נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותשלושה גברים עם שיתוק יחצו יחד את הקרחון הגדול באירופה

שלושה גברים עם שיתוק יחצו יחד את הקרחון הגדול באירופה

לא כל יום נחשפים לתעצומות גוף ונפש כאלו: שלושה ספורטאים בריטים עם מוגבלות הולכים לעשות את הבלתי ייאמן באחד מהמקומות המסוכנים ביותר באיסלנד

דארן אדוארדס. צילום: מתוך פייסבוק
דארן אדוארדס. צילום: מתוך פייסבוק

המשימה: לחצות את הקרחון הגדול ביותר באירופה. האתגר: שלושת הגברים שיוצאים למשימה הם אנשים עם מוגבלות בעמוד השדרה, שמנסים להפוך לצוות הראשון שחוצה את כיפת הקרחון ללא תמיכה חיצונית. מטרת המסע שלהם היא לגייס 155,000 ליש”ט עבור “Millimeters To Mountains”, ארגון צדקה בריטי שהוקם על ידי אד ג’קסון, שחקן רוגבי מקצועי לשעבר וחלק מהמשלחת, שעוזר לאנשים להתגבר על מצוקות באמצעות מסעות חווייתיים.

לצדו של ג’קסון, יצאו למסע המשולש גם דארן אדוארדס וד”ר ניאל מקאן, ביולוג המתמחה במינים בסכנת הכחדה. היעד שלהם הוא קרחון ואטנאיוקול באיסלנד. בדרך הם יתקלו בסופות, נקיקים קפואים וטמפרטורות נמוכות שיכולות להגיע עד 25 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. גם בשביל אדם עם יכולות פיזיות מרשימות, התנאים האלה כמעט לא הגיוניים. האתגר של הצוות, שלכולו נעדרת היכולת לווסת חום גוף – הופך למשמעותי עוד יותר. השלישייה עתידה לחצות את הקרחון תוך שלושה שבועות.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

נשארו ספורטאים מצטיינים

ג’קסון היה שחקן רוגבי מקצועי לפני שצלל לבריכת שחייה ושבר את צווארו. לאחר שעבר ניתוח לתיקון פריקת שבר בחוליות, הוא שכב על גבו בטיפול נמרץ עם תנועה מוגבלת בלבד בזרועו הימנית. למרות האבחנות העגומות, בעזרת עבודה קשה, תמיכה רבה ונחישות צרופה, לאט גופו חזר אליו. על אף מוגבלותו, אד הגיע לכמה שיאים מרשימים מאז התאונה שלו. הוא הגיע לתובנה שמה שהיה חשוב לו לא היה להגיע ליעד מרשים או פסגה מסוימת, אלא ליצור חיבור עם הטבע ולפגוש אנשים בדרך.

אד ג'קסון. צילום: מתוך פייסבוק
אד ג’קסון. צילום: מתוך פייסבוק

הפציעה שלו חיברה אותו לאדוארדס ומקאן, ומה שמאחד אותם היא יכולתם להתגבר יחד על קשיים. ב-6 באוגוסט 2016, אדוארדס עבר תאונה קשה בזמן טיפוס צוקים בצפון וויילס. הוא נפל עשרה מטרים, והפך משותק מהחזה ומטה. מוקדם יותר השנה, הוא הפך לספורטאי אופנוע היד הראשון שסיים שבעה מרתונים בשבעה ימים על פני שבע יבשות. הוא ממשיך במסעו כנגד כל הסיכויים, ועושה את דרכו בגלישת סקי על פני הקרחון של ואטנאיוקול.

סבו של מקאן זכה במדליית “מייסד האגודה הגיאוגרפית המלכותית” בשנת 1952 עבור חקר הקוטב הצפוני והחוג הארקטי. מקאן, שנחשף להרפתקאות מגיל צעיר, הלך בדרכו של סבו. מגיל 18 הצטרף למשלחות מאתגרות בכל רחבי העולם, הכוללות חתירה באוקיינוס ​​האטלנטי, סקי ברחבי גרינלנד, רכיבה על אופניים מעל הרי ההימלאיה ושיט בקאנו על נהר היוקון. לפני תשע שנים ניפץ מקאן את עמוד השדרה שלו כשהמצנח שלו התרסק. הוא צייץ על המשלחת הקרובה שלו – הראשונה מאז התאונה.

מקאן שיתף ברגשותיו לקראת היציאה למשלחת לצידם של ג’קסון ואדוארדס, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “לפני תשע שנים הייתי במסע בגרינלנד. אם הייתם אומרים לי שהפעם הבאה שאהיה במשלחת ‘ראויה’ תהיה תשע שנים מאוחר יותר, לא הייתי מאמין לכם, אבל אז שברתי את הגב. מחר נטוס לאיסלנד כדי לחצות את כיפת הקרח של ואטנאיוקול!”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות