נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותבערב פסח: החריבו גינת משחקים של ילדי בי"ס לחינוך מיוחד

בערב פסח: החריבו גינת משחקים של ילדי בי”ס לחינוך מיוחד

הורים לתלמידי בית חינוך ממ"ד "עציון" בבני ברק נדהמו לגלות הבוקר שהגינה המיוחדת שהקימו במימון המונים של 1.5 מיליון שקל, נהרסה כליל. המשטרה חוקרת

אחרי ההריסה: גינת המשחקים של ממ”ד “עציון” בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין

רגע לפני כניסת ערב פסח, גילו לתדהמתם הורים לתלמידים בבית ספר לחינוך מיוחד בבני ברק כי גינת בית הספר, שאותה הקימו יחד עם הצוות החינוכי בעזרת מימון המונים של 1.5 מיליון שקל, נהרסה כליל, ככל הנראה על ידי פורעי חוק שהגיעו למקום מוקדם בבוקר. המתקנים, שיועדו ספציפית לילדים עם צרכים מיוחדים, נעקרו ממקומם ובשטח נותרו בעיקר בורות. חלק מהמתקנים אף נגנבו.

מנהלת בית הספר, בית חינוך ממ”ד “עציון”, רחלי שטיין, אמרה היום לאתר “שווים” כי לפני כשבוע קיבלה מידע על שלוש חסידויות בעיר שטוענות לבעלות על שטח הגינה ומנהלות מאבק מר עליו. לדבריה, הבוקר קיבלה לפתע שיחת טלפון ממכר שחלף ליד הגינה וסיפר שראה טרקטור עולה על השטח ועוקר את המתקנים.

לפני ההריסה: גינת המשחקים של ממ”ד “עציון” בבני ברק. צילום באדיבות אירנה וולין

בעקבות השיחה פנתה המנהלת למשטרה, והיא החלה בחקירת האירוע. עכשיו החוקרים יצטרכו לבחון האם אחת מאותן חסידויות היא זו שעומדת מאחורי החרבת הגינה. במקביל, פנתה המנהלת לאירנה וולין, אמא של מיקה, ילדה עם תסמונת דאון שלומדת בבית הספר, וסיפרה לה על המקרה הקשה. וולין, שהייתה חלק מקבוצת הורים שפעלה יחד עם המנהלת והצוות החינוכי למען הקמת הגינה, ניגשה לתחנת המשטרה בעיר והגישה תלונה מסודרת.  

“כולנו בהלם, אנחנו מנסים לעכל את מה שהעיניים שלנו רואות”, סיפרה וולין הנסערת ל”שווים”. “קיבלתי טלפון מבהיל מהמנהלת שעושה את החג בצפון, והיא אמרה שמישהו שעבר ליד ראה שיש דחפורים בשטח בית הספר ושהורסים את הגינה. הייתי בשוק, לא הבנתי מה היא אומרת לי”.

איזה לב יש לאנשים?

וולין מיהרה לנסוע לבית הספר, והמראה שנגלה לעיניה שבר את לבה. “חשכו עיניי”, היא אומרת, “הם הוציאו את הכל, את כל המשחקים והמתקנים והמשטחים המיוחדים. הכל נעלם. מה שנשאר זה רק בורות וחול. אנחנו לא יודעים בדיוק מי עשה את זה. הם באו כמו גנבים בלילה והם הרסו את הגינה. בית הספר היה מוזנח מאוד עד שאנחנו הגענו והשקענו בו את הכל. הזמנו משטרה שיבדקו מי עשה את הפשע הזה. הפועלים המשיכו לעבוד גם כשהגעתי, הזהירו אותי לא להתעסק איתם”.  

את האנשים שעשו את זה היא מכנה חסרי לב: “זה כל כך מרגיז. כל מה שאנחנו עושים עבור הילדים שלנו – ופשוט ביום אחד בא מישהו והורס את זה בלי טיפת רחמים. איזה לב יש לאנשים? איך אפשר ככה להרוס גינה כל כך מיוחדת? עד שהצלחנו לעשות כאן פלא, מישהו שזה לא בא לו טוב בעין הורס את הגינה. עבדנו על הפרויקט הזה שנים. השקענו את נשמתנו, גייסנו שקל לשקל, ועכשיו לראות מראה כזה – כואב הלב”.

ילדי בי”ס “עציון” משחקים בגינה. צילום באדיבות אירנה וולין

המנהלת שטיין הוסיפה: “הגינה הזו היא פנינה עבור תלמידינו בבית הספר. מקום בו הם יכולים ליהנות, לשחק ולצמוח. לא מצליחה לקבל את הוונדליזם והרוע הזה! להשחית גינה שהושקעו בה הלב, הנשמה והרבה מאוד משאבים. כולי תקווה שהעוול יתוקן ונקבל את העזרה והתמיכה הראויה מכל הגורמים”.

בית חינוך ממ”ד “עציון” הוא בית ספר לחינוך מיוחד שנותן מענה ל-80 תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה עד בינונית בגילאי 6-21. “בית הספר מהווה בית חם לשלל תלמידינו המגיעים מכלל המגזרים בחברה הישראלית – חרדים, דתיים וחילונים”, נכתב באתר ממ”ד “עציון”. “בבית החינוך אנו מכשירים אותם לחיים עצמאיים, יצרניים ולשותפות בקהילה, וזאת תוך שמירה על כבודם ועידוד להגשמה עצמית… בבית הספר מתקיימים גם טיפולים פרא רפואיים הכוללים טיפולי קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ותמיכה רגשית על ידי מטפלים ממגוון מקצועות התרפיה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות