נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםאוטיסטים וסובלים מרעש חזק? האפליקציה הזו תעזור

אוטיסטים וסובלים מרעש חזק? האפליקציה הזו תעזור

אנשים עם ASD נוטים להיות רגישים יותר לצלילים, ולעיתים ההתמודדות איתם מכבידה מאוד על חייהם. יישומון חדש של סמסונג משתמש בבינה מלאכותית כדי להקל על התופעה

אפליקציית Unfear. צילום: סמסונג

בשורה טכנולוגית בחסות הבינה המלאכותית הולכת להקל על מיליוני אנשים עם אוטיזם ברחבי העולם: חברת סמסונג פיתחה אפליקציה חכמה שיודעת לנהל ולצמצם רעשי רקע. כידוע, חלק מהאנשים עם אוטיזם מתקשים עם גירויים סנסוריים רבים, כמו רעשים, אורות, צבעים, ריחות ומרקמים. חלק מהאוטיסטים שמתקשים עם גירויי יתר שמיעתיים נעזרים באוזניות מבטלות רעשים, שחוסמות צלילים לא רצויים. בימים אלו מושק פתרון יעיל יותר לבעיה.

אפליקציית Unfear שפותחה בסניף הספרדי של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג, לצד חברת הבת Cheil Worldwide Spain, היא האפליקציה החכמה הראשונה לניהול רעש בזמן אמת, ומאפשרת לאנשים לנהל צלילים ולבודד אותם בהתאם לצרכיהם. באמצעות אלגוריתם, נסרקות אלפי ספריות אודיו בזמן אמת, ומפחיתות את עוצמת הקול של רעשים ספציפיים שנבחרו מראש כגורמים ללחץ למשתמש הבודד. למשל: סירנות, רעשי מטרו, עבודות רחוב, כלבים נובחים, אמבולנסים, ילדים בוכים ועוד.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

כמו כן, היישומון מסנן צלילים מהסביבה החיצונית וכן צלילים בכל צורות התוכן הנכנס מתוך מכשירים וטלפונים ניידים (משחקים, סרטים, מוזיקה ותוכן מהמדיה החברתית). במצבי חירום, האפליקציה יכולה להישלט קולית על ידי המשתמש, ומאפשרת לחפש מיד “מצב רגוע” ברגעים מלחיצים במיוחד. ישנה גם אפשרות SOS לזמן חירום, שבה המשתמשים יוכלו להתקשר אוטומטית לאיש קשר בחירום שלהם כדי לקבל עזרה. האפליקציה הושקה באופן ראשוני ומקומי במהלך שבוע האוטיזם העולמי, וזמינה כיום בספרדית ובאנגלית. האפליקציה תושק לכל שאר העולם במהלך השנה.

סרטון על האפליקציה החדשה

“פועל כמו כרית אוויר”

“כשהתחלנו לעבוד על האפליקציה, השתמשנו בטכנולוגיית ביטול רעשים קיימת, וניצלנו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת כדי למנוע מאנשים שחווים קושי שמיעתי לבודד את עצמם מהסביבה. AI מתקדם זה בוחר ומסנן באמצעות למידת מכונה, ומפחית את הרעשים הגורמים להתקפי פאניקה אצל אוטיסטים”, אומר אלחנדרו די טרוליו, ECD ב-Cheil Worldwide Spain. “בצורה כזו כשמדובר ברעשים חיצוניים, האלגוריתם פועל כמו כרית אוויר שיש ברכב, אבל בצלילים”.

“פרויקט Unfear הוא תוצאה של סינרגטיות ומחויבות בין כל השחקנים המעורבים, לאחר חודשים של בדיקות עם גופים למען אנשים עם אוטיזם”, אומר אלפונסו פרננדס איגלסיאס, CMO ומנהל מסחר אלקטרוני בסמסונג. “אנו נרגשים במיוחד מהתוצאות שהתקבלו, ורוצים להעלות את המודעות לאוטיזם, לאתגרים היומיומיים של אלה שחיים עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי, ולבסוף, לספק פתרון טכנולוגי שיכול לשנות את חיי היום-יום שלהם לטובה”.

החידוש, המבוסס ברובו על בינה מלאכותית, נוצר כחלק מתוכנית ה-Technology with Purpose (טכנולוגיה עם מטרה) המתמשכת של סמסונג, ועובדת עם Samsung Galaxy Buds. כמו כן, עשרות ארגונים למען אנשים עם אוטיזם בספרד, איגוד בריאות הנפש הספרדי ועשרות אנשים עם אוטיזם תמכו בהבאתו של החידוש לעולם. “בעולם מוצף בצ’אט של בינה מלאכותית, Unfear של סמסונג הוא אולי השימוש המרגש והמעשי ביותר ב-AI מתקדם כיום”, אומר לסיכום מלקולם פוינטון, מנהל קריאייטיב עולמי ב-Cheil Worldwide.

הקליקו לאפליקציה החדשה (עדיין לא זמינה בישראל)

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות