נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהנהג הנכה שהוכה בכביש: "נהגים לא עצרו לעזור"

הנהג הנכה שהוכה בכביש: “נהגים לא עצרו לעזור”

כך סיפר דימיטרי גולדשמידט, תושב ראשל"צ, ל"חדשות הבוקר". אתמול הוגש כתב אישום נגד הצעירה התוקפת, שהיכתה אותו באמוק עם הקביים שלו

דימיטרי גולדשמידט. צילום מסך מ”חדשות הבוקר”

יום אחרי שהוגש כתב אישום נגד הצעירה שהיכתה אותו באמצע הכביש בבת ים, דימיטרי גולדשמידט, תושב ראשון לציון ואדם עם נכות, הגיב לראשונה על האירוע המזעזע: “פחדתי שאני הולך למות”, אמר לחדשות 13.

מוקדם יותר הבוקר התראיין גולדשמידט לראשונה לתוכנית “חדשות הבוקר” עם ניב רסקין וסיפר על מה שאירע. “היה יום שמשי, רגוע ושקט ונסעתי לים”, אמר. “בשלב כלשהו כל הרכבים עצרו וגם אני עצרתי, ואז נכנס בי מאחורה רכב. הנהגת יצאה החוצה, באה אליי והתחילה לקלל אותי. רק קללות היו שם. היא באה אליי בטענות למה בלמתי. בתגובה לצעקות אמרתי לה שהיא צריכה לשתוק”.

יש לציין כי האחריות להתנגשות של רכב ברכב שלפניו היא תמיד של הנהג הפוגע, אבל זה לא הפריע לנהגת ולאח שלה, שישב לצידה באוטו, לבוא בטענות לגולדשמידט. “אחרי שהיא יצאה מהאוטו גם אח שלה יצא וביקש ממני פרטים”, המשיך לספר. “הם אמרו לי שאני אשם שעצרתי פתאום באמצע הכביש. יצאתי מהאוטו שלי, אבל במקום לקבל מהם פרטים קיבלתי מכות”.

בשלב הזה האח והאחות התנפלו על גולדשמידט והחלו להכות אותו. כל התקיפה תועדה על ידי מצלמת הרכב שלו – מרגע הפגיעה מאחור של האאודי שבה נסעו האחים. “הבחור תפס אותי מהגרון למעלה, הוא יותר צעיר מהבן שלי; שניהם היו באמוק עליי”, סיפר גולדשמידט לרסקין. הוא ניסה איכשהו להתגונן באמצעות הקביים שלו, אבל הם חטפו לו אותם והמשיכו להרביץ לו. גם לאחר שנפל על הכביש, המשיכה הצעירה הזועמת להכות אותו במרץ עם הקביים. “לא הבנתי מה היה, למה קיבלתי מכות ועל מה”.

תיעוד התקיפה המלאה. באדיבות משטרת ישראל

כשנשאל האם מישהו מהנהגים בכביש הציע לו עזרה, הוא ענה: “הייתי על הכביש וראיתי שמכוניות עוברות מולי ואף אחד לא עוצר. יכול להיות שפחדו… המשטרה הגיעה אחרי רבע שעה. ישבתי רבע שעה על הכביש, ואחרי זה שלושה אנשים הגיעו ועזרו לי לקום כי לא יכולתי לקום מהמכות. מזל שיש לי מצלמה על האוטו. אחרי כמה תאונות שהיו לי קניתי מצלמה – וטוב שקניתי”.

אתמול, כאמור, הוגש כתב אישום חמור נגד התוקפת בת ה-21, תושבת בת ים. אחיה, החשוד גם הוא בתקיפה, נמלט והמשטרה עדיין מחפשת אחריו. “כשנמצא אותו יוגש גם נגדו כתב אישום”, נמסר מהמשטרה. לפי החקירה, לאחר התקיפה הנאשמת גם נסעה בפראות מהזירה תוך שהיא מסכנת את הקורבן שהיה שרוע על הכביש כשהוא פצוע.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות