נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמערכת החינוך המיוחד הוחרגה מהשביתה במשק

מערכת החינוך המיוחד הוחרגה מהשביתה במשק

מי שובת ומי לא? על אף ההחלטה להפסיק את הפעילות במרבית השירותים החברתיים, הממשלתיים והמקומיים, בתי הספר ימשיכו לפעול כרגיל. רשימת ההשבתות המלאה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. צילום: דוברות ההסתדרות
יו”ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. צילום: דוברות ההסתדרות

על רקע ההכרזה על השבתת המשק הבוקר (שני) על ידי ההסתדרות הכללית, מערכת החינוך המיוחד ומערך ההסעות יפעלו כרגיל. למרות ההחלטה להפסיק את פעילותם של משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, העיריות, בתי חולים מסוימים ושירותי רווחה רבים, ילדים עם מוגבלות יוכלו ללכת לבית הספר כרגיל.

נכון לעכשיו, אין עדיין החלטה בנושא הסייעות בגני החינוך המיוחד והמשולבים, בשל השביתה של מרכז השלטון המקומי.

מי יוחרגו מהשביתה?

חינוך מיוחד בבתי הספר יופעל כרגיל, לרבות הסייעות המשלבות. כמו כן, יפעלו כרגיל הסדרי ההסעה למוסדות החינוך לילדים עם מוגבלות. מעונות היום מגיל לידה עד שלוש יפעלו גם הם כסדרם.

מי שובת?

מוסדות חינוך מיוחד של משרד הרווחה יפעלו במתכונת שבת, ולשכות הבריאות והתחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום.

כמו כן, משרד הרווחה והשירותים החברתיים יושבת, לרבות הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב. בנוסף יושבתו גופי הרווחה הבאים:

  • המוסד לביטוח לאומי
  • עמיגור
  • קרן מפעלי שיקום
  • המשקם
  • משען
  • אקי”ם

“יוצאים לשביתה היסטורית”

יו”ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הודיע הבוקר על השבתת המשק הישראלי. הכרזה הזו הגיעה כצעד מחאתי בעקבות ההודעה שיצאה אמש על הכוונה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט וכן בעקבות ההפגנות האזרחיות המתנגדות להליכי החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית.

בר דוד אמר במסיבת העיתונאים: “ביחד נחזיר את ישראל לפסים שכולנו מכירים. רוצים כלכלה יציבה, ביטחון לאזרחים, שוויון ודמוקרטיה ולא פיטורים של שר באמצע הלילה. אנחנו רוצים היגיון. אין היגיון כרגע במה שקורה – אנחנו יוצאים לדרך. אם החקיקה לא תיעצר – אנחנו יוצאים לשביתה היסטורית”.

“לאן הגענו ולאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו – לתהום?”, הוסיף בר דוד בהצהרתו. “אנחנו עוצרים היום את הירידה לתהום של כולנו. אני איש של שלום ואיש של משאים ומתנים. אני נגד מלחמות. אני יודע לסגור מאחוריי הקלעים הרבה דברים. חשבתי שנעצור את הטירוף לפני שנגיע לרגע הזה. עשיתי כל מה שאפשר לעצור את זה, מתווה כזה או כזה, וכל הזמן היה כאילו זה מפסיק אבל זה לא מפסיק. יש גבול כמה אפשר לעמוד מנגד”.

“אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק. ברגע שאנחנו מסיימים פה את האירוע ההיסטורי הזה, יש פה אנשי מגזר עסקי שזו פעם ראשונה שהם בבית ההסתדרות. בנינו ביחד את המדינה, נלחמנו ביחד בקורונה, נלחמנו ביחד אתם כדי להציל את מדינת ישראל, בשביל מה? בשביל מינוי שופט כזה או אחר? על מה היו בחירות פה? הבחירות היו על רפורמה משפטית או שהיו בחירות על יוקר המחיה, על שלום עם סעודיה, לקדם את הביטחון. יש לנו משימה לעצור את גל החקיקה הזה. ננצח ונעצור את הגל הזה. ונחזיר את מדינת ישראל לשפיות”, אמר עוד.

בעקבות דברים אלו, גם הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי הודיעו על הצטרפות לשביתה במשק. “צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית”, אמר חיים ביבס, מבכירי הליכוד המכהן כיו”ר מרכז השלטון המקומי.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות