נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםארבעה ממצטייני הנשיא הם חיילים עם מוגבלות

ארבעה ממצטייני הנשיא הם חיילים עם מוגבלות

כבוד גדול למשרתים בצה"ל עם צרכים מיוחדים: סגן פ', סמל נתן סעדה, רב"ט א' ורב"ט גד דיאמנט יקבלו את האות המכובד בטקס בירושלים. יו"ר הכנסת אוחנה: "קבוצה מובחרת"

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, עם רב"ט א'. צילום: דובר צה"ל
יו”ר הכנסת, אמיר אוחנה, עם רב”ט א’. צילום: דובר צה”ל

כבכל שנה, 120 חיילים וחיילות יקבלו ביום רביעי הקרוב, כחלק מאירועי יום העצמאות ה-75 לישראל, את אות מצטיין הנשיא. הטקס המסורתי ייערך, כנהוג, בבית הנשיא בירושלים. בין המצטיינים שנבחרו השנה, ארבעה הם חיילים עם צרכים מיוחדים: חייל אחד מתנייד עם כיסא גלגלים, חיילת אחרת לקוית ראייה ושני חיילים מתוכנית “תתקדמו”, המיועדת לצעירים על הרצף האוטיסטי.

רב”ט א’ מראשון לציון

לרב”ט א’ בן ה- 19 היה פטור משירות בצה”ל בעקבות נכותו, שבגינה מתנייד בכיסא גלגלים. למרות זאת, התעקש להתגייס ולתרום למדינה, לפרוץ גבולות ותקרות זכוכית ולהוכיח שאפשר אחרת. לאחר שעבר מיון לחיל המודיעין, התקבל רב”ט א’ ליחידה 8200, וכיום הוא משמש כראש צוות פיתוח ביחידה. א’ למד בתיכון מקיף י”ב (“המעיין”), ומתחביביו כדורסל על כסאות גלגלים, משחקי מחשב, לטייל וללמוד דברים חדשים.

א׳ מספר שלעולם לא ישכח כיצד חפף ליחידה שני מתנדבים על הרצף האוטיסטי, שבימים אלו משתלבים ביחידה שלו. הוא שמח על ההזדמנות לקחת רעיונות, לפתח אותם, להגשימם ולהניב מהם פירות.

מצטיין הנשיא: רב"ט א' מ-8200, המתנייד בכיסא גלגלים. צילום: דובר צה"ל
מצטיין הנשיא: רב”ט א’ מ-8200, המתנייד בכיסא גלגלים. צילום: דובר צה”ל

סגן פ’ מחיפה

כשפ’ בת ה-21 הגיעה לצו הראשון, הודיעו לה כי היא לא יכולה להתגייס בעקבות לקות הראייה שלה. בגלל שהצבא חשוב לה ולמשפחתה, ובגלל שהיא רצתה לעשות תפקיד משמעותי – בחרה להתנדב. פ’ התגייסה בספטמבר 2020 לתפקיד מש”קית מודיעין בחטיבת ההפעלה. בדצמבר 2021 יצאה לקצונה, ובשנה האחרונה היא קצינת מודיעין בחטיבה (במחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי).

פ’ מספרת כי היא מרוצה מאוד מהתפקיד. לפני הצבא התנדבה בתנועת “כנפיים של קרמבו”, ולמדה במכינה קדם צבאית בחנתון. הדבר הכי ישראלי בעיניה הוא ארוחת שישי.

מצטיינת הנשיא: סגן פ' מחטיבת ההפעלה בחיל המודיעין, עם לקות ראייה. צילום: דובר צה"ל
מצטיינת הנשיא: סגן פ’ מחטיבת ההפעלה בחיל המודיעין, עם לקות ראייה. צילום: דובר צה”ל

סמל נתן סעדה מחיפה

נתן בן ה-21 התגייס ביולי 2021 למחזור הראשון של תכנית “תתקדמו”, המיועדת לקידום מלש”בים על הרצף האוטיסטי בצה”ל. באמצע המחזור הוא התקבל לחטיבת תב”ל, וסיים את המסלול כמצטיין מחלקה. הוא שובץ בענף צפון אמריקה, וקיבל אות מצטיין האגף בזמן שירותו. במסגרת תפקידו הוא מתעסק בביקורים של גנרלים, נסיעות בכירים לחו”ל ותרגילים צבאיים משותפים. הוא דובר אנגלית, עברית, צרפתית וספרדית, ובתור ילד למד בכיתה מיוחדת בשל היותו מאובחן על הרצף האוטיסיטי.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

נתן מספר כי הוא מאוד אוהב את התפקיד, בו הוא יוזם הרבה ולוקח אחריות – מה שמלמד אותו להתמודד עם ריבוי משימות. האירוע המשמעותי בשירות שלו עד כה היה בתרגיל עם צבא ארה”ב בבסיס חצור, שם הודיעו לו כי הוא מצטיין הנשיא. נתן מאמין כי הוא קיבל את ההצטיינות בשל כך שהוא תמיד מתמיד בעבודה שלו, לומד ומשפר את עצמו.

מצטיין הנשיא: סמל נתן סעדה מחטיבת תב"ל, על הרצף האוטיסטי. צילום: דובר צה"ל
מצטיין הנשיא: סמל נתן סעדה מחטיבת תב”ל, על הרצף האוטיסטי. צילום: דובר צה”ל

רב”ט גד דיאמנט מרחובות

גד בן ה-21, על הרצף האוטיסטי, התגייס בדצמבר 2021 במחזור השני של תוכנית “תתקדמו”, ועשה טירונות בבסיס חצור. משם המשיך למחו”ה אלון (בסיס חיל החינוך והנוער). בהמשך שובץ לפיקוד העורף, ולאחר מספר הצעות בחר להיות מש”ק חומ”ס (חומרים מסוכנים). הוא הראשון שהגיע לענף מתוכנית “תתקדמו”. גד נמצא בתפקיד שנה וחודש, ואחראי על תיווך הרגולציה לאזרחים ולמתקנים ביטחוניים. במהלך שירותו הצבאי חפף שלושה חיילים נוספים מ”תתקדמו”.

מצטיין הנשיא: רב"ט גד דיאמנט מענף חומ"ס בפיקוד העורף, על הרצף האוטיסטי. צילום: דובר צה"ל
מצטיין הנשיא: רב”ט גד דיאמנט מענף חומ”ס בפיקוד העורף, על הרצף האוטיסטי. צילום: דובר צה”ל

“אתם עמוד האש”

בשבוע שעבר אירח יו”ר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) את המצטיינים בכנסת, ובירך: “אתם עמוד האש הצועד לפני המחנה. לא נבחרתם בזכות יתרון כמותי או מעלות חיצוניות אחרות, אלא בזכות העובדה שהנכם קבוצה קטנה ומובחרת בעלת איכויות יוצאות דופן שדוגלת בצמצום והקטנת ה’אני’ לטובת מטרה נעלה יותר, הנשגבת שבפסגות – השמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, והבטחת קיומה וביטחונה של המדינה”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מצטייני הנשיא לשנת ה-75 למדינה ברחבת הכנסת בירושלים. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מצטייני הנשיא לשנת ה-75 למדינה ברחבת הכנסת בירושלים. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות