נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיחדשותכשבית ספר סגור: ההסעה הורידה ילד עם מוגבלות בשער ונסעה

כשבית ספר סגור: ההסעה הורידה ילד עם מוגבלות בשער ונסעה

האירוע החמור קרה בימים האחרונים בירושלים. אביו של הילד: "המלווה הפקיר קטין חסר ישע". עיריית ירושלים: "הוא הושעה וזומן לשימוע"

צילום הדמיה: ביגסטוק

המקרה המוזר והחמור הזה היה יכול להסתיים באסון: ילד עם צרכים מיוחדים מירושלים נשאר מחוץ לבית ספר נעול ללא השגחה במהלך חופשת הלימודים של פסח – כך לפי פרסום של “כל העיר ירושלים”.

יניב (שם בדוי), אבא לילד עם מוגבלות, התעורר ביום שישי האחרון בבהלה לקול שיחת טלפון של המלווה של הילד בהסעה. האחרון אמר לו כי הוא מחכה לילד למטה כדי לקחת אותו לבית הספר. ההסעה הגיעה שעה מוקדם מהרגיל – דבר מאוד יוצא דופן. האב, שהיה מבולבל מאוד, שכח שיש חופשה והכין את ילדו בזריזות והוריד אותו להסעה שחיכתה לו בפתח הבית.

אחרי זמן קצר שוחח יניב עם אמא של ילד מהכיתה, והיא הזכירה לו שאין בכלל בית ספר. האב נכנס לבהלה והרים טלפון למלווה כדי לומר לו שאין לימודים. אז התברר שההסעה כבר הגיעה לבית הספר, ושהנהג והמלווה השאירו את הילד בשער ונסעו מהמקום. האב ההמום “טס” לבית הספר כשהוא בכפכפים ופיג’מה, אבל לא ראה שם את הילד. השער היה נעול ולא היה איש בתוך ומחוץ לשערים.

“התקשרתי למשטרה לדווח שהילד שלי נעלם”, סיפר יניב. “כעבור מספר דקות קיבלתי טלפון מנהג הסעות אחר שמכיר את הבן שלי, והוא אמר שהוא בידיים טובות ובדרך חזרה הביתה”. מתברר שנהג ההסעה של הבוקר עודכן במחדל ומיהר לאסוף את הילד מהשער חזרה לביתו.

למרות שגם לו יש חלק בבלבול שהוביל לאירוע, האב נשמע כעוס ביותר. “המלווה עבר על כל הכללים, הוא חסר אחריות”, אמר יניב ל”כל העיר ירושלים”. “אני מקווה שהוא יואשם בהפקרת קטין חסר ישע. לפי הנהלים, הוא היה חייב לוודא שהילד שלי נכנס לתוך בית הספר”.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: “במהלך חופשת הפסח, בבית הספר שבו לומד התלמיד, ישנן כיתות שלומדות וכאלה שלא. כל ההורים עודכנו מראש על מערכת השעות של בית הספר במהלך החופשה, וכך גם הוריו של התלמיד, שכיתתו אינה פועלת במהלך החופשה. למרות זאת, התלמיד חיכה ונלקח כבכל יום בהסעה לבית הספר, ביחד עם תלמידים נוספים שלמדו באותו יום כרגיל.

“עם קבלת הפנייה של הוריו הנושא טופל מיידית, והנהג חזר ואסף את התלמיד מיד לביתו. לאחר וידוא שהתלמיד אכן בריא ושלם, הושעה המלווה מיידית וזומן לשימוע, והנהג הוזמן לבירור נסיבות המקרה. מינהלת חינוך ירושלים תפעל למנוע אירועים דומים, הנושא יתוחקר ויופקו הלקחים בנושא”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

עוד בנושא:

משרד החינוך: אין כסף להסעות; ח”כ גוטליב: “תירוצים”

האזינו: נהג הסעות מגדף ומקלל אמא לילדה בחינוך מיוחד

יש ילדים שזכאים להסעה לבי”ס גם אם הוא לא רחוק מהבית

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות