נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיחדשותמתנה לקוראי "שווים": חוברת יצירה נגישה ומקסימה לפורים

מתנה לקוראי “שווים”: חוברת יצירה נגישה ומקסימה לפורים

ימי החג הם הזדמנות ליצירה משותפת, בין אם בחיק המשפחה או עם המטפלים. אורית בן שושן, מרפאה בעיסוק, משתפת את קוראי האתר עם חוברת יצירה, פרי עטה, בחינם

חוברת יצירה לפורים מאת אורית בן שושן
חוברת יצירה לפורים מאת אורית בן שושן

מי מאיתנו לא אוהב את חג הפורים? חג מלא בשמחה, שירים, ריקודים, ממתקים והרבה חיוכים על הפנים. בין התחפושות ומשלוחי המנות, אפשר גם לשלב פעילות מהנה במיוחד לימי החג, ורצוי שהיא תהיה נגישה ומשפחתית. על הרעיון הזה חשבה אורית בן שושן, מרפאה בעיסוק, שיצרה חוברת מיוחדת לפורים בשפה פשוטה ונגישה, הכוללת תרגולים נהדרים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם או קשיי למידה.

בן שושן היא חוקרת שמפתחת מוצרים דיגיטליים נגישים כגון חוברות, מצגות וסרטונים עבור אנשים וילדים עם מוגבלויות קוגניטיביות ונוירולוגיות שונות. מטרת המוצרים הללו היא לאפשר לילדים בכלל, ולילדים עם מוגבלויות בפרט, לרכוש מידע ומיומנויות בהתאם ליכולותיהם, תוך תחושת מסוגלות, סיפוק והנאה. 

לאחר עבודת מחקר בת שלוש שנים בפיתוח כלים דיגיטליים להנגשת מידע בטיפולי ריפוי בעיסוק לילדים עם מוגבלות קוגניטיבית, יצרה בן שושן כלים שונים, ביניהם ניתן למצוא את חוברת העבודה הייחודית לפורים, שאותה היא משתפת עם קוראי אתר “שווים”.

“לאחר שנים של למידת הנושא, פיתחתי חוברת המותאמת לילדים עם קשת של אבחנות”, אומרת בן שושן. “החוברת נגישה מבחינת פשטות השפה, העיצוב המדויק, הצבעים הרכים והמלל המדויק. החוברת מיועדת למטפלים, להורים ולילדים”.

חוברת נגישה במיוחד

“החשיבה שלי בבחירת הצבעים היא להשרות רוגע על הילד, שהטקסט לא יהיה עמוס מדי, שתהיה חלוקה נכונה מבחינת מיומנויות”, היא מוסיפה. “החוברת בנויה בסדר מסוים שהוא מאוד נגיש עבור המשתמשים. חלוקת הדפים נעשית לפי צבעים, השפה פשוטה וההוראות מאוד מדויקות. לפני כל פרק ישנן הוראות ברורות, יש הנחייה כיצד להסביר כל מושג לילד, דבר שמקל על ההורה והמטפל בתיווך החוברת”.

הגולשים שנחשפו לחוברת שהכינה בן שושן הרעיפו מחמאות רבות: “מקסים”, כתבה אחת המגיבות בפייסבוק, “מעבירה הלאה לכמה גננות שבטוח ישמחו לראות עיצוב נקי ופעילות כיפית לילדים”. מגיבה אחרת כתבה לבן שושן: “החוברת שעיצבת מקסימה וחכמה, כל הכבוד לך!”.

“כיום אין כמעט חומרים נגישים שמיועדים לילדים עם מוגבלויות”, היא אומרת, “אז ההורים והמטפלים צריכים לקחת את החומרים הקיימים ולהסתדר איתם. אחרי מחקר מעמיק, יצרתי חומרים דיגיטליים ייחודיים שיש בהם צורך מאוד גדול. בעיניי היתרון הגדול במוצר דיגיטלי, שאם לילד נהרס הדף בגלל סיבה כזאת או אחרת, ניתן להוריד אותו מחדש דרך הקישור”.

לסיכום היא מוסיפה: “כקוראת אדוקה של אתר ‘שווים’, אני רוצה לשתף את החוברת עם הקוראים ולאחל לכולם חג שמח ומבדח”.

היכנסו לאתר הרשמי של אורית בן שושן (M.A O.T)

חוברת-פורים-אורית-בן-שושן-3-1

להורדת החוברת לחצו כאן

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות