בני זוג מחריש טוענים כי הושפלו על ידי קופאית בסניף סופר-פארם, לאחר שניסו להשתמש ב”פטור מתור”. בני הזוג, שלמה וסנדרה (שביקשו לא לציין את שם משפחתם), מחזיקים שניהם בתעודות נכה על רקע מחלת הסרטן, וזכאים לפטור מתור. ביום שלישי האחרון נכנסו השניים לסניף סופר פארם בחריש כדי לקנות תרופות. כשניגשו לקופה, הציגו את התעודות והמוכרת הפנתה אותם לקופה המיועדת לנכים.
השניים עברו לקופה הייעודית, והמוכרת ביקשה מהם את מרשם קופת החולים והכרטיס המגנטי שלהם. בזמן ששלמה חיפש את הכרטיס המגנטי והמרשם, המוכרת עברה לטפל בלקוחות אחרים. לאחר איתור הכרטיס ביקשו בני הזוג מהמוכרת להמשיך את הטיפול בהם. לטענתם, בתגובה לכך ענתה המוכרת ש”אנחנו לא נראים בכלל נכים ולא על כיסא גלגלים, ולכן יכולים להמתין”.
“קשה להסביר את התחושה באותו רגע”, סיפר שלמה. “בנוסף, אנשים שהיו בסביבת הקופה ועמדו בתור הצדיקו את המוכרת. הם התחילו להתווכח איתי בצעקות ולהגיד לי שלא מגיע לי קיצור התור. עברנו חוויה משפילה, גם מצד המוכרת וגם מצד הלקוחות. כשכולם התחילו לריב איתי, נכנסתי להתקף חרדה”.
**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************
לטענת שלמה, אחראית משמרת שנכחה במקום לא התערבה בנעשה. “הגענו הביתה ואשתי לא הפסיקה לבכות. היא אמרה שהיא לא צריכה להביא את כיסא הגלגלים או את מכשיר ההליכה שלה רק בשביל שאנשים יכבדו את הפטור שלנו. אנחנו מרגישים שלא הגיע לנו לקבל את התגובה המעליבה והמזעזעת הזאת”.
שלמה, שהיה נסער ממה שחווה, ביקש מאחראית המשמרת שמנהל יחזור אליו, ובנוסף שלח מיילים לשירות הלקוחות של “סופר-פארם” כדי להתלונן על המקרה. ואולם, לדבריו, רק לאחר שיזם שלוש שיחות בזמנים שונים ואיים בתביעה – מנהל הסניף הגיע אליו הביתה, התנצל על המקרה והבטיח שיתדרך את העובדים שלו למניעת מקרים דומים.
שלמה, שנפגע מאוד ממה שחווה, התקשה לקבל את ההתנצלות והחליט שיגיש תביעת נזיקין על עוגמת נפש וחוסר מתן שירות כראוי. “התביעה היא אמנם אישית אבל היא נועדה למען כל ציבור האנשים עם מוגבלות, כדי שכשיגיעו למצב דומה הם לא יחששו להציג את תעודת הפטור”.
מסופר-פארם נמסר בתגובה: “אנחנו מצרים על המקרה. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להיכנס לפרטים. יחד עם זאת, נציין כי הלקוחות קיבלו שירות מלא בבית המרקחת, ותעודת הפטור מתור שלהם כובדה בהתאם לחוק. הרוקחת ששירתה את הלקוחות התבטאה באופן שאינו תואם את ערכי “סופר פארם”, והזכיין שמנהל את הסניף התנצל בפני הלקוחות באופן אישי על ההתבטאות, ואף הגיע לביתם להתנצל פעם נוספת”.
**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************