נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותנעצר הצעיר שהיכה נהג נכה בבת ים יחד עם אחותו

נעצר הצעיר שהיכה נהג נכה בבת ים יחד עם אחותו

ביהמ"ש האריך את מעצרו של יצחק דמרי, בעל עבר פלילי, עד מחר. המשטרה הגישה הצהרת תובע לקראת כתב אישום. עורך דינו: "נגיב אחרי כתב האישום"

יצחק דמרי. תמונה באדיבות דניאל עמרם

חודש אחרי שתקף יחד עם אחותו נהג נכה בכביש בבת ים, יצחק דמרי, תושב העיר בעל עבר פלילי, הסגיר את עצמו בסוף השבוע האחרון למשטרה. שלשום (שישי) הוא הובא בפני שופטת, והיא החליטה להאריך בשלב זה את מעצרו עד למחר (שני).

האירוע המדובר עלה לכותרות לפני שבוע בעקבות פרסום סרטון המתעד את שני האחים, ספיר דמרי, בת 20, ויצחק, בן 22, מתנפלים על הנהג, דימיטרי גולדשמידט, המוכר עם 55% נכות, ומכים אותו נמרצות, בין השאר באמצעות קביים שמשמשים אותו להליכה. הסרטון פורסם על ידי המשטרה בצמוד להגשת כתב אישום נגד ספיר בגין התקיפה – ועורר סערה גדולה ברשתות החברתיות.

לאחר פרסום הסרטון התראיין גולדשמידט וסיפר כיצד נהג ב-9 במרץ עם רכבו ברחוב הקוממיות בבת ים, כאשר לפתע נתקע בו מאחור רכב מסוג אאודי. לדבריו, כאשר ביקש את הפרטים של הנהגת, היא החלה לקלל אותו “כמו מטורפת”, וכשענה לה – יצא גם אחיה מהרכב והשניים החלו להכות אותו.

האירוע תועד על ידי מצלמה שהייתה מותקנת ברכבו של גולדשמידט. בסרטון רואים את ספיר ויצחק מתנפלים על גולדשמידט באלימות. בשלב כלשהו יצחק מפיל אותו על הכביש, ואז ספיר ממשיכה להרביץ לו באמוק באמצעות הקביים. בסוף האירוע נראה יצחק כשהוא משליך את אחד הקביים לעברו של גולדשמידט השרוע על הכביש, בעוד ספיר נכנסת לרכב ונמלטת מהזירה כשהיא מסכנת את גולדשמידט ועולה על אחד מהקביים שלו ושוברת אותו.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

הצהרת תובע לקראת כתב אישום

בעוד שספיר נעצרה והוגש נגדה כתב אישום, המשטרה לא הצליחה לשים את ידה על יצחק בחודש החולף. “החשוד נמלט, הוצא לו צו מעצר, ובעיתוי שלא ברורה סיבתו הוא חיכה לכתב אישום בעניין אחותו והסגיר את עצמו אתמול לתחנה”, סיפר שלשום בבית משפט השלום בתל אביב נציג המשטרה, רס”ב משה פויסטרו. “הוא אמר שלא ידע שמחפשים אותו והוא היה בצפון כל התקופה. מדובר בתיק תקשורתי שחצי מדינה ראתה את הסרטונים כיצד החשוד ואחותו מכים אדם נכה עם קביים”.

במהלך הדיון הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד יצחק, והמשמעות היא שבקרוב יוגש נגדו כתב אישום. העבירות המיוחסות לו הן תקיפה וגרימת חבלה, השארת נפגע בתאונה ללא הושטת עזרה ואיומים. לפני כמה ימים פירסמנו באתר “שווים” כי כאשר היה שרוע על הקרקע ביקש גולדשמידט מיצחק להישאר עד שתגיע המשטרה, ובתגובה האחרון איים עליו: “אם אתה מתלונן עלינו אני אמצא אותך ואהרוג אותך”.

ספיר דמרי. צילום מפייסבוק

הסניגור: הוא לא נמלט

סניגורו של יצחק, עו”ד שחר מנדלמן, טען בדיון כי “בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות רואים שחלקו של החשוד קטן. הוא מפריד בין האחות למי שלגרסתו תקף את האחות קודם. הוא לא נמלט, אף אחד לא פנה אליו והוא התייצב אתמול בתחנה. למיטב ידיעתי, הוא לא ראה את חומר הראיות וגם אני לא”. עו”ד מנדלמן ביקש להסתפק במעצר עד יום ראשון, אולם, כאמור, בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של יצחק עד למחר (שני).

בתגובה לפניית “שווים” מסר עו”ד מנדלמן: “טרם הוגש כתב אישום. לאחר שיוגש כתב האישום נתייחס להאשמות שיפורטו בו”.

יש לציין כי נגד ספיר הוגש כתב אישום נוסף על הגשת תלונה כוזבת נגד גולדשמידט. “הנאשמת הגיעה לתחנת המשטרה והגישה נגד דימיטרי גולדשמידט תלונה על תקיפה”, מתואר בכתב האישום נגדה. “לטענתה, גולדשמידט תקף אותה בכך שתפס את צווארה בשתי ידיו וחנק אותה. לאחר מכן אחיה יצחק, שראה את המקרה, יצא מהרכב על מנת להפריד ואמר לה שתלך לביתה לספר לאביה. עוד סיפרה כי בעודה נוסעת ברכב לביתה ראתה את גולדשמידט נותן מכות ליצחק עם הקביים”. כאמור, המשטרה רואה בדברים אלה עדות כוזבת.

סרטון התקיפה המלא. באדיבות המשטרה

תיק פלילי עשיר

למרות שהוא רק בן 22, יצחק הספיק לצבור עד היום תיק עבירות והרשעות שמן. ב-19 במרץ הורשע בבית משפט השלום בירושלים בתקיפה בנסיבות מחמירות ובאיומים. על פי כתב האישום המתוקן, שבו הודה, הוא תקף יחד עם אדם נוסף צעיר שהיה בזוגיות עם חברתו  לשעבר. “הנאשם תפס את המתלונן בחולצתו וירק על פניו, היכה בעורפו באמצעות קסדה, והאחר ריסס את גופו ומכוניתו של המתלונן בגז שסוגו אינו ידוע”, נכתב בכתב האישום. באירוע נוסף התקשר לטלפון של אותו צעיר ואיים עליו: “אם תהיה איזו טעות, אני מבטיח לך, אני אבוא אליך לפתח של הדלת ואני אדקור אותך בפרצוף. אותך ואת החברה שלך”.

במקביל, פחות או יותר, הורשע יצחק גם בבית משפט השלום בתל אביב, הפעם בהחזקת סם מסוכן לשימוש עצמי. גם פה הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט גזר עליו שישה חודשי מאסר על תנאי. כן נגזר עליו לשלם קנס של 2,000 שקלים. חודשיים קודם לכן, בינואר 2023, באותו בית משפט, הוגש נגדו כתב אישום על החזקת סכין ברכבו, וזאת “מבלי שהצליח להוכיח כי החזיק בה למטרה כשרה”.

ביולי 2021, בתיק אחר, גזר עליו בית משפט השלום בתל אביב 3 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס של 1,000 שקלים. זאת, לאחר שהרשיע אותו, על פי הודאתו, בפגיעה במזיד במונית של שכנו. יצחק שבר את שמשת הרכב, שחנה בחניה של השכן, באמצעות קסדה שהייתה על ראשו.

גם בתחום עבירות התעבורה יש לו עבר גדוש. באפריל 2021, בית המשפט לתעבורה בתל אביב הרשיע אותו בנהיגה תחת שכרות. בטיעונים לעונש ציינה המדינה כי משנת 2020 הוא צבר לחובתו 11 הרשעות תעבורה, בהן נהיגה ללא רישיון נהיגה.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות