נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותהמדינה קיצצה; מחנה הקיץ של "כנפיים של קרמבו" בוטל

המדינה קיצצה; מחנה הקיץ של “כנפיים של קרמבו” בוטל

כך הודיעה מנכ"לית התנועה באיגרת להורי החניכים: "הקיצוץ בתקציבים הממשלתיים מביא את התנועה אל סף משבר תזרימי". משרד הרווחה: "פועלים לתיקון המצב"

חניכים של “כנפיים של קרמבו”

מחנה הקיץ השנתי של תנועת הנוער “כנפיים של קרמבו” יבוטל השנה עקב מחסור בתקציב – כך הודיעה היום התנועה, המשלבת ילדים עם וללא צרכים מיוחדים בפעילויות משותפות.

“לצערנו ולאכזבתנו הרבה, התמיכה ממשרדי הממשלה השונים ירדה משמעותית”, כתבו מנכ”לית התנועה טליה בז’רנו והסמנכ”לית סתיו ויץ במכתב שנשלח להורי החניכים. “אי לכך, וכצעד ראשון, אנו נאלצות להודיע שלא נקיים השנה את מחנה הקיץ התנועתי”.

לדברי השתיים, הקיצוץ בתקציבים הממשלתיים מביא את התנועה אל סף משבר תקציבי ותזרימי, “המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות ומורכבות כדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה. מחנה הקיץ הוא מפעל השיא של ‘כנפיים של קרמבו’ כבר למעלה מעשור. אנו מודעות לחשיבותו עבור הפעילים ובני משפחותיהם. עם זאת, עלינו לנקוט באחריות שתבטיח את עתיד פעילות התנועה, עד אשר תוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה”.

בז’רנו וויץ הביעו תקווה שיימצא פתרון למשבר. “אנו מאמינות בחשיבותה ומשמעותה של ‘כנפיים של קרמבו’ לחברה הישראלית, ובטוחות כי השותפות עם משרד הרווחה והביטחון החברתי תביא לכדי פתרון למשבר בו אנו נמצאים לטובת כלל הפעילים ומשפחותיהם”, כתבו באיגרת.

את המכתב בחרו השתיים לסיים במשפט המבוסס על מילות השיר הידוע “מוכרחים להמשיך לנגן”: “את המנגינה הזו אי אפשר, ואסור, להפסיק”.

“כנפיים של קרמבו” הוקמה ב-2002 על ידי היזמית החברתית עדי אלטשולר. לתנועה יותר מ-90 סניפים ברחבי הארץ עם כ-9,000 פעילים – ילדים ובני נוער, צעירים בשנת שירות וסטודנטים.

לפי אתר “גאידסטאר”, אתר העמותות של ישראל, בשנים האחרונות נרשמה ירידה מתמשכת בתמיכה של הממשלה בעמותה. בשנת 2021 עמדה התמיכה הממשלתית על כ-10 מיליון שקלים (משרד הרווחה ומשרד החינוך). לעומת זאת, ב-2022 הסתכמה התמיכה בתנועה ב-4.7 מיליון שקלים בלבד.

משרד הרווחה והביטחון החברתי מסר בתגובה: “עמותת ‘כנפיים של קרמבו’ היא תנועת נוער לילדים עם מוגבלות שעושה עבודה נהדרת, ובשל כך זוכה לתמיכה מהמשרד מזה שנים. בשנת 21 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי משלב לילדים עם מוגבלות מ-11.5 ל-18.5 מיליון שקלים, אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי ולשנות את מודל התמיכות – כך שיותר עמותות הוכרו כזכאיות לקבלת תמיכה והתקציב התחלק בין יותר גופים. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של ‘כנפיים של קרמבו’. בהנחיית מנכ”ל המשרד פועלים גורמי המקצוע לתיקון המצב ולהגדלת התמיכה בפעילות פנאי משלבת בתקציבי 23-24”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות