נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםזה ממשיך לעלות: אחד מ-36 ילדים בארה"ב - אוטיסט

זה ממשיך לעלות: אחד מ-36 ילדים בארה”ב – אוטיסט

כך עולה מנתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. שיעור הבנות המאובחנות חצה לראשונה את ה-1%. 38% מהמאובחנים - גם עם מוגבלות שכלית

צילום הדמיה: ביגסטוק

נתונים שנאספו על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) מראים כי שכיחות האוטיזם ממשיכה לעלות: בשנת 2020 אחד מכל 36 ילדים בני 8 בארה”ב היה מאובחן עם אוטיזם, וזאת לעומת אחד מכל 44 ילדים באותו גיל רק שנתיים קודם לכן, ב-2018.

הנתונים נאספו באמצעות רשת ADDM, שהוקמה על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, ועל סמך מעקב אחרי 11 קהילות גדולות ברחבי ארצות הברית.

חשוב לציין כי הגידול בשיעור האוטיסטים לא אומר בהכרח שיש יותר אוטיזם בילדים, אלא ייתכן שהמספרים עולים מכיוון שיש יותר מודעות לנושא, וכתוצאה מכך יותר אבחונים. רק לאחרונה פירסמנו כאן ב”שווים” מחקר שמראה כי מקור העלייה בשיעור האוטיזם הוא באבחון של ילדים בתפקודים גבוהים, כאלה שבעבר, כאשר הייתה פחות מודעות, אולי לא היו מגיעים כלל לאבחון.

הקורונה פגעה באבחונים

עוד מצאו במחקר של ה-CDC כי מגיפת הקורונה גרמה לשיבושים בזיהוי מוקדם של אוטיזם בקרב ילדים צעירים. לשיבושים אלו, אומרים החוקרים, עלולות להיות השפעות ארוכות טווח כתוצאה מעיכוב בזיהוי והתחלת מתן שירותים לילדים אלו. “הממצאים מעלים צורך בגישה מהירה ושוויונית של ילדים לשירותי זיהוי אוטיזם ותמיכה מוקדמים”, כותבים החוקרים.

ניתוח שהשווה את מספר הזיהויים של אוטיזם לפני ואחרי התפרצות הקורונה מצא שלפני המגיפה ילדים בני 4 קיבלו יותר אבחונים מאשר ילדים שהיו בגיל 4 ארבע שנים קודם לכן. לפי הנתונים, מי שנולדו ב-2016 היו בסיכוי גבוה פי 1.6 להיות מאובחנים עם אוטיזם עד גיל 4, לעומת ילדים שנולדו ב-2012.

שיפור זה נמחק החל ממרץ 2020, אז פרצה המגיפה. “לעיכובים באבחונים עלולות להיות השפעות ארוכות טווח כתוצאה מאיחורים בהתחלת מתן שירותים טיפוליים”, כותבים במרכז לבקרת מחלות ומניעתן. הנקודה הזו חשובה מכיוון שכבר ידוע שהשנים הראשונות הן קריטיות להתפתחות של ילדים עם אוטיזם.

לראשונה, הנתונים גם מצביעים על כך ששיעור הבנות בגילאי 8 שאובחנו עם אוטיזם חצה את רף ה-1%. עדיין, בנים היו בסבירות גבוהה פי 4 כמעט מבנות להיות מאובחנים.

במקרים רבים, מסבירים החוקרים, אוטיזם מגיע יחד עם מוגבלות שכלית (ID), המשפיעה על יכולתו של האדם ללמוד ולתפקד בחיי היומיום. לפי ממצאי המחקר, ליותר משליש (37.9%) מהילדים בני ה-8 עם אוטיזם הייתה גם מוגבלות שכלית ברמה כזו או אחרת.

חוק בריאות הילדים משנת 2000 אישר למרכז לבקרת מחלות ומניעתן ליצור את רשת ADDM כדי לעקוב אחר המספר והמאפיינים של ילדים עם אוטיזם ולקויות התפתחותיות אחרות בקהילות מגוונות ברחבי ארצות הברית. הרשת אוספת ומדווחת על נתוני אוטיזם מכל רחבי ארצות הברית כבר יותר מ-20 שנה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות