וסיסמה של הילד. אמרתי שזה אבסורד. הרי אני מקבל את הקצבה של הבנים שלי, אבל להיכנס לתיק האישי שלו אני לא יכול? דיברתי עם מאיר שפיגלר, לשעבר מנכ”ל הביטוח הלאומי, וסיפרתי לו על הלקונה. הוא הצדיק את דבריי”, שיחזר. “אם יש לך ילד עם מוגבלות מורכבת, שכמעט ואי אפשר להשאיר אותו לבד, למה צריך לגשת לסניף, לבזבז זמן, נסיעות וכסף, רק כדי להוציא קוד אישי?”, טען כהן.

לאחר שיחות עם גורמים בתוך הביטוח הלאומי, נוספה לשונית חדשה לאזור האישי, שהפכה את הליך ההזדהות עבור הורים לילדים עם מוגבלות להרבה יותר פשוט וקל. “זה שיפור אדיר למעננו ההורים”, הוסיף כהן. “זה אמנם שינוי קטן, אבל זה מקל על אלפי הורים. עוד ביורוקרטיה שיורדת לנו מהכתפיים בטיפול בילדים שלנו”.  

איך זה עובד?

נכנסים לאתר של הביטוח לאומי לאזור השירות האישי. ממלאים את תעודת הזהות, את קוד המשתמש והסיסמה. במידה ושכחתם את הפרטים, ניתן לשחזר אותם עם קוד חד פעמי שיכניס אתכם לאזור השירות האישי.

שלב 1: היכנסו לאזור האישי באתר הביטוח הלאומי
שלב 1: היכנסו לאזור האישי באתר הביטוח הלאומי

לאחר הכניסה לאזור האישי, הולכים ימינה עם סמן העכבר ללשונית “ילד נכה”, ולוחצים עליו. כעת תפתח לשונית חדשה שנקראת “מעבר לאתר האישי של הילד/ה”, ולוחצים עליה.

שלב 2: באזור האישי בוחרים בקטגוריית "ילד נכה" ולוחצים על "מעבר לאזור האישי של הילד/ה"
שלב 2: באזור האישי בוחרים בקטגוריית “ילד נכה” ולוחצים על “מעבר לאזור האישי של הילד/ה”

לאחר מכן ייפתח עמוד בו יוכלו ההורים לראות את רשימת שמות הילדים המוכרים בביטוח הלאומי, ויוכלו לבחור לצפות במידע האישי של כל ילד.

שלב 3: ניתן לגשת למידע האישי של הילד/ה
שלב 3: ניתן לגשת למידע האישי של הילד/ה

************

אנחנו באתר “שווים” עושים מאמצים גדולים להביא לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם את כל החדשות והמידע החיוניים להם. כדי להמשיך בעבודה הזו אנחנו זקוקים לעזרתכם. אתם מוזמנים לעגל את האגורות בכרטיס האשראי שלכם לטובת עמותת שווים – וגם אתם חלק מהפרויקט החשוב שלנו. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. כדי לעגל לשווים הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות