נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותשביתה בחמישי בגנים ובתיכונים: מה עם החינוך המיוחד?

שביתה בחמישי בגנים ובתיכונים: מה עם החינוך המיוחד?

השלטון המקומי ל"שווים": "החינוך המיוחד לא נכלל בהשבתה בגנים. המשולבים יוכלו לבוא עם המשלבת לגן". בתיכונים החינוך המיוחד יפעל, מלבד הילדים המשולבים

ראש עיריית מודיעין ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה

*** עדכון: ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי הוא מצטרף להשבתה של השלטון המקומי. המשמעות: ביום חמישי שביתה בתיכונים. החינוך המיוחד, כולל הכיתות הקטנות, אינו נכלל בשביתה. לעומת זאת, התלמידים המשולבים לא ילמדו.

השלטון המקומי הודיע היום (שני) על השבתה במשק ביום חמישי הקרוב (23.2) עקב מה שהוא מכנה “התעלמות האוצר מדרישותינו”. המשמעות: שיבושים אפשריים בגנים, בשירותי תברואה ובשירותי רווחה.

בעקבות פניית אתר “שווים” נמסר מהשלטון המקומי כי גני החינוך המיוחד יוחרגו מההשבתה ויפעלו כרגיל בחמישי. לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים שלומדים בגנים רגילים, נאמר ל”שווים” כי הם יוכלו להגיע לגנים עם הסייעות האישיות שלהם, שם אמורות לחכות להם הגננות, שצפויות לעבוד כרגיל.

האישור לקיום ההשבתה ניתן היום באסיפת חירום של השלטון המקומי בהשתתפות 80 ראשי רשויות ובהובלת יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שהוא גם ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. “השלטון המקומי מאוחד ונחוש”, מסר ביבס בתום האסיפה. “אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום”.

בשלטון המקומי דורשים מהממשלה לבצע כמה צעדים חיוניים, כהגדרתם, ובהם: תחימת הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות בגני הילדים, השלמת המחסור בכיתות לימוד וביטול קרן הארנונה במסגרת חוק ההסדרים החדש – מה שצפוי לשנות את הסדרי הארנונה עבור הרשויות. כמו כן טוענים שם כי משרד האוצר מתעלם מדרישותיהם לעדכון תקציב מענקי האיזון לרשויות שנמצאות בקושי כלכלי, לעדכון מענקי פיתוח ולחיזוק מבנים והתחדשות עירונית.

נקודה נוספת הקשורה לילדי החינוך המיוחד נוגעת להסעות לגנים ולבתי הספר. בשלטון המקומי אומרים כי תעריפי הסעות התלמידים והסעות החינוך המיוחד זינקו בכ-30% בשנים האחרונות בשל ההתייקרויות במשק. לטענתם, מזה למעלה מעשור שתושבי מדינת ישראל משלמים, דרך הארנונה, על התייקרויות אלו בהסעות התלמידים ובעלויות המלווים. “אנו דורשים שיפוי של המדינה עבור ההתייקרויות”, נמסר מהשלטון המקומי, “על פי הערכה מנתוני משרד החינוך, מדובר בכ-1.2 מיליארד שקלים”.

מהסתדרות המורים נמסר כי “לאור שביתת הסייעות שעליה הכריז מרכז השלטון המקומי, גני הילדים לא ייפתחו ביום חמישי. הגננות תגענה לגנים אך לא תקבלנה ילדים, כיון שאסור להן לפתוח את הגנים ללא סייעות. גני חינוך מיוחד שהוחרגו מהשביתה יעבדו כרגיל כי סייעות החינוך המיוחד אינן שובתות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות