נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותברעידת אדמה: אלה המלונות שיארחו אנשים עם מוגבלות

ברעידת אדמה: אלה המלונות שיארחו אנשים עם מוגבלות

ההערכה היא שבמקרה של רעש בעוצמה גבוהה, כ-94 אלף מבנים בישראל יהיו בסכנת התמוטטות. לאן יוכלו לגשת אנשים עם מוגבלות שאיבדו את בתיהם? הרשימה המלאה

רעידת אדמה (אילוסטרציה). צילום: BigStock
רעידת אדמה (אילוסטרציה). צילום: BigStock

בשבועיים האחרונים אזרחים רבים מודאגים מהאפשרות שרעידת אדמה בעוצמה משמעותית תפקוד את ישראל, בעקבות האירועים בטורקיה ובסוריה שגבו קורבנות והרס רב. על פי התחזיות הצפויות בשירות הסיסמוגרפי בישראל, הסבירות לרעידת אדמה בעוצמה 7 ומעלה בישראל גבוהה במיוחד בשלוש השנים הקרובות, למרות שעיתויה בלתי אפשרי לחיזוי מדויק.

על פי נתוני מרכז המחקר של הכנסת, נמצא כי 94,000 מבנים בישראל מצויים בסכנת התמוטטות במקרה של רעידת אדמה עוצמתית. המדינה נערכת למקרה קיצון שכזה, במהלכו רבים יאבדו את בתיהם, וביניהם גם אנשים רבים עם מוגבלות. בהתאם, בוועדת העבודה והרווחה בכנסת דנו השבוע במכסות הנדרשות לאכסון בבתי מלון של אנשים עם מוגבלות שאיבדו את בתיהם. בשעת חירום, כך נחשף בוועדה, יוקצו כ-10% ממספר המיטות בבתי מלון הפזורים בכל רחבי הארץ לטובתם.

נערכים לאסון

את הדיון בעניין תקנות ההיערכות לשירותי רווחה במצב חירום כינס השבוע ח”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), יו”ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. בוועדה בחנו האם במדינת ישראל קיימת האפשרות להעניק סיוע לכמות גדולה של אנשים נזקקי דיור בעקבות האירועים הקשים בטורקיה ובסוריה, שגבו את חייהם של רבבות אזרחים.

המשתתפים בדיון בוועדה כללו בין היתר נציגים מהרשויות המקומיות, המשרדים הממשלתיים, מוסדות רפואיים, בתי אבות, הוסטלים ועוד. על פי תפיסת החירום של המשרד, הוגדרו בעדיפות האוכלוסיות עם צרכים מיוחדים: אנשים עם מוגבלות שכלית, אנשים עם אוטיזם, אנשים עם נכויות וקשישים.

גם במשרד החינוך נערכים לתרחישי החירום השונים, ומתרגלים מזה מספר חודשים תרגול למצבים אלו. נציגת משרד החינוך, יהודית בר און, סיפרה בוועדה על ההיערכות להמשך הלימודים ככל הניתן תוך וניוד תלמידים עם מוגבלויות לבית ספר סמוך למקום מגוריהם בעת חירום.

אילן ברוש, מנהל אגף החירום במשרד הרווחה, סיפר על תקנות החירום החדשות, המחייבות את הרשויות לממש את מחויבויותיהם גם במצבי מלחמה, שלג ורעש אדמה. עוד הדגיש כי הליך משפטי מתנהל בימים אלו לאפשר גישה לנתונים של כ-400 אלף מתמודדי נפש, כדי שיהיה אפשר לסייע להם בשעת צרה, ועל ההיערכות לפינוי של אלפים בכלי רכב ייעודיים לאנשים עם מוגבלות.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), יו”ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

רשימת המלונות שיקצו מיטות לאנשים עם מוגבלות בחירום

אזור הדרום

מלון לאונרדו, באר שבע – 600 מיטות.

אזור הצפון

מלון דן פנורמה, חיפה – 620 מיטות.

מלון המלך שלמה, טבריה – 654 מיטות.

מלון חוף התמרים, עכו – 484 מיטות.

אזור ירושלים וים המלח

מרכז קליטה לאומי “שלווה”, ירושלים – 1,200-800 מיטות.

מלון פארק, ירושלים – 514 מיטות.

אכסניית נוער עין גדי – 240 מיטות.

אזור המרכז

מלון כפר המכבייה, רמת גן – 707 מיטות.

מלון קרלטון, תל אביב – 400 מיטות.

בתוך כך, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשיתוף עם פיקוד העורף, משרד המשפטים, משרד הרווחה ומשטרת ישראל מזכירים לציבור את פעולות ההתגוננות הבסיסיות לאנשים עם מוגבלות במצב של רעידת אדמה. כדי לצמצם נזקים עד כמה שאפשר בעת הצורך הוציאו הגופים השונים מדריך מפורט בשפה העבריתהאנגלית, הערבית וגם בשפת הסימנים, בתיאור קולי ובפישוט לשוני.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות