נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות"הילד אמר: 'אמא, רוצה לראות את המקל שמרביצים לנו איתו?'"

“הילד אמר: ‘אמא, רוצה לראות את המקל שמרביצים לנו איתו?'”

סערה בצהרון לילדים עם צרכים מיוחדים בבת ים: כמה הורים טוענים שילדיהם סיפרו כי אחת הסייעות מכה אותם עם מקל בישבן. העירייה: "עשינו בירור, לא הייתה אלימות, ולכן היא ממשיכה לעבוד בגן"

הגן השפתי בבת ים. צילום: אביחי חיים
הגן השפתי בבת ים. צילום: אביחי חיים

סערה בצהרון לחינוך מיוחד בבת ים: הורים למספר ילדים טוענים כי הם סיפרו להם שאחת הסייעות בצוות נוהגת להכות אותם בישבן באמצעות מקל. בתגובה, עיריית בת ים השעתה את הסייעת זמנית והזמינה אותה לבירור. בעקבות הבירור הגיעו בעירייה למסקנה שהיא לא התנהגה באלימות ולא התכוונה לפגוע בילדים, ולכן השיבו אותה לעבודה.

אותם הורים, שנדהמו מההחלטה של העירייה, לא הסכימו לשלוח את ילדיהם לצהרון, ובעקבות הלחץ החליטה הסייעת להתפטר בעצמה מהצהרון. עם זאת, בחרה להישאר בתפקידה כסייעת בשעות הבוקר של אותו גן. הצהרון, אגב, לא פועל בגלל מחסור בכוח אדם.

“היא אמרה לילדים שהיא אוהבת אותם, ושמותר לה להרביץ להם בטוסיק”, סיפרה לאתר “שווים” לורין חדריה, אמו של ליאור (שם בדוי) בן ה-5 שלומד בגן השפתי בו אירעו לכאורה המקרים. “הילדים עברו כאן שטיפת מוח. יום אחד הילד אמר לי: ‘אמא, את רוצה לראות את המקל שמרביצים לנו איתו?’ ופשוט הביא לי את המקל. הייתי בהלם ובסערת רגשות. ילדים אחרים שהיו שם אמרו בצעקות ‘כן, זה המקל שהיא מרביצה לנו איתו'”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

קורין שזירי, אמא של עמרי בן ה-6, שלומד יחד עם ליאור בצהרון, מחזקת את דבריה. לטענתה, לאחרונה בנה החל להתנהג בצורה אגרסיבית כלפי אחרים. “הוא הראשון שסיפר את זה”, אומרת שזירי. “הוא שוחח עם סבתא שלו ואמר לה שלא כיף לו בצהרון. היא נכנסה איתו לפרטים, ואז הוא אמר לה שהוא לא אוהב את הסייעת כי היא מרביצה לו בטוסיק ועושה לו כואב. הוא תמיד היה חוזר עצבני מהגן והיה נותן בוקסים. זה לא אופייני לילד שלי, הוא ילד מאוד שקט. הוא גם לא רצה פתאום לעלות להסעה לצהרון, וזה אף פעם לא קרה עד היום”.

“לא נדלקה נורה אדומה”

ההורים מספרים כי לטענת ילדיהם הסייעת היכתה אותם מספר רב של פעמים. לדבריהם, הכתובת למצוקותיה של הסייעת הייתה על הקיר, ובעירייה לא נשמעו לאזהרות. “נודע לנו שהסייעת התריעה בפני מנהלת הצהרונים כי קשה לה בצהרון”, הם אומרים. “היא לא מכירה ילדי חינוך מיוחד והתקשתה להשתלט עליהם”, טוענת חדריה. “מדובר בסייעת שעובדת כבר 15 שנה בעירייה. מי שבאה ואומרת שקשה לה, זה צריך להדליק נורה אדומה לכל מי שעוסק בנושא, ולא לתת עוד צ’אנס כפי שעשו בעירייה”.

ההורים מספרים שהגננת הראשית של הגן שבו נמצא הצהרון לא ידעה כלל על האירועים שהתרחשו לכאורה אחרי סיום שעות עבודתה. “אחרי שהיא שמעה היא מאוד התאכזבה מהסייעת”, אומרת חדריה, “אני מבינה שהסייעת טוענת שהיא לא הרביצה עם המקל ומשתמשת בו לעבודה עם הילדים, אבל מבחינתי רק עצם המחשבה להרים מקל זו כבר אלימות לכל דבר. הילד שלי לא אמור לפחד משום דבר”.

הילדים נותרו ללא צהרון

בעקבות ההתפטרות של הסייעת מהצהרון והמחסור באנשי צוות, החברה המפעילה נאלצה לסגור אותו זמנית. “מענישים אותנו ואת הילדים”, אמרה אמא לילד נוסף בצהרון. “נשארנו בבית היום כי אין מי שיטפל בילדים שלנו. הצהרון סגור עכשיו כי בעירייה אומרים שאין להם כוח אדם. הם טוענים שהם פועלים למצוא פתרונות לנושא, אבל זה לא מרגיש ככה”.

בהודעה שנשלחה להורי הצהרון מטעם רכזת הצהרונים והגיעה לידי “שווים”, נכתב כי בחברת הצהרונים לא מטילים ספק שהשימוש במקל היה לא מתאים ולא מקובל, ושהם פועלים לאיתור מחליפה לסייעת כדי לתת מענה לצהרון שנסגר. בנוסף, הבהירו להורים כי אין שום גורם שמנסה להענישם – לא אותם ולא את ילדיהם.

עיריית בת ים: היא לא התכוונה לפגוע בילדים

מהחברה העירונית לתרבות וספורט בבת ים נמסר בתגובה: “תחילה חשוב לציין כי אנו מגלים אפס סובלנות לאלימות, ולכן בחנו את המקרה החריג באופן מיידי, ונמשיך לפעול כדי שמקרים אלו לעולם לא יהיו.

“בעקבות פנייה עברו ילדי הצהרון תשאול, העובדת הושעתה מיידית והגיעה לבירור ראשוני. מיד לאחר חג הפסח גם בוצע לה שימוע בחברה ושיחת בירור בעירייה. מבדיקת המקרה עלה כי אלימות או כוונה לפגוע בילדים לא היו, וכי מדובר בעובדת ותיקה ומוערכת.

“לאחר מספר תשאולים נוספים ובחינת המקרה תוך ירידה לפרטים הקטנים מול הגננת, הוחלט שאין עילה להעביר אותה מתפקידה או לפטר אותה. לאחר הבירור ולמרות החלטת החברה, החליטה העובדת להתפטר מתפקידה בצהרון (תמשיך לעבוד כסייעת בגן), וזאת לנוכח טענותיה כי היא מקבלת איומים והודעות קשות ממספר הורים המגיעים לצהרון מגני בוקר אחרים.

“בעקבות קשיים בגיוס כוח האדם לטיפול המוסמך לחינוך המיוחד, טרם נמצא מענה למחליפה. ברגע שתאותר מחליפה, החברה תחזור להפעיל את הצהרון”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות