נושאים קשורים

רמי ואלמה פונו מביתם – והתחילו להתנדב ב”אקים”

אחרי שנאלצו להתפנות בתחילת המלחמה, החליטו בני הזוג לעזור לאנשים עם מוגבלות שכלית להקים ולטפח גינת ירק. "חיפשנו דרך להרגיש משמעותיים, זה ממלא אותנו"

“לנרמל את זה”: הלוחמים-דוגמנים החדשים של רנואר

תכירו את אלון קמינר, שאיבד שתי ידיים, רגל ועין במלחמה, ואת חבריו לשיקום משיבא, שמככבים בקמפיין האופנה החדש: "זה לשים את זה בפרונט, דווקא בקמפיין של יופי"

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים
הסתדרות 480-100

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותזה ההאשטאג ששינה את עולם האופנה לאנשים עם מוגבלות

זה ההאשטאג ששינה את עולם האופנה לאנשים עם מוגבלות

אין גולש ברשתות החברתיות שלא מכיר את טרנד ה-#GRWM. זה מה שקרה כשדוגמנית עם מוגבלות מאנגליה השתמשה בו כדי ליצור שינוי: "רציתי להיות מודל לילדות עם מוגבלות"

הדוגמנית ג'מה אבי. צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה
הדוגמנית ג’מה אדבי. צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה

בעולם הרשתות החברתיות, יש כלים שיכולים להפוך כל נושא למדובר וויראלי. אחד מהכלים האלה הוא ה-“הַאשְׁטָאג” (מאנגלית: Hashtag), שמסמן ומקטלג נושאים ברשתות החברתיות השונות. למי שלא מכיר עדיין: ההאשטג הוא מחרוזת טקסט המסומנת בעזרת סולמית (#), ומהווה דרך מהירה ופשוטה לתייג פוסט, תגובה, תמונה או ציוץ, ולקשר אותם לנושא מסוים. חלק מההאשטאגים הפופולריים ביותר בעולם חוללו מהפכות ומחאות גלובליות שהובילו ליצירת שינויים חברתיים עמוקים כמו המאבק בהטרדות מיניות (#metoo), מחאת החיג’אב באירן (#women_life_freedom) ועוד.

האשטאג נוסף שצובר פופולריות לאחרונה ברשתות הטיקטוק והאינסטגרם הוא #GRWM (מאנגלית: “תתכוננו איתי”), שהיה בשימוש מיליוני פעמים. בתיוג הזה ניתן למצוא תוכן רב של דוגמניות המראות את סדר יומן – מהרגע שהן קמות בבוקר ועד סוף הלילה. אחת מהדוגמניות שהשתתפה בהאשטאג היא ג’מה אדבי מאנגליה, שעשתה בו שימוש מיוחד.

“חשוב לייצג אנשים עם מוגבלות”

אדבי החליטה להשתמש בחשיפה שיש לה ברשתות החברתיות, דרך ההאשטאג הפופולרי, כדי לנרמל את השיח לגבי אנשים עם מוגבלויות – אחרי שנים בהן התביישה להיחשף כאישה עם מוגבלות בעצמה. לאדבי יש הבדל מולד באורכן של הזרועות שלה, כשזרוע שמאל שלה קצרה יותר מהימנית. “יש חשיבות גדולה לייצוג אנשים עם מוגבלויות באופנה”, אמרה אדבי. “מאחר שבשנות ההתבגרות שלי לא הייתה כל כך גישה לרשתות חברתיות, יצא שמעולם לא ראיתי אנשים עם מוגבלויות בתרבות הפופ, מה שאומר שמעולם לא ראיתי מודל לחיקוי שדומה לי. הרגשתי שונה מבני גילי, כי לא היה לי מישהו כמוני להסתכל עליו. זה גרם לי לחשוב שעדיף לי להסתיר את המגבלה שלי”, היא הוסיפה.

הדוגמנית ג'מה אדבי. צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה
הדוגמנית ג’מה אדבי. צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה

“תמיד אהבתי אופנה, אבל במשך שנים המלתחה שלי התבססה סביב הזרוע שלי – התחבאתי מתחת לבגדים רחבים, והיסטוריית החיפושים שלי בכל אתר אופנה הייתה ‘שרוולים ארוכים'”, שיחזרה הדוגמנית האנגלייה בכאב. “היציאה לקניות הייתה מתוקה-מרה, כי מצד אחד אהבתי את מה שהיה טרנדי, אבל מצד שני לא הייתי קונה דברים אלא אם כן הם היו מכסים את היד שלי. לא הייתי יוצאת מהבית אם הזרועות שלי לא היו מכוסות, כי אנשים פשוט היו בוהים בהן. הגעתי למצב שבו חוסר הביטחון והחרדה שלי סביב זה היו יותר מדי”.

ההחלטה ששינתה הכל

יום אחד החליטה אדבי לצאת מאזור הנוחות שלה, ולפרסם את הסרטון הראשון שלה. “ראיתי סרטוני #GRWM בפיד שלי, אבל אף פעם לא ראיתי סרטונים כאלה שכוללים בחורות עם מוגבלויות. אומנם הייתי לחוצה מהשימוש במדיה החברתית כי לא רציתי לחשוף את עצמי, אבל כן רציתי לשנות את זה. פרסמתי בחשש את הסרטון הראשון שלי, שהגיע ל-700 אלף צפיות בטיקטוק”, היא הסבירה. התגובות האוהדות לא איחרו להגיע: “זה היה פשוט מדהים. הידיעה שאנשים עם מוגבלויות בכל הגילאים, במיוחד נשים, יכלו לצפות בסרטונים שלי ולראות מישהו שנראה כמוהם – זה דבר ענק מבחינתי”. 

ככל שהסרטונים שלה הפכו ויראליים יותר, צברה אדבי פופולריות, עד כדי כך שאפילו הוחתמה להסכם עם סוכנות לדוגמניות עם מוגבלויות. “תמיד הרגשתי גאווה עצומה אחרי צילום, כי דחפתי את עצמי רחוק מאזור הנוחות שלי. הבנתי שזה מה שאני אוהבת לעשות”. כיום, לצד דוגמנות ומדיה חברתית, היא עובדת כמנהלת התוכן של Liberare, מותג הלבשה תחתונה אינטימי אדפטיבי.

טרנד הביגוד עם מוגבלות

מותגים כמו טומי הילפיגר, Aerie ו-Liberare, מובילים את מהפכת ההכללה בעולם האופנה. מעבר לגיוס דוגמניות עם מוגבלות המככבות בקמפיינים, מותגים שונים מתחילים ליצור מוצרים פונקציונליים המותאמים לאנשים עם מוגבלויות, רשתות אופנה מתחילות להשקיע בהעסקת אנשים עם מוגבלויות ועוד.

“אני שמחה לראות שיש גם  לי ולחבריי ייצוג בתעשיית האופנה”, הוסיפה אדבי. “אומנם יש עוד דרך ארוכה לעבור, אבל משמח אותי לראות מותגים שהופכים נגישים יותר”. “עברתי ממצב שבו לעולם לא נתתי לזרוע שלי להיראות בפומבי, לחשיפה מוחלטת של הזרועות שלי מול מאות אלפי אנשים באינטרנט. היכולת לעשות את מה שאני אוהבת ולהגיע לכל כך הרבה אנשים גרמה לביטחון העצמי שלי לפרוח. בניתי קהילה מדהימה והתחברתי לכל כך הרבה יוצרים מוכשרים עם מוגבלויות. ביום שאני וחבריי בתעשייה נצליח לנרמל אנשים עם מוגבלות בפיד שלנו – זה יהיה צעד קטן בכיוון הנכון”, אמרה לסיכום.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות