נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותמתוך הקושי: אינה עוזרת לאנשים עם מוגבלות למצוא עבודה

מתוך הקושי: אינה עוזרת לאנשים עם מוגבלות למצוא עבודה

למרות שהיא מתמודדת עם לקות שמיעה בעצמה, אינה טל בת ה-34 מלווה אנשים עם צרכים מיוחדים בתהליך ההשתלבות בעבודה דרך עמותת "בית חם": "אני מזדהה איתם"

אינה טל. צילום: באדיבות המצולמת
אינה טל. צילום: באדיבות המצולמת

פברואר הוא חודש שמוקדש כולו להעלאת המודעות להשתלבות אנשים עם צרכים מיוחדים ומגבלות במרחב הציבורי. אחת מהעוסקות במשימה החשובה הזו היא אינה טל, 34, אמא ל-2, המתמודדת עם לקות שמיעה. טל בעצמה עברה לא מעט אתגרים בחייה מרגע האבחון. מאז שעלתה עם משפחתה לארץ, היא התקשתה בהשתלבות בעולם התעסוקה, בין היתר בגלל המוגבלות שלה. בימים אלו, את הקושי שליווה אותה, היא הצליחה להפוך למנוף להצלחה, ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים בכניסה לשוק העבודה.

טל עובדת כמומחית תעסוקה בעמותת “בית חם”, המתמחה בליווי אנשים עם צרכים מיוחדים בכל תחומי החיים. במסגרת תפקידה כמומחית תעסוקה, טל מלווה אנשים עם מוגבלויות שונות, ומסייעת להם להשתלב במקומות עבודה שונים. כדי לעזור להם להגשים את המטרה הזו, טל מעבירה להם תכנים שונים הכוללים, בין היתר, הקניית כישורים ומיומנויות, הכנת קורות חיים, יצירת קשר עם מעסיקים, איתור משרות מתאימות ועוד.

“מרגישה שאני עוזרת לאנשים”

אינה מספרת איך מתוך הקושי האישי שלה, היא מצליחה לקדם אנשים עם מוגבלויות. “אני מרגישה שאני עוזרת לאנשים, ופוגשת אותם במקומות של הקושי. אני מאוד מזדהה איתם גם מתוך המקום האישי שלי. יש לי אמפתיה לקושי שלהם, ולפחדים שפוגשים אותם”, היא אומרת.

“אני לא תמיד שומעת טוב את האנשים שאני מלווה”, היא מוסיפה. “אני מסבירה להם שאני קוראת שפתיים, וכמו שלהם יש קשיים שונים שהם מתמודדים איתם, גם לי יש קושי פיזי. במקום הזה אנחנו צריכים להכיל ולעזור אחד לשני, ואני מסבירה להם שלפעמים אבקש מהם לחזור על הדברים שנאמרו. זה מספק אותי לראות שהם מתאמצים, ומבינים שאני לא תמיד שומעת – ושיש להם אחריות והם צריכים לעשות צעד קדימה עבורי, כדי שאני אוכל לעזור להם”.

רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, עם מייסד עמותת "בית חם", הרב אריה מונק. צילום: באדיבות העמותה
רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, עם מייסד עמותת “בית חם”, הרב אריה מונק. צילום: באדיבות העמותה

מקבלת את כל הכלים

כדי לצלוח את הקושי הפרטי שלה מקבלת אינה בעצמה תמיכה מעמותת “בית חם”, הכוללת תמלול של ישיבות זום, הרצאות, הכשרות צוותים, טלפון מתקדם שתומך בבלוטות’ בהזרמת שמע ישירה למעבד וכל מה שנדרש כדי שהיא תוכל לגשת לעבודתה בצורה המקצועית ביותר.

בתוכנית “קשת” של עמותת “בית חם”, בהובלת הרב אריה מונק, צוות מומחים נרחב מלווה אנשים עם כל סוגי המוגבלויות. התוכנית מסייעת בקידומם האישי והתעסוקתי, ממציאת כיוון מקצועי ועד להכשרות מקצועיות ופיתוח קריירה. ל”בית חם” רכזי תעסוקה בפריסה ארצית העובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הרווחה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות