נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםלראשונה: ספיישל אולימפיקס הוכר רשמית על ידי המדינה

לראשונה: ספיישל אולימפיקס הוכר רשמית על ידי המדינה

כך החליט שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הארגון מייצג את כל הספורטאים הישראלים עם לקויות קוגניטיביות. זוהר: "אני רואה חשיבות אדירה בקידומם"

השר מיקי זוהר ונציגי ספיישל אולימפיקס ישראל. צילום באדיבות ספיישל אולימפיקס

לראשונה, עמותת ספיישל אולימפיקס תוכר כארגון גג בתחום הספורט התחרותי המייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגניטיבית בישראל – כך החליט שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

ההחלטה התקבלה במסגרת קול קורא של המשרד להגשת בקשות תמיכה מארגונים ועמותות ספורט. בסיום התהליך נקבע כי המשרד יתקצב השנה את העמותה בסכום של כ-530 אלף שקלים, על מנת לסייע לה בקידום הספורט ההישגי של אנשים עם לקויות קוגניטיביות, וכן בקידום השתתפות ספורטאים מישראל במשחקי העולם שייערכו בהמשך השנה בברלין.

ארגון ספיישל אולימפיקס הבינלאומי פועל החל משנות ה-60 בארצות הברית וכיום חברות בו 192 מדינות, בהן ישראל. ספיישל אולימפיקס ישראל הוא הארגון הישראלי הבלעדי המוכר על ידי הארגון הבינלאומי, והוא מייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגניטיבית, כגון תסמונת דאון, אוטיזם (בחלק מהמקרים), הנמכה קוגניטיבית ומוגבלות שכלית התפתחותית.

כעת, כשהוא רשמית ארגון גג, ספיישל אולימפיקס ישראל מוכר על ידי הארגון הבינלאומי כגורם המייצג כמה ענפי ספורט בזירה הבינלאומית, לצורך רישומם וייצוגם בתחרויות בינלאומיות רב ענפיות, ובכלל זה המשחקים האולימפיים, המשחקים הפראלימפיים, אוניברסיאדה ומשחקי העולם.

“הגיע הזמן להציב את ספיישל אולימפיקס בשורה אחת עם ארגוני גג נוספים בספורט הישראלי”, אמר השר זוהר. “אני רואה חשיבות אדירה בקידום ספורטאים עם לקויות קוגניטיביות. נחישותם מעוררת השראה ויכולתם לקצור הישגים בספורט התחרותי היא רווח עבורם ועבור כלל החברה הישראלית”.

ספורטאי ספיישל אולימפיקס. צילום באדיבות העמותה

בעמותת ספיישל אולימפיקס ביקשו להודות לשר ולראש המטה שלו, חן אביטן, על כך שלראשונה, מזה 30 שנה, הכירו בו כגוף המייצג של כלל הספורטאים עם לקויות קוגניטיביות. “התקדמנו שנות אור להכלה משמעותית”, אמרה שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ספיישל אולימפיקס. “מה שהתחיל בהכרה מהמדינה ישפיע על מסגרות, חברות, מעסיקים ובני אדם. מדובר ביום חג עבור ספורטאי ספיישל אולימפיקס ומשפחותיהם, ומדובר ביום חג עבור החברה הישראלית המקדמת, מקבלת ולראשונה גם מכירה באופן רשמי באנשים עם מוגבלויות המתחרים באירועי ספורט ברחבי העולם”.

לדבריה, “הספורט הוא כוח ענק להעצמה, לאיחוד ולחיבור בין אוכלוסיות שונות, ומסייע להביא אוכלוסיות מוחלשות אל קדמת הבמה. הרווח העיקרי הוא בבניית חברה מכילה, שכן המוגבלות אינה קיימת בזהות אלא בחברה בלבד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות מעומק ליבנו לשר הספורט מיקי זוהר ולראש מטה משרד הספורט חן אביטן ולוועדת התמיכות על האמון שנתנו בנו ובבחירתנו”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות