נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםמזעזע: צלב קרס על גבו של תלמיד יהודי עם מוגבלות

מזעזע: צלב קרס על גבו של תלמיד יהודי עם מוגבלות

ביום השואה דווח כי נער אוטיסט בן 17 שלומד בתיכון באזור לאס וגאס חזר הביתה עם חריטת צלב קרס על גופו. ה-FBI מניח: מדובר ב"פשע שנאה"

צלב קרס על גבו של התלמיד היהודי

מזעזע: אתמול, יום השואה, דווח כי נער יהודי בן 17 עם צרכים מיוחדים נפל על פי החשד קורבן לפשע שנאה, כאשר צלב קרס נחרט על גבו בבית הספר שבו הוא לומד באזור לאס וגאס.

הנער, שמאובחן על הרצף האוטיסטי ואינו ורבאלי, לומד בבית ספר תיכון “קלארק” בכיתה רגילה, תוך שהוא נעזר בסייעת צמודה וגם בכלב שירות. לדברי אימו, ששוחחה עם אתר COLive.com והעדיפה להישאר בעילום שם, ב-9 במרץ הוא חזר הביתה מבית הספר, ואז היא נדהמה לגלות שצלב קרס חרוט על גבו.  “ראיתי את הפציעה הזו באותו ערב”, סיפרה לאתר, “הייתי בהלם מזה”.

כבר באותו לילה שלחה מייל לבית הספר ועידכנה אותו בדבר הפציעה. לדבריה, הסייעת של בנה אמרה שבמהלך היום “לא קרה שום דבר מיוחד”. בנוסף, גילתה האם שהתיק של כלב השירות הצמוד נקרע ונתפר מחדש. כעבור כמה ימים ניגשה לתחנת המשטרה והגישה תלונה.   

“בבית הספר אין מצלמות בכיתות, בחדרי הלוקרים ובמקלחות”, ציינה האם בפני COLive.com, “ולכן אין עדות מצולמת למעשה הנורא”. בינתיים, היא החליטה להוציא את בנה מבית הספר “מכיוון שזו לא סביבה בטוחה עבורו כרגע”.

לפי דיווח של “ווינט”, ה-FBI חוקר את המקרה מתוך הנחה שמדובר בפשע שנאה.

המועצה הישראלית אמריקאית דיווחה לקראת יום השואה על עלייה במספר התלונות מצד תלמידים יהודים וישראלים לשעבר על מקרי אנטישמיות בבתי הספר שלהם.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות