נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםשאב השראה מבנו האוטיסט: לברנדן פרייזר יש אוסקר

שאב השראה מבנו האוטיסט: לברנדן פרייזר יש אוסקר

לפנות בוקר זכה פרייזר בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו כאדם כבד משקל בסרט "הלוויתן". את בנו שעל הרצף הוא מכנה "האדם המאושר בעולם"

ברנדן פרייזר. צילום: ביגסטוק

הקריירה של השחקן האמריקאי-קנדי ברנדן פרייזר ידעה עליות ולא פחות מזה מורדות. אתמול לפנות בוקר נרשמה ללא ספק פסגת חייו המקצועיים, כאשר זכה בפרס האוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו בסרט “הלוויתן”.

בסרט עטור השבחים בבימויו של דארן ארונופסקי ובעיבוד על פי מחזה של סמואל ד’ האנטר, מגלם פרייזר את צ’ארלי, גבר ענק ששוקל 272 קילו המסתגר בביתו ומנסה לחדש את הקשר עם בתו בת ה-17 (סיידי סינק מ”דברים מוזרים”), תוך כדי התמודדות נפשית עם הטלטלות המשפחתיות והדיכאון המתמשך בחייו. בדרך לאוסקר הנחשק גבר השחקן על שורה של מתמודדים מרשימים, ובהם אוסטין באטלר בתפקיד אלביס פרסלי וקולין פארל על תפקידו בסרט “רוחות אינשרין”. 

“רק לווייתנים יכולים לשחות בעומק”, אמר פרייזר בנאום נרגש אחרי הזכייה. “אני מרגיש כאילו הייתי במסע צלילה על קרקעית האוקיינוס והאוויר שלי נשמר בזכות כמה אנשים טובים בחיי, ביניהם המנהל האישי שלי ובני משפחתי. אני מודה לדארן ארונופסקי על ש’זרק לי חבל הצלה יצירתי’ וגרר אותי על סיפונה של הספינה הטובה ‘הלוויתן'”.

פרייזר מתוך הסרט “הלוויתן”

בסיום הנאום, שבו התייחס ל-30 שנות הקריירה שלו בהוליווד, שכללו רגעים טובים לצד רעים, הודה בעיניים דומעות לילדיו ולבת זוגו ז’אן מור. הבכור בין ילדיו של פרייזר הוא גריפין, אוטיסט בן 20, והשחקן סיפר כי את ההשראה לתפקיד “הלווייתן” קיבל ממנו. “יש לי שלושה ילדים, ולבן הבכור שלי גריפין יש צרכים מיוחדים”, סיפר לאחרונה בראיון. “הוא אוטיסט ורק מלאו לו 20. הוא ילד גדול מידות ולכן אני מבין מה זה להיות קרוב לאדם שחי עם השמנה. זה אירוני, אבל למרות הציניות והקושי להבין מצבים חברתיים, הוא האדם המאושר ביותר בעולם. עבורי ועבור רבים אחרים הוא הביטוי של אהבה”.

לפני כמה חודשים עמד פרייזר על במת פסטיבל ונציה כדי לקבל את פרס “אריה הזהב”, ואז לא הצליח לעצור את הדמעות. בנוסף, זכה על תפקידו בסרט בפרס גילדת שחקני המסך ובפרס בחירת המבקרים, וכן במועמדויות לשחקן הטוב ביותר עבור הבפטאס וגלובוס הזהב. עכשיו יש לו גם אוסקר.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות