נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויות"כשאדליק משואה אייצג את כל החולים בטרשת נפוצה"

“כשאדליק משואה אייצג את כל החולים בטרשת נפוצה”

מאמן הכדורסל האגדי דיוויד בלאט, שחלה לפני 3 שנים, התרגש מההכרזה שיהיה בין מדליקי המשואות ביום העצמאות: "תמיד חלמתי לקרב בין אנשים דרך הספורט"

דיוויד בלאט. צילום מוויקיפדיה

“יש בי כיום תחושת שליחות, לעודד ערנות ולהעלות מודעות למחלת הטרשת הנפוצה. אני כמובן אייצג את החולים במחלה כשאדליק את המשואה, לצד ייצוג של כל קהילת הספורט באשר היא” – כך הגיב הערב (א’) מאמן הכדורסל דיוויד בלאט להכרזה כי נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל.

 “זו ההזדמנות שלי לתת תקווה למתמודדים עם המחלה ולעודד את המחקר הכל כך חשוב והכרחי בנושא”, הוסיף בלאט, כיום היועץ המקצועי של קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל, אשר אובחן עם טרשת נפוצה לפני כשלוש שנים.

על ההרגשה שלו בעקבות ההכרזה אמר בלאט: “אני נרגש מעצם המחשבה וכמובן הבחירה בי להשיא משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל. זה נותן לי את האפשרות לעשות את הדבר שתמיד רציתי לעשות בגאווה ואהבה, וזה לייצג את המדינה היפה שלנו, את האנשים המיוחדים שבה ואת היהודים בכל העולם שתומכים במדינת ישראל ובקיומנו.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

“לא תיארתי לעצמי שייפול בחלקי כבוד כזה ואני פשוט מאושר כרגע”, המשיך המאמן לשתף. “אני מקווה שאוכל להמשיך ולשרת את המדינה שאני כל כך אוהב בכל דרך שתתאפשר לי. תמיד חלמתי שבדרך הספורט אני אוכל להשפיע ולקרב בין אנשים, בין אם בשבע המדינות שחייתי בהן לאורך השנים, ובין אם בחוויות שצברתי לאורך השנים שלי בתחנות השונות בעולם הספורט בכלל ובמכבי ת”א בפרט”.

“לא מתכוון לוותר על שום דבר”

ב-2019, בזמן שאימן את קבוצת אולימפיאקוס היוונית, חשף בלאט כי חלה בטרשת נפוצה. “לפני מספר חודשים אובחנתי כחולה ב-PPMS”, כתב במכתב שהעלה באתר האינטרנט של הקבוצה. “למחלה זו צורות רבות המתבטאות באופנים שונים אצל כל אדם. זוהי מחלה אוטואימונית, אשר יכולה ואכן משנה בדרכים רבות את האיכות שלך ואת היכולת שלך לבצע אפילו פונקציות בסיסיות, בדרכים שתמיד נראו לך נורמליות”.

בלאט שיתף בתחושת ההלם הראשונית שלו כשקיבל את הבשורה: “כשהייתי מוצף מההלם והכאב הראשוני ידעתי שחיי יכולים להשתנות מעכשיו. החלטתי שאני לא מתכוון לוותר על שום דבר. כל מה שעליי לעשות זה להסתגל ולמצוא דרכים חדשות להמשיך את חיי בצורה טבעית ככל האפשר. הדבר הראשון שעשיתי היה להסתכל על כך לפי מתודולוגיית אימוני הכדורסל במונחים של איך לפתור ולהתגבר על קשיים. לתהליך שלי שלושה צעדים: 1) מה הבעיה? 2) מדוע זה קרה? 3) איך נתקן את זה?”

בסיום המכתב כתב: “אני מאמן והתפקיד שלי הוא להנהיג, ללמד ולעורר השראה בהרבה אנשים. אי היותי זריז או פעיל אינה משפיעה על היכולת הנפשית שלי לעשות את הדברים האלה. יש לי מזל. יש לי רופאים נהדרים, מאמנים, פיזיותרפיסטים ומנהלים שעוזרים לי להתגבר. איך אוכל להתלונן? זה יהיה בזבוז אנרגיה. ברגע שאני מבקש מהשחקנים שלי להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם – אני צריך לבקש, או נכון יותר לדרוש, שאעשה בעצמי בדיוק אותו דבר”.

עלייה בעקבות המכבייה

בלאט, בן 63, נולד בבוסטון ולמד באוניברסיטת פרינסטון. ב-1981 שיחק עם נבחרת ארה”ב במכבייה בארץ וזכה איתה בזהב. לאחר מכן החליט לעלות לישראל ושיחק במכבי חיפה, הפועל ירושלים וקבוצות נוספות. אחרי שפרש מהמשחק פנה לקריירת אימון. הוא אימן את קבוצת גליל עליון ואחר כך מונה לעוזרו של פיני גרשון במכבי תל אביב וקטף איתו פעמיים את גביע אירופה לאלופות.

בעונת 2013/14 הוביל כבר כמאמן ראשי את מכבי תל אביב לזכייה ביורוליג. בעונת 2014/15 עשה היסטוריה כשהפך למאמן הישראלי הראשון ב-NBA והוליך את קבוצתו קליבלנד קבאלירס, עם לברון ג’יימס האגדי, לגמר ה-NBA, שם הפסידו לגולדן סטייט.

בלאט אימן גם את נבחרת רוסיה, אותה הוביל לזכייה באליפות אירופה ב-2007. בישראל הוא חתום כמאמן מכבי תל אביב על חמש אליפויות וארבעה גביעים. בעונה האחרונה הוא שב למכבי כיועץ מקצועי.

עוד בנושא:

המגבלה לא תעצור אותו: במכבי חיפשו סמל ומצאו

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות