נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאימון הכושר שיונגש במיוחד לכבדי שמיעה

אימון הכושר שיונגש במיוחד לכבדי שמיעה

אנשים עם מוגבלות שמיעתית מתקשים לעיתים לשמוע את המדריכים בזמן הפעילות הגופנית. הטכנולוגיה הזו צפויה לפתור גם את הבעיה הזו – ויש גם פיילוט בדרך

ההזמנה לאימון המונגש בסטודיו "אימונוי". צילום: מתוך אינסטגרם
ההזמנה לאימון המונגש בסטודיו “אימונוי”. צילום: מתוך אינסטגרם

מתאמנים ומתקשים לשמוע את המדריכה? הטכנולוגיה של Bettear תשולב בקרוב באימוני סטודיו. החברה שמאחורי הפיתוח החשוב יצרה אפליקציה לכבדי שמיעה, בזכותה יוכלו לשמוע בצורה טובה הרבה יותר את המאמנת ואת הסאונד של המוזיקה במהלך האימון. “המתאמנים שמתקשים לשמוע יוכלו לשמוע את המדריכה בצורה כמעט מושלמת”, מסביר איתמר גבאי, מנכ”ל ומייסד החברה.

האפליקציה יצאה לשוק לפני שנה, ועד היום בישראל יש כבר אלפי משתמשים שהספיקו להשתמש בה באולמות הכדורגל (כפי שדיווחנו ב”שווים”), בשיעורים באקדמיה, בהופעות חיות, אטרקציות שונות ועוד.

איך זה עובד?

כדי שהאנשים יוכלו להשתמש באפליקציה, צריך להיות מותקן מכשיר מיוחד במערכת ההגברה של המקום. המכשיר המיוחד משדר את הקול ישירות למכשירי השמיעה והשתלים של המשתמשים עם כבדות השמיעה. האפליקציה לא נגישה בכל האירועים, וכדי לדעת באילו כן, כל מה שצריך לעשות זה להתחבר אליה. “יש באפליקציה רשימה של אירועים שבהם היא מונגשת, וכל מה שצריך לעשות כדי לשמוע יותר טוב, היא להיות מחוברים אליה”, מספר גבאי.

למרות שהאפליקציה פעילה כבר במספר סקטורים, זה לא הסוף מבחינת גבאי, והוא מתכוון בעתיד להנגיש את האפליקציה לעוד ענפים: “בעתיד ננגיש אותה גם במוזיאונים ובאתרי אינטרנט”, הוא מסביר.

מנגישים ענף נוסף

כדי להכיר מקרוב את הצרכים של קהילת כבדי השמיעה, Bettear חיפשה מישהי מהקהילה, ופנתה לשקד ביגי, כבדת שמיעה, שנענתה בחיוב להצעה לעזור לקהילה כולה. “חשוב לי מאוד לשתף את כל מי שמתקשה לשמוע שיש אירועים מונגשים, ולשם כך התגייסתי לחברה”, מסבירה ביגי.

כאמור, הטכנולוגיה עובדת באירועים שבהם המכשיר הותקן מראש, אך כיום באפליקציה יש אפשרות להשתמש בה גם ביומיום בכל המקומות. “כשאני נכנסת לדואר למשל, אני יכולה לפתוח את האפליקציה על מצב מיקרופון, ולקרב את הטלפון לפקיד. ככה אני שומעת באיכות טובה הרבה יותר”, היא מוסיפה.

הסטורי של שקד ביגי בהופעה של שחר חסון. צילום: שקד ביגי

ביגי רצתה מאז ומתמיד ללכת להופעות סטנדאפ, אך אף פעם לא הצליחה לשמוע את ההופעה כמו שצריך. בזכות השימוש באפליקציה, היא הלכה להופעה לראשונה, ונהנתה מאוד. “הלכתי להופעה של שחר חסון, ובזכות Bettear, שהתחברה ישירות למכשירי השמיעה שלי, שמעתי באיכות מדהימה. זה היה שדרוג מטורף. פעם ראשונה שהצלחתי להרגיש חלק”, היא משחזרת בהתרגשות.

בעקבות החוויה הטובה, ביגי רצתה להנגיש עוד ענף, ופנתה לנוי כהן, בעלת סטודיו הכושר “אימונוי” בתל אביב, וביקשה לערוך אימון ראשון מסוגו לכבדי שמיעה במכון הכושר שלה. “רציתי שכבדי שמיעה יוכלו ליהנות מהאימון, ובשביל זה פניתי לנוי. אני שמחה שהיא נענתה בחיוב”, מספרת ביגי.

כשכהן שמעה לראשונה על הטכנולוגיה של Bettear, מבחינתה לא הייתה שאלה. “כששקד פנתה אליי שמחתי מאוד, וישר הסכמתי”, היא מספרת. “האימון יהיה אימון פיילוט, ואם הוא יצליח נתקין את הטכנולוגיה באופן קבוע בסטודיו”. האימון הראשון יכלול 10 משתתפים, ונותרו מקומות אחרונים.

רוצים להשתתף? פנו לשקד במספר: 054-225-5074

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות