נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכל הבילויים המונגשים לאוטיסטים – במקום אחד

כל הבילויים המונגשים לאוטיסטים – במקום אחד

אנשים על הרצף בארה"ב כבר לא יצטרכו לדאוג אם האטרקציה שאליה הם הולכים היא נגישה או לא – ויוכלו לבדוק מראש באתר החדש שהוקם עבורם

משפחה על הרצף האוטיסטי (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
משפחה על הרצף האוטיסטי (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

אם יצא לכם לטייל בחו”ל עם אוטיסט, כנראה חשבתם לא פעם איפה תוכלו ליהנות יחד בסביבה שתהיה מותאמת גם לו. עם זאת, בעקבות עליית המודעות לנושא והגידול המשמעותי באנשים עם אוטיזם בעולם, חלק מאתרי הבילוי והאטרקציות מנגישים את השירותים שלהם לאוטיסטים. אתר חדש יחסוך עבור התיירים עם אוטיזם ומשפחותיהם זמן יקר בבדיקה האם האטרקציה הרלוונטית מונגשת או לא.

הכירו אתAutism Travel , אתר חדש שמרכז עבורכם את כל מקומות הבילוי והאטרקציות הנגישות לאוטיסטים. כך תוכלו לטייל בראש שקט, ולדעת שמי שזקוק לעזרה יוכל לקבל אותה. האתר מופעל על ידי המועצה הבינלאומית לתקני הסמכה וחינוך מתמשך, כך שתוכלו להיות בטוחים שכל מקום שנמצא באתר עבר את כל הבדיקות הנדרשות.

האנשים שכבר השתמשו בשירות שהאתר מציע, מספרים שההבדל בולט ומורגש בכל החופשה מהרגע שראו את האתר. בחופשות שלפני השימוש בו, החיפוש אחר מקומות אפשריים לבילוי היה קשה עד בלתי אפשרי, וגם מקומות שאמרו שהם נגישים לאוטיסטים לא היו נגישים כמו שצריך. היום, הם מעידים, בזכות האתר, החופשה שלהם הפכה לקלה ומהנה הרבה יותר.

איך תדעו שהמקומות באתר באמת מונגשים?

כל אתר, אטרקציה, מקום בילוי או אפילו עיר שירצו לככב באתר יאלצו לעבור בדיקה, ורק אלו שיעמדו בקריטריונים יוכלו להופיע בו. למשל, מקום שירצה להיות באתר יצטרך להכשיר לפחות 80 אחוז מהצוות למתן שירות לאדם עם אוטיזם. מקום שלא יעמוד בקריטריונים האלו לא יוכל להיות באתר.

מפתחי האתר חשבו גם על האופציה בה תרצו לטייל או אפילו לגור בעיר מותאמת לאוטיסטים, ונתנו אפשרות לערים להפוך לכאלה. הערים שירצו לככב ברשימה היוקרתית באתר יצטרכו שכל תחומי העיר ובהם: שירותי הבריאות, החינוך, הממשל המקומי, האירוח והפנאי – יהיו כולם מותאמים לאוטיסטים, ולא רק לאלו שיבואו לטייל, אלא גם לתושבי הקבע.

אם אתם חושבים שעיר כזו נשמעת כמו חלום רחוק – דעו לכם שיש כבר מקום כזה בעולם. בעיר מסה שבאריזונה, ארה”ב – היא העיר הראשונה בעולם המותאמת כולה לאוטיסטים, ומככבת באתר ככזו. נכון להיום מרבית המקומות המצוינים באתר נמצאים בארה”ב, אך לא מן הנמנע שבקרוב יתחילו להופיע אתרים כאלו גם בעברית ובשפות נוספות לטובת כל האוטיסטים ברחבי העולם.

אם אתם מתכננים חופשה לארה”ב בזמן הקרוב, וסתם כדי לקבל השראה – היכנסו לאתר

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות