נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותמעונות היום השיקומיים: עוד שבוע השבתה כללית

מעונות היום השיקומיים: עוד שבוע השבתה כללית

ראשי ארגוני המעונות השיקומיים: "המו"מ עם הממשלה נכשל. בעקבות הגעה להסכם עם סייעות הגנים, יש נטישה המונית של נשות צוות. אין לנו ברירה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הורים לפעוטות שלומדים במעונות היום השיקומיים? כדאי שתתחילו להיערך לקראת שביתה אפשרית ביום רביעי, עוד שבוע בדיוק מהיום.

לאחר שהמשא ומתן מול משרד האוצר ומשרד הרווחה נכשל, ארגוני מעונות היום השיקומיים לילדים עם מוגבלויות בגילאי 0-3 הודיעו היום להורים כי עליהם להתכונן להשבתה מלאה החל מה-17 במאי. מדובר בהורים לכ-4,000 פעוטות עם מוגבלות.

בארגוני מעונות היום השיקומיים זועמים על מה שהם קוראים הדרת נשות הצוות במעונות מהסכם השכר שנחתם לאחרונה עם סייעות הגנים. “העזיבה המאסיבית שלהן בעקבות המהלך לא הותירה מנוס מעצירת הפעילות המלאה”, כתבו ראשי הארגונים להורים.

“בצער רב אנו נאלצים להודות שהמאבק שניהלנו בשבועות האחרונים למנוע את קריסת מערך מעונות היום השיקומיים נכשל והמאמצים הרבים שנעשו מצד כולנו לא נשאו פרי” , המשיכו להסביר במכתב. “נציגי הממשלה בחרו להתעלם באופן בוטה ומצער, למרות כל ההתרעות החמורות שדאגנו להעלות בפניהם כל העת. הבענו דאגה ממשית לקריסת מערך מעונות היום השיקומיים, ממנה בחרו פשוט להתעלם. מילים אלו נכתבות בכאב גדול לאחר הערכת מצב נוספת שביצענו, ראשי הארגונים, במהלכה הובן לכולנו שאין מנוס מלעדכן על השבתת מערך מעונות היום השיקומיים.

*********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

*********************

“בתקופה האחרונה שיתפנו אתכם במאבק שבכוונתנו לנהל אל מול שרי הממשלה, מאבק שיצאנו אליו מלאי תקווה, על מנת שישכילו להבין את גודל האסון שעלול להתרחש באם לא יקשיבו ויתייחסו לאיום הממשי שנוצר עקב אפליה בוטה בשכר הסייעות במעונות היום השיקומיים, אשר גורמת לעזיבה מאסיבית של נשות צוות.

“מלבד אמפתיה וסיסמאות שנזרקו לחלל האוויר, נותרנו לצערנו הרב ללא מענה והגענו למצב בלתי הגיוני שממשלת ישראל הביאה לפתחנו במו ידיה – גל עזיבה של נשות הצוות שלנו לטובת משרות אחרות ברשויות המקומיות ובמשרד החינוך. מדובר בתהליך בלתי הפיך שלא מותיר לנו ברירה אחרת מלבד לעדכן על השבתת מערך מעונות היום השיקומיים.

“ניצלנו את כל האמצעים שעמדו לרשותנו בכדי למנוע את סגירת המסגרות, וזאת למען שמירה על שגרה מלאה של הילדים ומשפחותיהם. ילדים מיוחדים הזקוקים למענה טיפולי ושיקומי ודווקא מהם בחרו להתעלם. דעו לכם כי השמענו בפני כל גורם אפשרי כי לא מדובר במסגרות שחשובות רק בשל כך שהן מאפשרות לכם לצאת לעבוד, אלא במסגרות הכרחיות שמטפלות ומעניקות מענה קריטי לילדיכם. הבהרנו בכל השיחות בפני נציגי משרדי האוצר והרווחה כי לא מדובר במעשה טוב אלא בחובה חוקית. על הממשלה מוטלת החובה החוקית להעניק מענה טיפולי ליותר מ-4,000 ילדים עם מוגבלויות מורכבות, כגון שיתוק מוחין, עיוורון, חירשות, אוטיזם ועוד”.

לסיכום כתבו ראשי הארגונים: “המצב הנוכחי מחייב את הממשלה לאשר ללא דיחוי נוסף את השוואת התקצוב, השוואת תנאי שכר שהכרחי לבצע כדי לבלום את הנטישה שאנו חווים. כאמור, אלו בחרו שלא להיענות ואף להפקיר, הלכה למעשה, 4,000 ילדים ללא מענה!״

*********************


מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות