נושאים קשורים

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
הסתדרות 480-100

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
ראשיאוטיזםאיזה כלב כדאי לאמץ? הגזעים העדיפים לילדים על הרצף

איזה כלב כדאי לאמץ? הגזעים העדיפים לילדים על הרצף

כולנו יודעים שכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, אבל מיהו חברו הטוב ביותר של האדם האוטיסט? הנה רשימה ממצה שתעזור לכם לבחור את חבר המשפחה החדש

ילדה על הרצף עם כלב (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
ילדה על הרצף עם כלב (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

לאמץ כלב היא אולי אחת ההחלטות הכי חשובות שתעשו בחיים שלכם – לא רק בשל העובדה שמעתה תחזיקו יצור חי נוסף בבית – אלא בעיקר בזכות העובדה שמעתה יירקם ביניכם לבינו קשר אינסופי של אהבה וחברות. את הקשר המדהים בין כלבים ובני אדם חקרו במשך זמן רב, ובשנים האחרונות הבינו שניתן לתעל אותו גם לטיפול ותמיכה רגשית של אנשים עם אוטיזם.

בנוסף לכלבי תמיכה רגשית וכלבי שירות לאנשים עם אוטיזם, כלבי מחמד יכולים להציע גם יתרונות טיפוליים רבים לילדים על הספקטרום האוטיסטי. גורי מחמד “רגילים”, אמנם, לא יבצעו שירותים מיוחדים עבור ילדכם, אבל הם יכולים לעזור בדרכים אחרות: להקל על מתח, לשפר מיומנויות חברתיות – ואפילו להגביר את הביטחון. עמותת “אוטיזם ספיקס” הכינה עבורכם רשימה של כלבים עם היכולת לסייע ולהרגיע ילדים על הרצף האוטיסטי, כדי שלא תתבלבלו ביום האימוץ הבא:

גולדן רטריבר

הגולדן הוא מועמד אידיאלי לילדים על הספקטרום: הוא מתוק, רגוע וסובלני. בנוסף לאופי הידידותי שלהם, הם אינטליגנטים להפליא, אנושיים, רוצים לעזור תמיד – ובשל כך ניתן לאמן ולאלף אותם בקלות. הגולדנים משמשים לרוב ככלבי שירות, ולכן לא מן הנמנע שהם יהיו הבחירה האולטימטיבית לילדים שלכם.

גולדן רטריבר. צילום: ויקיפדיה
גולדן רטריבר. צילום: ויקיפדיה

לברדור רטריבר

הלברדורים ידועים במסירותם ובאהבתם, והם מצוינים לילדים עם אוטיזם. הם חביבים, אינטליגנטים, חברותיים ואנושיים. ספציפית, הם דורשים הרבה פעילות גופנית, כי הם מאוד אנרגטיים וספורטיביים, לכן הם מתאימים בעיקר למשפחות הנמצאות בחוץ לעיתים קרובות, או למשפחות שלהן חצר מגודרת בבית.

פודל סטנדרטי

פודלים מתוארים כאוהבים, חכמים, קלים לאימון והיפו-אלרגניים. הם נאמנים להפליא, מגינים על הבעלים שלהם ומלאי חיבה. הפודלים מגיעים במגוון גדלים, ובהתאם, לילדים להוטים ואנרגטיים, מומלץ יותר לקחת פודל סטנדרטי גדול, שיוכל לעמוד בקצב שלהם.

כלב הרים ברנזי

הברנזים מזוהים עם הפרווה הנעימה שלהם, ובאישיות המאושרת שלהם. כלבי הרי ברנז מאוד ידידותיים לילדים: יש להם טמפרמנט נעים, רצון עז לרצות, הם רגישים וגדולים. שילוב כל התכונות האלו הופכים אותם לבני לוויה מצוינים לילדים אוטיסטים. ראוי לציין שהכלבים החייכניים האלה משירים הרבה פרווה ומזילים הרבה ריר, ובכל זאת, יש להם פוטנציאל ליצור קשר מדהים עם ילדכם.

קינג צ’ארלס קבליר ספנייל

קינג צ’ארלס קבליר ספנייל מביע הרבה חיבה ואהבה. למרות הגודל שלו, הקינג צ’רלס הוא אתלטי באופיו ופרטנר נהדר למשחק. הכלבים הסובלניים האלה הם בני לוויה נהדרים, ועשויים אפילו לשמש ככלבי טיפול. הם קלים לאימון ולא קולניים מדי (יתרון גדול אם ילדכם רגיש לגירויים שמיעתיים).

קינג צ'רלס קבליר ספנייל. צילום: ויקיפדיה
קינג צ’רלס קבליר ספנייל. צילום: ויקיפדיה

ביגל

אם אתם מחפשים כלב עם אופי ידידותי ומתוק ולא גדול מדי – ביגל עשוי להיות הבחירה הנכונה עבורכם. הם בני לוויה נהדרים למשפחות עם ילדים, מביעים המון אהבה וחברים מעולים למשחק. הם נהנים לברך כל אדם שהם פוגשים. החיסרון בביגל זה שהוא אוהב לנבוח, וזה יכול להיות פחות אידיאלי אם לילדכם רגישות יתר לקולות.

בוקסר

הבוקסר נחשב לאחד הגזעים המובחרים עבור ילדים. השילוב של המאפיינים בגזע זה הופך אותם נהדרים במיוחד עבור ילדים עם אוטיזם. הם כלבים אתלטיים שדורשים כמות גדולה של פעילות גופנית ואילוף לצייתנות.

דני ענק

גזע הדני הענק, המוכר בגודלו ובאופיו הרגוע, הוא תוספת מצוינת למשפחה עם ילד אוטיסט. ילדים רבים על הספקטרום האוטיסטי נהנים להתכרבל איתם, ולקבל מהם כמות נדיבה של מגע פיזי. הדני הענק מאוד דואג ומגן על הבעלים שלו, מה שהופך אותו למועמד ראוי בהחלט. כדאי לקחת בחשבון את כמות המזון שהכלבים הגדולים הללו צורכים. למרות גודלם וכמות האוכל שהם אוכלים, הם רגועים ולא דורשים פעילות גופנית כמו גזעים אנרגטיים אחרים.

ניופאונדלנד

כלב הניופאונדלנד הוא בן לוויה פנטסטי לילדים על הרצף. כמו דובון ענק, הכלב הזה יכול להגיע למשקל של 70 קילו. יתרון הגודל הופך את המגע הפיזי לנעים וחמים במיוחד. חשוב לציין שהם נוטים להשיר פרווה ולהזיל ריר, אבל הגורמים האלה מתגמדים בהשוואה לקשר שיכול להיות לכלב המתוק הזה עם הילד שלכם.

כלב צאן אנגלי עתיק

כלבי צאן אנגליים עתיקים הם עוד אפשרות מצוינת לילדים עם ASD. במקור הם שימשו חקלאים לרעיית כבשים. כלבי צאן אנגליים עתיקים מזוהים בקלות על ידי הפרווה הפרועה והמדובללת שלהם. הכלבים הגדולים האלה הם נוחים, מגינים ותמיד מוכנים לשחק. הם ידידותיים לבני משפחתם ומהווים בני לוויה נהדרים. גם כלבים אלה משירים פרווה ונדרש טיפוח לעיתים תקופות כדי לשמור על פרוותם נקיה וללא קשרים.

כלב רועים אנגלי עתיק. צילום: ויקיפדיה
כלב רועים אנגלי עתיק. צילום: ויקיפדיה
חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות