נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאוטיזםגוטליב: "צריכה להוציא את הילדה"; מפגינים: "ברור, אנחנו בעדה"

גוטליב: “צריכה להוציא את הילדה”; מפגינים: “ברור, אנחנו בעדה”

סרטון חדש שמתפרסם כאן לראשונה מאיר את ההתרחשות ליד ביתה של הח"כית באור שונה. בהמשך גוטליב כינתה את המוחים "חיות אדם, חיות טרף"

“אנחנו בעדה”. מתוך הסרטון שצילמו המפגינים ליד ביתה של גוטליב

המדינה סערה אתמול בעקבות פרסום סרטון של מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, אשר הגיעו לדירתה של חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) בגבעת שמואל, במטרה למנוע ממנה לצאת מהבית ולהצביע במליאה בעד החוק השנוי במחלוקת.

המוחים התיישבו בשעת בוקר מוקדמת מול דלת דירתה כשהם מחזיקים שלטים שבהם  נכתב “לחסום את ההפיכה” ו”מי שמייצגת אנסים לא מייצגת אותנו”. בסרטון שהופץ בכל הרשתות החברתיות וכלי התקשורת (כולל ב”שווים”) נשמעת גוטליב כשהיא מסבירה למוחים שהיא צריכה להוציא את בתה, שנמצאת על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, למסגרת שלה כדי לנסוע לעבודה. בתגובה נשמע אחד המפגינים כשהוא אומר לה: “אז תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת בבקשה, כי את היום נשארת בבית. את נשארת בבית גברתי”. בעקבות האירוע עיכבה המשטרה שניים מהמפגינים לחקירה.

הדברים עוררו סערה גדולה וזכו לגינויים משני עברי המפה הפוליטית. בין המגנים היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר האופוזיציה יאיר לפיד. נתניהו צייץ בטוויטר: “כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את  קץ הדמוקרטיה”. בהמשך נשא דברים במסיבת עיתונאים, וגם שם הביע שאט נפש מהתנהגות המוחים.

הסרטון החדש

גוטליב: “לא אתן לחיות טרף לרפות את ידי”

גוטליב עצמה הגיבה בחריפות למקרה: “לא אתן לחיות טרף לרפות את ידי ולמנוע ממני לעשות את עבודתי ושליחותי”. בסרטון שהוציאה נשמעה אומרת: “מפגינים הזויים יושבים ליד דלת הבית שלי!! ירדו מהפסים. שלא לדבר על הבהלה שגרמו לי. לנשיאה חיות (נשיאת בית המשפט העליון) או למיארה (היועצת המשפטית לממשלה) זה לא היה קורה”.

עם הגעתה למשכן, גוטליב בכתה, צעקה ותקפה את המפגינים: “חיות אדם, חיות פרא. לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות ותאמרו שלא אצא מהבית. אנחנו שליחי ציבור, נעשה עבודתנו נאמנה, לא יחללו את הביטחון האישי שלנו. לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה. זה מתוזמר וממומן, אני לא יודעת על ידי מי”.

הסרטון שלא פורסם

הלילה הוציאו המפגינים סרטון חדש שמאיר את ההתרחשויות מול דלת הבית באור אחר. בסרטון נראית גוטליב יוצאת אליהם בשלב מוקדם יותר בבוקר, וזה הדיאלוג שמתקיים ביניהם:

ח”כ גוטליב: “אין לי בעיה, אתם יכולים להיכנס אליי הביתה… אני עם כותונת אז תשמרו לי על הפרטיות, סליחה”.

מפגין: “אין בעיה. אני מצלם רק את פנייך, לא את גופך”.

גוטליב: “זה בסדר. אני מבקשת כי זה חשוף. יש לי רק דבר אחד לבקש מכם. יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד מאוד נמוך, זה ידוע. אני מוציאה אותה למסגרת ב-7:35. אני משאירה לכם את הדלת פתוחה, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים. רק אל תבהילו אותה, כי בשבילה זה יכול להרוס לה התקדמות…”

המפגינים: “זה ברור”.

מפגינה: “אנחנו בעדה”.

מפגין: “יש מישהו שיכול להוציא אותה למסגרת?”

גוטליב: “אין לי מישהו, אני גרה לבד. אז רק כשאני יוצאת בשעה 7:35 או 7:37 תהיו בשקט. אתם יכולים להישאר כאן, אין לי בעיה, זו זכותכם להפגין, רק תכבדו אותה”.

כל המפגינים: “ברור”.

ח”כ טלי גוטליב. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

איך קרה שאחרי הדברים המפויסים האלה נשמע מפגין בשיחה יותר מאוחרת מציע לגוטליב “שמישהו ייקח את הבת למסגרת כי את נשארת בבית”? ל”שווים” נודע כי מדובר במפגין שלא היה בקבוצה המקורית שהגיעה לדירה, וככל הנראה הדברים נאמרו על דעתו ולא על דעת האחרים.

כבר אתמול, אחת המפגינות מול ביתה של חברת הכנסת שוחחה עם “שווים” והציגה תמונה מעט שונה. “לא הייתה שום כוונה לפגוע ביכולת של בתה של גוטליב להגיע למסגרת”, אמרה לאתר. “אפילו הקפדנו להיות שקטים כדי לא להפריע. בסך הכל רצינו לעכב את גוטליב מלהגיע לכנסת. חשוב לי לומר שאנחנו קבוצת פעילים עם הרבה רגישות חברתית, ובטווח הארוך אנחנו  מנסים לעזור גם לקבוצות מוחלשות כמו אנשים וילדים עם מוגבלות, שהרפורמה המשפטית פוגעת גם בהם, ובתוכם גם הבת של גוטליב”.

וזה הסרטון מאתמול

אחרי פרסום הסרטון החדש, חברת הכנסת טלי גוטליב הוציאה את ההודעה הבאה: “האנרכיסטים המופרעים שחיללו את פרטיותי פירסמו סרטון ׳נוסף׳ שבו אמרתי שיפגינו כרצונם. נכון מאוד. הכל ובלבד שלא יפגעו בשלוות ילדתי. רק חבל, כנשקף בסרטון שהופץ על ידם אחר כך, שהעזו לאיים עליי שלא אצא לעבודה ושאמצא מי שיטפל בבת שלי… תת רמה אנושית. בוז! ועוד נותנים לזה כותרת”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות