נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאנשים עם מוגבלותבני זוג נכים נגד סופר-פארם: "המוכרת השפילה אותנו"

בני זוג נכים נגד סופר-פארם: “המוכרת השפילה אותנו”

השניים, תושבי חריש, הציגו תעודת "פטור מתור" ונענו כי "אתם בכלל לא נראים נכים". הרשת בתגובה: מתנצלים

סניף סופר פארם (אין קשר לסניף המדובר). מקור: ויקיפדיה

בני זוג מחריש טוענים כי הושפלו על ידי קופאית בסניף סופר-פארם, לאחר שניסו להשתמש ב”פטור מתור”. בני הזוג, שלמה וסנדרה (שביקשו לא לציין את שם משפחתם), מחזיקים שניהם בתעודות נכה על רקע מחלת הסרטן, וזכאים לפטור מתור. ביום שלישי האחרון נכנסו השניים לסניף סופר פארם בחריש כדי לקנות תרופות. כשניגשו לקופה, הציגו את התעודות והמוכרת הפנתה אותם לקופה המיועדת לנכים.

השניים עברו לקופה הייעודית, והמוכרת ביקשה מהם את מרשם קופת החולים והכרטיס המגנטי שלהם. בזמן ששלמה חיפש את הכרטיס המגנטי והמרשם, המוכרת עברה לטפל בלקוחות אחרים. לאחר איתור הכרטיס ביקשו בני הזוג מהמוכרת להמשיך את הטיפול בהם. לטענתם, בתגובה לכך ענתה המוכרת ש”אנחנו לא נראים בכלל נכים ולא על כיסא גלגלים, ולכן יכולים להמתין”.

“קשה להסביר את התחושה באותו רגע”, סיפר שלמה. “בנוסף, אנשים שהיו בסביבת הקופה ועמדו בתור הצדיקו את המוכרת. הם התחילו להתווכח איתי בצעקות ולהגיד לי שלא מגיע לי קיצור התור. עברנו חוויה משפילה, גם מצד המוכרת וגם מצד הלקוחות. כשכולם התחילו לריב איתי, נכנסתי להתקף חרדה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

לטענת שלמה, אחראית משמרת שנכחה במקום לא התערבה בנעשה. “הגענו הביתה ואשתי לא הפסיקה לבכות. היא אמרה שהיא לא צריכה להביא את כיסא הגלגלים או את מכשיר ההליכה שלה רק בשביל שאנשים יכבדו את הפטור שלנו. אנחנו מרגישים שלא הגיע לנו לקבל את התגובה המעליבה והמזעזעת הזאת”.

שלמה, שהיה נסער ממה שחווה, ביקש מאחראית המשמרת שמנהל יחזור אליו, ובנוסף שלח מיילים לשירות הלקוחות של “סופר-פארם” כדי להתלונן על המקרה. ואולם, לדבריו, רק לאחר שיזם שלוש שיחות בזמנים שונים ואיים בתביעה – מנהל הסניף הגיע אליו הביתה, התנצל על המקרה והבטיח שיתדרך את העובדים שלו למניעת מקרים דומים.

שלמה, שנפגע מאוד ממה שחווה, התקשה לקבל את ההתנצלות והחליט שיגיש תביעת נזיקין על עוגמת נפש וחוסר מתן שירות כראוי. “התביעה היא אמנם אישית אבל היא נועדה למען כל ציבור האנשים עם מוגבלות, כדי שכשיגיעו למצב דומה הם לא יחששו להציג את תעודת הפטור”.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: “אנחנו מצרים על המקרה. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להיכנס לפרטים. יחד עם זאת, נציין כי הלקוחות קיבלו שירות מלא בבית המרקחת, ותעודת הפטור מתור שלהם כובדה בהתאם לחוק. הרוקחת ששירתה את הלקוחות התבטאה באופן שאינו תואם את ערכי “סופר פארם”, והזכיין שמנהל את הסניף התנצל בפני הלקוחות באופן אישי על ההתבטאות, ואף הגיע לביתם להתנצל פעם נוספת”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות