נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותזו הנאשמת בתקיפת הנהג הנכה; וזה העבר הפלילי של אחיה

זו הנאשמת בתקיפת הנהג הנכה; וזה העבר הפלילי של אחיה

ספיר דמרי (20) מבת ים תועדה מכה ללא רחמים נהג נכה שהתנגשה בו בכביש; אחיה יצחק (22), מורשע סדרתי בבתי משפט, איים עליו: "אם תתלונן אני אהרוג אותך"

ספיר דמרי. צילום מפייסבוק

אחרי פרסום הסרטון המזעזע שבו נראים שני צעירים, אח ואחות, תוקפים באמצע הכביש בבת ים אדם נכה, עכשיו אנחנו מרימים מסך מעל זהותם: מדובר בספיר דמרי, בת 20 (שנגדה הוגש כתב אישום חמור בגין התקיפה), ובאחיה יצחק דמרי, בן 22, בעל עבר פלילי עשיר.

ספיר, תושבת בת ים, מחזיקה חשבון טיקטוק פעיל עם מאות עוקבים ואלפי צפיות בסרטונים שהיא מעלה. יצחק, הגדול ממנה בשנתיים, גם הוא תושב העיר, הורשע רק בחודש שעבר פעמיים בשני בתי משפט שונים.

האירוע התרחש ב-9 במרץ ברחוב הקוממיות בבת ים. הנהג שהותקף, דימיטרי גולדשמידט, בעל 55% נכות, התראיין אתמול בבוקר לתוכנית “חדשות הבוקר” וסיפר על התקיפה. “היה יום שמשי, רגוע ושקט ונסעתי לים”, אמר. “בשלב כלשהו כל הרכבים עצרו וגם אני עצרתי, ואז נכנס בי מאחורה רכב. הנהגת יצאה החוצה, באה אליי והתחילה לקלל אותי. רק קללות היו שם. היא באה אליי בטענות למה בלמתי. בתגובה לצעקות אמרתי לה שהיא צריכה לשתוק”.

יש לציין כי האחריות להתנגשות של רכב ברכב שלפניו היא תמיד של הנהג הפוגע, וכך גם קבעה המשטרה במקרה הנוכחי. זה לא הפריע לספיר וליצחק, שישב לצידה באוטו, לבוא בטענות לגולדשמידט. “אחרי שהיא יצאה מהאוטו גם אח שלה יצא וביקש ממני פרטים”, המשיך לספר ל”חדשות הבוקר”. “הם אמרו לי שאני אשם שעצרתי פתאום באמצע הכביש. יצאתי מהאוטו שלי, אבל במקום לקבל מהם פרטים קיבלתי מכות”.

סרטון התקיפה המלא. באדיבות המשטרה

האח איים: “אם תתלונן – אני אהרוג אותך”

בשלב הזה ספיר ויצחק התנפלו על גולדשמידט והחלו להכות אותו. כל התקיפה תועדה על ידי מצלמת הרכב שלו – מרגע הפגיעה מאחור של האאודי שבה נסעו האחים. “הבחור תפס אותי מהגרון למעלה, הוא יותר צעיר מהבן שלי; שניהם היו באמוק עליי”, סיפר גולדשמידט. הוא ניסה איכשהו להתגונן באמצעות הקביים שלו, אבל האחים חטפו לו אותם והמשיכו להרביץ לו. גם לאחר שנפל על הכביש המשיכה ספיר הזועמת להכות אותו במרץ עם הקביים. “לא הבנתי מה היה, למה קיבלתי מכות ועל מה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

בשבוע שעבר הוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת תל אביב כתב אישום נגד ספיר, המגולל את מה שהתרחש. לפי האישומים נגדה, אחרי שסיימה להכות את גולדשמידט נכנסה לרכב והאיצה אותו לעברו בזמן שהוא שרוע על הכביש, כאשר “היא מסכנת אותו ועולה על אחד הקביים שלו ושוברת אותו”.

בהמשך, מפרט כתב האישום, ביקש גולדשמידט מיצחק להישאר עד שתגיע המשטרה, ובתגובה האחרון איים עליו: “אם אתה מתלונן עלינו אני אמצא אותך ואהרוג אותך”. לגבי יצחק, עדיין לא ברור כיצד יסתיימו ההליכים בתיק.

דימיטרי גולדשמידט. צילום מסך מ”חדשות הבוקר”

האישום השני נגד ספיר: עדות כוזבת

נוסף על האישום הזה הוגש נגד ספיר אישום שני. בכתב האישום השני המשטרה מאשימה אותה בהגשת תלונה כוזבת נגד גולדשמידט. “הנאשמת הגיעה לתחנת המשטרה והגישה נגד דימיטרי גולדשמידט תלונה על תקיפה”, מתואר שם. “לטענתה, גולדשמידט תקף אותה בכך שתפס את צווארה בשתי ידיו וחנק אותה. לאחר מכן אחיה יצחק, שראה את המקרה, יצא מהרכב על מנת להפריד ואמר לה שתלך לביתה לספר לאביה. עוד סיפרה כי בעודה נוסעת ברכב לביתה ראתה את גולדשמידט נותן מכות ליצחק עם הקביים”. בגין הדברים האלה החליטה המשטרה להגיש נגדה אישום על עדות כוזבת.

הראשון לחשוף את זהותם של ספיר ויצחק כתוקפי הנהג היה כוכב הרשת דניאל עמרם. במהלך שידור לייב שקיים אמש כתבה מקורבת למשפחת דמרי כי בנוסף למצלמת הרכב שתיעדה את האירוע, יש גם מצלמות רחוב שצילמו את ההתרחשות, ולכן יש לחכות בסבלנות לפני שקובעים מי אשם. לדברי עמרם, האחים טוענים שמי שתקף ראשון הוא בכלל דימיטרי.

יצחק: עבירות אלימות, סמים ותנועה

האח יצחק, כאמור, הספיק לצבור עד היום תיק עבירות והרשעות שמן. ב-19 במרץ הורשע בבית משפט השלום בירושלים בתקיפה בנסיבות מחמירות ובאיומים. על פי כתב האישום המתוקן, שבו הודה, הוא תקף יחד עם אדם נוסף צעיר שהיה בזוגיות עם חברתו  לשעבר. “הנאשם תפס את המתלונן בחולצתו וירק על פניו, היכה בעורפו באמצעות קסדה, והאחר ריסס את גופו ומכוניתו של המתלונן בגז שסוגו אינו ידוע”, נכתב בכתב האישום.

באירוע נוסף התקשר לטלפון של אותו צעיר ואיים עליו: “אם תהיה איזו טעות, אני מבטיח לך, אני אבוא אליך לפתח של הדלת ואני אדקור אותך בפרצוף. אותך ואת החברה שלך”.

במקביל, פחות או יותר, הורשע יצחק גם בבית משפט השלום בתל אביב, הפעם בהחזקת סם מסוכן לשימוש עצמי. גם פה הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט גזר עליו שישה חודשי מאסר על תנאי. כן נגזר עליו לשלם קנס של 2,000 שקלים. חודשיים קודם לכן, בינואר 2023, באותו בית משפט, הוגש נגדו כתב אישום על החזקת סכין ברכבו, וזאת “מבלי שהצליח להוכיח כי החזיק בה למטרה כשרה”.

ביולי 2021, בתיק אחר, גזר עליו בית משפט השלום בתל אביב 3 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס של 1,000 שקלים. זאת, לאחר שהרשיע אותו, על פי הודאתו, בפגיעה במזיד במונית של שכנו. יצחק שבר את שמשת הרכב, שחנה בחניה של השכן, באמצעות קסדה שהייתה על ראשו.

גם בתחום עבירות התעבורה יש לו עבר עשיר. באפריל 2021, בית המשפט לתעבורה בתל אביב הרשיע אותו בנהיגה תחת שכרות. בטיעונים לעונש ציינה המדינה כי משנת 2020 הוא צבר לחובתו 11 הרשעות תעבורה, בהן נהיגה ללא רישיון נהיגה.

שוחחנו עם אימם של ספיר ויצחק וביקשנו תגובה על הדברים, אך היא בחרה לא להגיב.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות